Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 17094
Er det noen som vet hvor man kan finne ut hvem som er eier av bilen ved å taste inn skilt nr? Eller må man ringe Biltilsynet eller Politiet for og finne eieren av bilen.
http://www.bilforumet.no/annet-bilre...-skilt-nr.html

Ring biltilsynet du.

Edit: Legger også ved google-resultatet, og det jeg søkte på. Så kan du kanskje bruke google bedre neste gang.
Link: http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=
Sist endret av s1gh; 11. juli 2008 kl. 14:03.
Du kan bruke sms: REGNR <registreringsnr.> og sende til 2282.
da får du litt informasjon om kjøretøyet, koster 3 kroner.
Er forresten av og til at REGNR til 2282 ikkje funker seint på kvelden/natta.. bare så du vet=)
Sitat av mastermine
Du kan bruke sms: REGNR <registreringsnr.> og sende til 2282.
da får du litt informasjon om kjøretøyet, koster 3 kroner.
Vis hele sitatet...
Testa nå nettopp og funket som fjell Anbefales
Jeg har benyttet meg av disse to lenkene for å få mer informasjon om bil utifra kjennetegn. Google sier meg at politiet og biltilsyn ofte vil vite litt mer om bilene før de gir ut navn, så da kan jo spesielt Mekonomen lenken være grei ettersom den gir deg merke og modell osv..

Sjekke heftelse i motorvogn: Brønnøysundregistrene
Finne ut informasjon om bil, motortype osv: Mekonomen
Sist endret av TechCF; 16. juli 2008 kl. 18:21.
Biltilsynet gir navn som faen. Hver eneste gang, har sjekket hundrevis av biler til nå.

Men 2282 funker ikke 50% av tiden, men det spiller ingen rolle om det er dag eller natt.


Interessant at når 2282 er nede så er også politiets tilgang på biltilsynets database (som politiet kaller Autosys) nede så de får ikke ut noen infor de heller.
Brønnøysundsregistret har vel en tjeneste der du skriver REGNR < reg nr > til 2282 om jeg ikke tar feil, har testet og den funket i alle tilfellene jeg trengte dette.