Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2669
er det mulig å bruke en ekstern harddisk med bilstereo som har usb inngang??
Nei, med mindre du har programvare som kobler opp mot bilstereoen så vil ikke det være mulig.

Shoot me if I'm wrong...

Edit: I was wrong, sry..
Sist endret av tobbe666; 18. juni 2008 kl. 21:31.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Spørs hvordan CD-spilleren indexerer, min CD-spiller leser bare mapper som heter "CD01" "CD02" osv.
Og maks 99 mapper.
Sitat av tobbe666
Nei, med mindre du har programvare som kobler opp mot bilstereoen så vil ikke det være mulig.

Shoot me if I'm wrong...
Vis hele sitatet...
BANG!

Joda, det går helt fint! Sålenge det ligger driverinformasjon på HDD'en, på lik linje med USB-sticks.
Når det er sagt, håper jeg ikke HDD'en går på ekstern strøm. Da må du trenge en strøm-omformer fra 230v til 12v.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av hyys
BANG!

Joda, det går helt fint! Sålenge det ligger driverinformasjon på HDD'en, på lik linje med USB-sticks.
Når det er sagt, håper jeg ikke HDD'en går på ekstern strøm. Da må du trenge en strøm-omformer fra 230v til 12v.
Vis hele sitatet...
Drivere for USB på pinnen ?

Alle USB enheter bruker mass storage driver i Windows siden 2000, win9x derimot.
Uansett bryr nok spillere seg fint lite om driver på pennen og leser den nok på samme måte som windows via en standarddriver tipper jeg.
Sitat av AtXbYeA
Drivere for USB på pinnen ?

Alle USB enheter bruker mass storage driver i Windows siden 2000, win9x derimot.
Uansett bryr nok spillere seg fint lite om driver på pennen og leser den nok på samme måte som windows via en standarddriver tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Godt mulig! Jeg ville bare fort poengtere at det er mulig å kjøre en ekstern hardisk på bilstereo som har usb-inngang.
lysfontenen's Avatar
Trådstarter
25 1
takker for mange bra svar

Tenkte det hadde vert kult med 1 TB med musikk i bilen.
så mao er det bare å koble den til cd spilleren da?
må seff ha en 230V strømforsyning men det er 0 stress
Sitat av lysfontenen
takker for mange bra svar

Tenkte det hadde vert kult med 1 TB med musikk i bilen.
så mao er det bare å koble den til cd spilleren da?
må seff ha en 230V strømforsyning men det er 0 stress
Vis hele sitatet...
Høres ut som et meget kult prosjekt! Selv, ville jeg nok heller lagt pengene i en carputer! Altså, pengene jeg må ut med for en strøm-omformer og en cd-spiller med USB inngang

Gi en lyd når du er i mål da! Vil gjerne se bilder
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Les manualen for CDspilleren hvordan den leser USB-enheter da.

Her er forresten en bekjent av meg sin carputer :

http://www.madhacker.org/computerincar.htm
lysfontenen's Avatar
Trådstarter
25 1
er ikke intr i en carputer mtp at dette er kun for musikk

og en carputer ville ikke ta seg bra ut i bilen min

bilen min: (og meg da)

http://www.nettby.no/user/file.php?u...19&id=12632789
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bildelinken din er forresten nytteløs for oss folk som ikke bor på nettsamfunn.
Skal fungere greit dette, har selv kjørt en slik løsning en stund, nå bruker jeg dog kun USB stick på 2 GB da jeg ikke trenger mer musikk, og måtte bruke min eksterne HDD en annen plass. Her er hverfall det jeg brukte.

Pioneer DEH-P7900UB
Western Digital Passport II 250GB

Denne USB disken krever kun strøm via USB, så har ikke testet med eksterne harddisker som krever egen strømkilde da.
lysfontenen's Avatar
Trådstarter
25 1
til dere folk som ikke bor på nettsamfunn
Sitat av lysfontenen
til dere folk som ikke bor på nettsamfunn
Vis hele sitatet...
Nice.. En Chevy, antar jeg..
lysfontenen's Avatar
Trådstarter
25 1
1970 Chevrolet Nova