Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1338
Har gått igjennom stickyen og anbefalte tråder et cetera... men har absolutt INGEN erfaring med hacking, jeg kunne trengt en side med basics, kanskje et program eller to som kan brukes til å scripte (programmeringsskills er det lite av og... har fått tilbud om å lære vitual basic, men vet ikke hvor mye vits det er i det) og en VELDIG god ordbok, har oppdaget at 90% av dette forumet er terminologi og det er som med matte, dess flere begrep du kan, dess mer logikk er det.
Mye terminologi her har jeg måttet bruke UD for (som enhver kan fortelle deg at er nedrent med idioter som lager egne definisjoner)

Freakforum ha jeg hørt om siden jeg var... 10? Og har nå gedigen respekt for størstedelen av brukerbasen her, er som det Norske svaret på Common Ascent... All hjelp vil jeg være ekstremt takknemlig for, umulig å tilegne seg slike kunnskaper at the time being der jeg bor.
når du sier hacking så antar jeg du mener "finne exploits" eller mener du gjøre faenskap på andres maksiner ved hjelp av klikk og tast inn ip'en type program.

det finnes flere forsjelig haking ting du kan driver med, eks jeg liker best hardware hacking(router er speielt utsatt der)

er ikke sånn at jeg tenkte til meg selv, nå skal jeg bli hacker.... er ikke sånn det funker, normalt så er det andre som setter stemplet på deg. dem fleste "hack'er"(omtalt i media) er veldig ofte script kids.
Astron's Avatar
Trådstarter
Egentlig temmelig generelt, vil lære meg mer om emnet. Har en jæsklig vitetrang... og veldig glad i å kjøre pranks på venner, tror nok ikke jeg ender opp som black hat i nærmeste fremtid . FOr eksempel, vet ikke engang hvordan jeg bruker telnet, står jo mange guider om hvordan komme seg inn på trådløse nettverk og sånn, men mangler jo bakgrunnskunnskap selv for det...
Men da vet du jo hva du må gjøre. Skaff deg bakgrunnskunnskap. Det finnes ingen snarveier til kunnskap. Sett deg ned og lær. Begynn i en enda. Lær deg om nettverk, programering osv. Forhåpentligvis er du såpass voksen når du til slutt blir flink nok til å gjøre noe at du er moden nok til å bruke kunnskapen konstruktivt.
How to become a Hacker

The basic difference is this: hackers build things, crackers break them.
Vis hele sitatet...
Media eller de fleste bruker utrykket hacker feil.

Real hackers mostly think crackers are lazy, irresponsible, and not very bright, and object that being able to break security doesn't make you a hacker any more than being able to hotwire cars makes you an automotive engineer.
Vis hele sitatet...
Du må ha et annet utgangspunkt
har fått tilbud om å lære vitual basic, men vet ikke hvor mye vits det er i det
Vis hele sitatet...
holder ikke.
Nå skal du holde deg lang unna visual basic,en syntax som er særegen vanskelig og gå over til andre spårk.
Python er bra og starte med som du ser anbefalt i artikkelen.
Dette var vel kansje ikke den snarvei løsningen du ønsket deg.
Det er ingen enkel måte å lære seg hacking på.
For et første er det få mennesker i verden som har evnen til å tenke "utenfor boksen".

Det er dette hacking består av. Identifisere de kjente og beskrevne rammene for noe, og deretter forsøke å gjøre noe med disse rammene som ikke var påtenkt av de som skapte dem.
Skal man evne å identifisere disse rammene, så betyr det at man må forstå hvordan rammene blir satt. I IT verden er disse rammene bygd opp av minne, cpu, kode, biblioteker, I/O (i alle former) osv osv osv.

Hvis man ikke bruker tid og energi på å lære alle rammene man skal bevege seg innenfor, så blir man aldri en hacker. Det hjelper lite å lære å skrive en portscanner i python eller lese om SQL injection, hvis du ikke forstår informasjonen du får tilbake, hvorfor dette fungerer som det gjør og hvilke rammer alt beveger seg innenfor...og hvordan du identifiserer mulige hull i rammene.

Du vet ingenting før du forstår hvor lite du egentlig vet...
Astron's Avatar
Trådstarter
Godt poeng, men regner da med at the finnes tutorials til Python på nettet?
Sitat av Astron
Godt poeng, men regner da med at the finnes tutorials til Python på nettet?
Vis hele sitatet...
Bare 391.000
http://www.google.no/search?q=%2Bpyt...ient=firefox-a

(noen svar får man fortere i google enn på et forum...man slipper å skrive så mye også)

http://www.greenteapress.com/thinkpython/

Hvis du vil lære deg python. Gratis e-book.
De følgende setningene går imot mitt gode vætt;

Hvis du bare har tenkt å gjøre noen "pranks" å ikkje er interisert eller har lyst å sette deg inn i det, så kan du like godt gå til http://www.metasploit.com/
Astron's Avatar
Trådstarter
Jo, interessert er jeg, men alle starter jo i det små.
Hvis du har tenkt deg å lære basics av hacking, må du sitte 5 timer forran pcn hver jævla kveld i et 6 måneder. Da begynner du å forstå ting. Ellers hadde jo alle i verden gått rundt og hacket alt som er. Poenget er, at kunnskapen som trengs, tar altfor lang tid å skaffe seg. Med mindre du går skikkelig inn for det og legger ditt sosiale liv på hylla.