Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1177
Serien Oz ..

hadde ingen TvSerie å se på for tiden...

så h;rte jeg rykter om at serien Oz var noe bra ....

noen som har sett noe på denne serien??? eller er det noen som vil anbefale den???

takk for all hjelp
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jepp! Den kan anbefales på det sterkeste. En av de beste seriene jeg har sett iallfall. Men så er jeg litt HBO fan-boy.
Fin om du liker blod og nakne mannekropper!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hvor i pokker ble det av edit-knappen?

Vil legge til at OZ er en sykt bra serie, men du bør se alt. Altså fra ende til annen. Legg for eksempel merke til Tobias Beachers utvikling gjennom serien, og hvor gradvis og hvor godt begrunnet og skildret denne utviklingen er. Det der der HBO går fremfor alle andre. Detaljer og skildringer. Serien kan også nytes på et overfladisk nivå med mye vold og drama.
og mann-på-mann-kjærlighet.
Trådstarter
79 0
Ok... Hva er det den hovedsaklig går ut på???





Sitat av Goophy
Fin om du liker blod og nakne mannekropper!
Vis hele sitatet...
Ja blod er fiiint ... men nakne mannekropper .. Hmm
Serien er en dramatisk overfladisk skildring av det amerikanske fengselssystemet, og spiller ut en historie over X-antall år, hvor store deler setter fokus på en person, og hans utvikling gjennom serien, samt en masse bi-roller.


Edit: Ellers vil et raskt google-søk gi deg
Sist endret av zpn*; 2. juli 2008 kl. 00:26.
Trådstarter
79 0
Takk for alle svar

mange bra responser.. så den virker bra.... å jeg begynner å laste ned med en gang
Beste serien jeg har sett, så den må absolutt anbefales Har lagt min elsk på O'Reily-brødrene.
Jeg vil også anbefale den på det sterkeste.
Jeg kjeda meg en dag og så den første episoden. Dagen etter var jeg ferdig med sesong 2

Fantastisk serie, med skikkelig kule surrealistiske "sketsjer" innimellom..
Er en veldig bra serie. Også funker det sikkert som et bra sjekke triks om du møter en jente som liker den også!

Score!
Sitat av mathfjeld
Også funker det sikkert som et bra sjekke triks om du møter en jente som liker den også!
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg vi må roe oss litt ned her.

Jeg mener serien er helt middels god. Den er ikke så spennende. Men du blir interessert i disse menneskene, og vil uansett se hvordan det går. Så dette er en serie jeg tror du blir hektet på.
Sitat av zpn*
Serien er en dramatisk overfladisk skildring av det amerikanske fengselssystemet, og spiller ut en historie over X-antall år, hvor store deler setter fokus på en person, og hans utvikling gjennom serien, samt en masse bi-roller.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om overfladisk er helt det rette ordet her. Greit nok at de ikke går helt i dybden, men selve historien har hvertfall nok substans til å underholde. Avbruddene med Augustus Hill får en faktisk til å tenke litt, spesielt over hensikten med fengsler og straff.

Personlig syntes jeg serien var knall, men den dabbet litt av etter at Adebisi døde (logisk nok). Heldigvis skjedde det såpass sent at serien fremdeles holdt seg til slutten, selv om slutten var litt vel åpen for nye krumspring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
79 0
ok .. til nå då har jeg sett de 2 første episodene ... vil ikke si jeg er så veldig begeisret, ganske kjedelig til nå spør du meg... og førsteintrykket med åpnings-sketsen med sirkusmusikken syntest jeg virket veldig lite profesionelt..... så håper virkelig det blit bedre... :S
Felles for mange gode serier er at du må se noen episoder for å virkelig komme inn i det. Det samme gjelder f.eks. The Shield, The Wire, Deadwood, Sopranos... Prøv noen episoder til før du gir opp.