Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 668
Heisann.

Kjøpte meg et Microsoft Remote Keyboard i kveld. Men får det ikke til å virke.
http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31485239-2-440-overview-1.gif
Jeg har en Hp Pavilion dv9687eo med Vista. Med den følger det en liten fjernkontroll, ment til å brukes sammen med MediaCenter. Den virker kjempe bra.

I følge denne siden skal tastaturet virke med vista. Men det gjør det ikke.

Jeg har lest bruksanvisningen mange ganger, men får det ikke til å virke.

Noen tips?
Fjernkontrollene som følger med HP-maskiner er IR-baserte (mottakeren er det lille blanke "øyet" foran på maskina, ved lyd/mikrofontilkoblingene), og har ingenting til felles med slikt som det tastaturet.

Ettersom tastaturet tydeligvis ikke finnes på Microsofts produktsider:

Er det basert på bluetooth eller proprietær teknologi?
Har du installert alle nødvendige drivere?
Har du koblet til alt nødvendig av USB-dongles o.l.?
Hvis det er bluetooth: kontrollpanel -> bluetooth devices -> add -> trykk på "connect"-knappen på tastaturet før du begynner å søke fra PC-en -> skriv inn riktig passkey, trykk Enter -> ???? -> profit!
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Hei.

Det er basert på IR. For å få denne til å funke på XP må man ha en WMC remote:
http://www.letsautomate.com/images/11992.jpg

Jeg hadde jo håpet på at jeg bare kunne bruke den ir øyet som er på hpen... Noe jeg tror jeg kan. Hehe
Wow, jeg tror nettopp Microsoft vant prisen for dummeste overføringsmetode mellom et tastatur og PC.

Men fra spøk til revolver: har du klar sikt mellom reciever og senderen på tastaturet? Om du har et digitalkamera tilgjengelig, sjekk at IR-dioden i tastaturet virker (pek kameraet mot dioden og trykk på noe på tastaturet, dioden vil lyse "hvitt" på kameradisplayet). Har du installert alle nødvendige drivere? Hva slags batterier er det i tastaturet? Om du bruker oppladbare, prøv med vanlige (oppladbare AA-batterier er bare på 1.2V, mot vanlige batteriers 1.5V). Har du den fjernkontrollen? Hvis ja, virker den? Jeg har selv hatt ufattelig kranglete IR-mottakere på tidligere PC-er, som etter hvert førte til a) at jeg kjøpte en USB-dongle som virket med alt, og b) jeg gikk over til Bluetooth, som faktisk er en praktisk brukbar standard for slikt.
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Ja, ir senderen virker. Batteriene er helt nye.

Nei, jeg har ikke fjernkontrollen, hadde jeg hatt den hadde jeg jo hatt mottakeren også, og ingen problemer. Hehe
Da er jeg redd jeg ikke har særlig mer å stille opp med.

Som sagt har jeg vært borti det at integrerte IR-mottakere har vært kranglete, så det kan være verd bryet å kjøpe en USB-dongle (sånn, f.eks.) og teste det. Kan dog ikke garantere at det virker.
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Ingen andre som har noen tips?
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Jaja, denne går i retur på elkjøp. Kjøpte diNovo Mini istedet. Mye kulere

http://www.logitech.com/index.cfm/ke...3848&cl=us,en#