Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 839
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hei.

Så en eldgammel reportasje på SystM http://revision3.com/systm/ .

Da fikk jeg litt interesse for asterisk, men jeg lurer på. Er det noen som har testet ut asterisk? Og synes det er noe bra greier. Personlig vil jeg kun bruke det som test, men vil vie en maskin til det og gjerne få meg en billig Sipuraboks fra ebay ellerno.

Så, er det noen som vet om dette er et prosjekt og satse på?.
Sist endret av bavarai; 30. juni 2008 kl. 01:30.
Prøvde Asterisk for kanskje 1-2 år siden, det fungerte å ringe til andre brukere og slikt uten noe problem, å jeg hørte ivertfall ikke noe stor kvalitetsforskjell på lyden i forhold til skype f.eks. Jeg vet ikke hvordan prosjektet ligger ann nå, men jeg syntes ivertfall at det fungerte godt den gangen jeg prøvde det.
Sist endret av DrKake; 1. juli 2008 kl. 11:45.
Spørsmålet er vel hva du skal bruke det til? Asterisk har veldig mange forskjellige funksjoner. Hvis det er bare for testing/leking med forskjellige funksjoner så er det vel bare til å sette i gang. Er flere store bedrifter så baserer telefonsentralen sin på Asterisk så er ganske trygt å satse på det.

Leste for en stund siden om et alternativt åpen kildekode prosjekt for telefonsentraler. De påstod å ha betydelig høyere ytelse enn Asterisk, men sikkert med mindre funksjonalitet. Finner dessverre ikke tilbake til siden nå.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Jeg har noen hovedpoeng for og prøve dette og den ene er og kunne kontrollere samtaler.

Er det mulighet for dette med asterisk, at du ser hvor det er aktive tilkoblinger o.l?
Vi kjører Asterisk som telefonsystem på jobb, og leverer også dette til kunder (det inkluderer gjerne utvikling og tilpasning)... Fungerer fint, selv om det fortsatt er enkelt å støte på utfordringer om du ønsker et komplekst system (det har også mye med telefonteknologien å gjøre)...

Jeg vet ikke hva du legger i 'kontrollere', men å se aktive koblinger er ikke noe problem.

...vi har også jobbet noe med Yate: http://yate.null.ro/pmwiki/
Har holdt litt på med trixbox og diptel, som begge er bygget rundt asterisk. Gir deg god kontroll på det meste som har med telefonien å gjøre. Fint webgrensesnitt for administrasjon og overvåkning.