Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 924
Fra slashdot.org

Jagasian writes "The classic computer space adventure role playing game known as Star Control 2 has been officially ported from its obsolete mono-platform source code to modern multi-platform C++/SDL source code. The game is open source, and compiles and runs on Linux! The alpha release binaries are available for download now!"
Vis hele sitatet...
Så endelig kan vi spille et kjært spill igjen, og håpe på flotte mods til det. (Som f.eks multiplayer over nettverk)

Kan lastes ned på prosjektets hjemmeside:
http://sc2.sourceforge.net/
uuuuuhhhhh ..... nå fikk jeg lyst til å gnu amiga 500 !!! *opp på lofte å hente amiga'n*
Hmm, hva er kontrollene til det spillet ? Fant aldri det ut ordentlig..
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Piler, ctrl, og shift.

Player 2 bruker:
up: e
down: d
left: s
right: f

fire: q
special: a
Genialt... Prøvde orginalversjonen for ikke så lenge siden, men den bare kræsjet. Det gir en god nostalgisk følelse å spille Star Control 2 igjen.
weeeee... Noen som husker majorstriker? det var saker det. Og kosmos, og captian comic, og det var jo et bilspill også.. hm.. Jo; indy 500, evi fet. kjører alle på en 286.. .løpe opp på loftet å hente den.

Noen som vet om man får noe for en 286 i disse dager?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg stiller meg kritisk til at man skal begynne å poste nyheter om retrospill som er blitt portet.