Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2085
Hei.

Jeg vil idag skrive om dagens inkompetente tannleger på sitt verste. (føler jeg)
Jeg tenkte å begynne med hvordan alt dette startet... Nemlig en lørdagskvleld på byn. Som mange andre ungdommer liker jeg å ta meg en tur på fylla en lørdagskveld på byn. Alt var veldig kjekt. Helt til vi faktisk ankom byn. Da skjedde nemlig noe merkelig som jeg ikke husker på dette tidspunktet. Jeg ble nemlig banket og ranet av to utlendinger i en bakgate ved festplassen i byn. Var ikke mye festplass der for meg den kvelden nei... Uansett; de to ranet meg som sagt. Greit nok. Alle kan bli ranet. Men de slo også ut en av mine veldig kjære tenner! Min fortann. Som trolig er det eneste som holder mitt utseendet inntakt...

Rett etter hendelsen fumlet jeg meg bort til purken, banket opp som jeg var. Og fortalte dem alt som hadde skjedd, og jeg fikk lagt inn en anmeldelse. Politiet kjørte meg så bort til legevakten, i og med at jeg var ganske forslått og tannløs... Folka på legevakten, som jeg tviler på i det hele tatt var leger. Siden damen i disken satt der å spiste pizza, og fyren som undersøkte meg sa absolutt ingenting. Han viste meg med armbevegelser at jeg skulle åpne munnen. Så jeg åpnet munnen. Han nikket alvorlig og førte meg ut til venteværelset hvor jeg måtte vente på min far som skulle hente meg etter denne grusomme hendelsen. Damen i disken ville btw ikke engang dele pizza med meg!

Dagen var over, og jeg gikk hjem å la meg. Våknet med grusomme smerter i hele hodet, og spesielt tannen, sjelen og stoltheten. Jeg ringte tannlegen, som sa de skulle klare å få tid til meg innimellom de andre pasientene siden dette var såpass alvorlig. Jeg kom frem til tannlegen. De sa jeg måtte vente en MÅNED! En jævla MÅNED på å få ny tann. Hva faen sa jeg da. Jeg kunne jo ikke gå rundt uten en fortann i en måned. Jeg så jo mildt sagt jævla ut. (ihvertfall jævligere enn før.) Isåfall, mens jeg satt hos min inkompetente tannlege og prøvde å mase meg fram til å få tannen i et fortere tempo. Så ropte en tannlege fra det andre rommet: "Du kan jo bare lime den på igjen med superlim!" etterfulgt av en høy latter der damen faktisk trodde hun var litt morsom. Men joda, jeg kunne jo nesten limt den på igjen med superlim, hvis jeg faktisk hadde hatt tannen min. Men den mistet jeg jo selvsagt sammen med alle de andre tingene de jævla folkene ranet fra meg.

Uansett. Etter mye om og men så skulle jeg få en midlertidig tann som skulle være der til jeg kunne få den skikkelig tannen som visstnok tok en måned å lage til meg. Så okay, jeg gikk med på dette selv om den midlertidige tannen var nesten dobbelt så stor som den andre fortannen min. Jeg gikk ut fra tannlegen i håp om at jeg ikke så dum ut. Dagen etter skulle jeg spise min daglige lunsj på skolen, i form av loffskive med ost og skinke på. Selv uten skorpen klarte jeg å miste den midlertidige tannen bare av ett tygg av den myke loffskiven. Tannen satt rett og slett fast i skiven. Faen tenkte jeg. Nå må jeg gå tilbake til den jævla tannlegen.

Etter skolen gjorde jeg jo dette. Og jeg fikk faktisk kjeft av tannlegen. Jeg fant meg i det i den tro at det faktisk var min feil, siden det var jo jeg som spiste. De limte på igjen tannen etter mye kjefting med samme ekle "sementen" som de kalte det. Jeg spurte spydig da de var ferdig. "Er dere sikre på at den holder nå da?". De så stygt på og lot vær å svare.

Igjen; dagen etter, skjedde det samme. Men våknet jeg faktisk om morgenen av at pappa vekket meg (som han alltid gjør) med en tann i munnen. Jeg kunne jo blitt kvalt jeg, av de jævla inkompetente tannlegene som ikke klarer å gjøre jobben sin skikkelig. Igjen gikk jeg tilbake til tannlegen. Skjelte dem ut i håp om at de skulle gjøre en bedre jobb denne gangen. Men neida. Samme kvelden nå faktisk. Jeg gjorde ingenting. Jeg slikket meg på leppen meg tungen, og tannen falt ut.

Det jeg lurer på nå er. Har ikke jeg rettigheter på noe bedre enn dette her. Disse såkalte tannlegene klarer jo ingen verdens ting. Har ikke jeg rett på å få igjen pengene jeg har betalt for dette her? Selv om det meste gikk på forsikringen, så var det allikevel en liten egenandel... Eller i verstefall rett på å en eller annen form for spesial tannlege?


Til sist må jeg beklage at "historien" min ble såpass lang. Håper ikke det er noen skriveleifer som plager dere. Og jeg håper virkelig dette er riktig forum.
Vet ikke hvor jeg skal begynne jeg, men jeg starter med å si at jeg føler med deg.
Man burde få litt mer respekt av legevakt og tannlege. Jeg ble direkte forbannet da jeg leste "kan du ikke bare lime den med superlim da?"
Jeg aner ikke jeg, men det må vel være mulig å klage på sånt?
Håper du får en fin og permanent erstatning der du mangler ei tann
Fint skrevet.
Høres ut som du var skikkelig uheldig der.. Kjipt. Tannlegen kunne spart seg for dårlige kommentarer. Bytte tannlege?
Sitat av Boo-Boo
Damen i disken ville btw ikke engang dele pizza med meg!
Vis hele sitatet...
Du deler vanligvis ut mat til noen som har fått kjeften forslått?


Sitat av Boo-Boo
De sa jeg måtte vente en MÅNED! En jævla MÅNED på å få ny tann. Hva faen sa jeg da. Jeg kunne jo ikke gå rundt uten en fortann i en måned. Jeg så jo mildt sagt jævla ut.
Vis hele sitatet...
Du har prioritet over andre som er i liknende situasjon fordi?

Sitat av Boo-Boo
Det jeg lurer på nå er. Har ikke jeg rettigheter på noe bedre enn dette her. Disse såkalte tannlegene klarer jo ingen verdens ting. Har ikke jeg rett på å få igjen pengene jeg har betalt for dette her?
Vis hele sitatet...
De har jo satt på plass tannen din hver gang den har falt ut. Går utifra de ikke tok betalt for det.


Skjønner at du er sint. Men det hjelper ikke å skylde på tannlegen din. Vær heller sint på de som ranet deg.

Har hatt en kompis i liknende situasjon, også hans tann falt ut hele tiden. Det er vel noe begrenset hvor godt de kan feste tannen din med et lim som er ment for og vare midlertidig.

Edit: kansje tannlegen prøvde å muntre deg litt opp med den vitsen?
Sist endret av murloc; 6. juni 2008 kl. 00:40.
Tror du bare har vært uheldig og kommet ut for et fåtall av dårlige tannleger.

Bare så enkelt, neppe noe nasjonalt problem. Å det blir litt feil å si "dagens inkompetente tannleger". Bare siden du har kommet over noen råtne epler trenger det ikke å bety at det alle er sånn.

Men jeg føler med deg og håper det ordner seg, kanskje gå til et annet legekontor ?
Av alle ting, hvofor BYTTET du ikke allerede tannlege, da de fortalte deg at det tok en mdn?
Det er legevakten som er idioter her, ikke fastlegen.

Fastlegen kommer gjerne med dårlige vitset, og blir sikkert litt frustrert når han må jobbe ekstra i sin arbeidstid for å klistre på samme tannen mange ganger.

Når jeg knakk en fortann fikk jeg den fikset der og da på legevakten, noe jeg forsåvidt så på som en selvfølge. Anbefaler deg å stikke ned på legevakten på dagen, da har de mer tid enn en natt i helgen. Sannsynligvis møter du sikkert ikke på de samme inkompetente idiotene heller.

Si at du har akutte smerter osv hvis de er nølende. Så ordner det seg nok
Selv hadde jeg klippekort på borret til tannlegen som liten. Jeg hadde opp til 7 høl på en gang på det værste. (Skal vist ha hatt dårlig emalie)

Men det starta når jeg slo tanna på en stein som liten. Etter ett kjapt besøk hos tannlegen Kunne jeg konstantere at det ikke var noe problemer med tanna.

Jeg har levd lykkelig helt til i fjor sommer hvor jeg fikk ett helvetes tannværk. Denne turen til min da nye tannlege skulle gi meg ett ganske dystert resultat. Jeg fikk beskjed om at den tanna som jeg skada som liten ikke hadde vært frisk alikevel. og at den snart kom til å dø.. Kun en utvei og det var rotfylling. Og jeg hater det jævla borret.

Dette var en av flere historier hvor min første tannlege hadde gjort feil. Dette måtte da nr 2 rette opp. Noe som fører til mer smerte for meg og mer jobb for tannlegen.

Poenget er at tannleger gjør nok sitt beste, men er nok en del av dem som aldri skulle hatt muligheten til å ha det morro med ett borr i en fremmeds munn
Sist endret av Fredriker; 6. juni 2008 kl. 00:41.
Sitat av Elefanten
Når jeg knakk en fortann fikk jeg den fikset der og da på legevakten, noe jeg forsåvidt så på som en selvfølge.
Vis hele sitatet...
Ja men de måtte jo lage ny tann i OP`s tilfelle.

Tror situasjonen din skal være nokså akutt før du blir prioritert i offentlige instanser. De tar neppe hensyn til at man ser litt rar ut en stund.
Sist endret av murloc; 6. juni 2008 kl. 00:45.
Sitat av Gromstad2
Vet ikke hvor jeg skal begynne jeg, men jeg starter med å si at jeg føler med deg.
Man burde få litt mer respekt av legevakt og tannlege. Jeg ble direkte forbannet da jeg leste "kan du ikke bare lime den med superlim da?"
Jeg aner ikke jeg, men det må vel være mulig å klage på sånt?
Håper du får en fin og permanent erstatning der du mangler ei tann
Fint skrevet.
Vis hele sitatet...
Jeg takker så meget for støtten. Tviler dog selv på at det er mulighet for å få erstatning på dette...

Sitat av Handyman88
Høres ut som du var skikkelig uheldig der.. Kjipt. Tannlegen kunne spart seg for dårlige kommentarer. Bytte tannlege?
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg har vurdert å gå over til privat tannlege, i og med at virker som om de oppfører seg mye mer proffesjonelt... Men dette blir jo da en del mye dyrere.

Sitat av murloc
Du deler vanligvis ut mat til noen som har fått kjeften forslått?

Du har prioritet over andre som er i liknende situasjon fordi?

De har jo satt på plass tannen din på fagen hver gang den har falt ut. Går utifra de ikke tok betalt for det.

Skjønner at du er sint. Men det hjelper ikke å skylde på tannlegen din. Vær heøøer sint på de som ranet deg.

Har hatt en kompis i liknende situasjon, også hans tann falt ut hele tiden. Det er vel noe begrenset hvor godt de kan feste tannen din med et lim som er ment for og vare midlertidig.

Edit: kansje tannlegen prøvde å muntre deg litt opp med den vitsen?
Vis hele sitatet...
Det med at jeg ville ha pizza fra damen i disken var da ment som en spøk. Synd du ikke skjønte det.

Jeg sier ikke at jeg skal ha prioritet foran andre, men jeg sier at det skal kunne gå an å jobbe litt fortere. Jeg spurte f.eks. hvorfor jeg ikke kunne få tannen før. Det kunne de ikke engang svare på. De sa den måtte innom en eller annen spesialtannlege for å bli formet eller noe sånt. Poenget mitt var at gode kompiser av meg har fått en splitter ny tann etter 4dager.. Men de har også privattannlege da.

De sa de skulle sende meg en giro i posten. Så ikke vet jeg.


Sitat av Volch0k
Av alle ting, hvofor BYTTET du ikke allerede tannlege, da de fortalte deg at det tok en mdn?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg faktisk ikke..
Angrer nå da... xD
Sitat av Elefanten
Det er legevakten som er idioter her, ikke fastlegen.

Fastlegen kommer gjerne med dårlige vitset, og blir sikkert litt frustrert når han må jobbe ekstra i sin arbeidstid for å klistre på samme tannen mange ganger.

Når jeg knakk en fortann fikk jeg den fikset der og da på legevakten, noe jeg forsåvidt så på som en selvfølge. Anbefaler deg å stikke ned på legevakten på dagen, da har de mer tid enn en natt i helgen. Sannsynligvis møter du sikkert ikke på de samme inkompetente idiotene heller.

Si at du har akutte smerter osv hvis de er nølende. Så ordner det seg nok
Vis hele sitatet...
Hmm.. Kanskje ikke noen dårlig idê. Jeg går til tannlegevakten imorgen og spør om de kan gjøre noe mer.

Sitat av Fredriker
Selv hadde jeg klippekort på borret til tannlegen som liten. Jeg hadde opp til 7 høl på en gang på det værste. (Skal vist ha hatt dårlig emalie)

Men det starta når jeg slo tanna på en stein som liten. Etter ett kjapt besøk hos tannlegen Kunne jeg konstantere at det ikke var noe problemer med tanna.

Jeg har levd lykkelig helt til i fjor sommer hvor jeg fikk ett helvetes tannværk. Denne turen til min da nye tannlege skulle gi meg ett ganske dystert resultat. Jeg fikk beskjed om at den tanna som jeg skada som liten ikke hadde vært frisk alikevel. og at den snart kom til å dø.. Kun en utvei og det var rotfylling. Og jeg hater det jævla borret.

Dette var en av flere historier hvor min første tannlege hadde gjort feil. Dette måtte da nr 2 rette opp. Noe som fører til mer smerte for meg og mer jobb for tannlegen.

Poenget er at tannleger gjør nok sitt beste, men er nok en del av dem som aldri skulle hatt muligheten til å ha det morro med ett borr i en fremmeds munn
Vis hele sitatet...
Du har så rett, så rett. Mange av dem hadde ikke engang fortjent tannlegelisensen sin.
En måned er jo ganske kjapt det da, har en kompis som har ventet på to nye tenner i over tre måneder nå, og har får de neppe på plass før til høsten. Så greit nok, jeg forstår at det er kjiipt, men du har iallefall vært heldig som fortsatt har roten av tannen igjen. Mye mer behagelig å få limt på en ny tann enn å måtte bore skruer og shit langt opp i tannkjøttet. :/

Husk at tannlegene er bare vanlige dødelige de også, så ting tar desverre tid.
Sitat av Unb0und
En måned er jo ganske kjapt det da, har en kompis som har ventet på to nye tenner i over tre måneder nå, og har får de neppe på plass før til høsten. Så greit nok, jeg forstår at det er kjiipt, men du har iallefall vært heldig som fortsatt har roten av tannen igjen. Mye mer behagelig å få limt på en ny tann enn å måtte bore skruer og shit langt opp i tannkjøttet. :/

Husk at tannlegene er bare vanlige dødelige de også, så ting tar desverre tid.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke roten av tannen igjen. Jeg måtte rotfylle det lille som var igjen av tannen. Grunnen til at jeg snakker om lim og sånt er fordi jeg skulle få en midlertidig tann mens jeg ventet på den tannen de skulle lage til meg som jeg kunne få borret på. Men når jeg er nødt til å gå tilbake å klage på at de ikke klarer å lime på en tann en gang flere ganger blir det for gale!
Om du er så frustrert kan du ikke bare spørre en annen tannlege om det er vanlig at midlertidige tenner faller ut.
Sitat av Boo-Boo
Damen i disken ville btw ikke engang dele pizza med meg!
Vis hele sitatet...
Du satt der uten tenner og ville ha mat fra en vilt fremmed dame? Føler med deg, wtf feiler henne?!+1!
Boo-Boo: Ser du er født i 1990, har du ikke gratis tannlege frem til du er 19(eller er det 18 kanskje?) og så 75% avslag det året du blir 20?

Falt hele tannen ut forresten? Den knakk ikke langt inn mot tannkjøttet?
Edit: Der var jeg litt for sen gitt.

Husker når jeg var liten og knakk fortannen min(en guttunge kastet en neve stor stein i munnen på meg, ikke så snilt) så fikk jeg time dagen etter hos tannlegen som da fikset tannen min helt, tror jeg. Det kostet ingenting, ingen egenandel eller noe tror jeg.
Sist endret av Tirla; 6. juni 2008 kl. 00:56.
Sitat av murloc
Om du er så frustrert kan du ikke bare spørre en annen tannlege om det er vanlig at midlertidige tenner faller ut.
Vis hele sitatet...

Det er sant. First thing in the morning.


Sitat av Realist1
Du satt der uten tenner og ville ha mat fra en vilt fremmed dame? Føler med deg, wtf feiler henne?!+1!
Vis hele sitatet...

Ikke sant! Hehe, Dette var som sagt bare ment for å prøve få litt humor inn i den lange teksten min... ^^

Sitat av Tirla
Boo-Boo: Ser du er født i 1990, har du ikke gratis tannlege frem til du er 19(eller er det 18 kanskje?) og så 75% avslag det året du blir 20?

Falt hele tannen ut forresten? Den knakk ikke langt inn mot tannkjøttet?
Edit: Der var jeg litt for sen gitt.

Husker når jeg var liten og knakk fortannen min(en guttunge kastet en neve stor stein i munnen på meg, ikke så snilt) så fikk jeg time dagen etter hos tannlegen som da fikset tannen min helt, tror jeg. Det kostet ingenting, ingen egenandel eller noe tror jeg.
Vis hele sitatet...
Jo. Jeg er 18 år. Så ifølge forsikringselskapet måtte jeg betale en liten egenandel i og med at jeg er såpass gammel og dette ikke er noen vanlig tannlege sak...
Sist endret av Boo-Boo; 6. juni 2008 kl. 00:58.
Sitat av Boo-Boo
Jeg har ikke roten av tannen igjen. Jeg måtte rotfylle det lille som var igjen av tannen. Grunnen til at jeg snakker om lim og sånt er fordi jeg skulle få en midlertidig tann mens jeg ventet på den tannen de skulle lage til meg som jeg kunne få borret på. Men når jeg er nødt til å gå tilbake å klage på at de ikke klarer å lime på en tann en gang flere ganger blir det for gale!
Vis hele sitatet...
Ok, da missforsto jeg litt. Har forresten en kollega som gikk rundt med sånn midlertidig tann en god stund og slet med det samme, tannen datt av nesten hver dag i lunshen så han måtte ta taxi ned til tannlegen å få limt den på igjen gang på gang. Må jo være jævlig irriterende!

Anyway, lykke til.
Tenner er no hærk :P like greit å skaffe seg porselen eller noe med en gang ;P
Sitat av Fredriker
Tenner er no hærk :P like greit å skaffe seg porselen eller noe med en gang ;P
Vis hele sitatet...
Ja vet. Tenkte på gulltann. Men følte jeg hadde skilt meg litt for mye ut i folkemengen da...
Sitat av Boo-Boo
Ja vet. Tenkte på gulltann. Men følte jeg hadde skilt meg litt for mye ut i folkemengen da...
Vis hele sitatet...
Haha :P hadde vært konge med ett par tenner av gull.. elr bare en liten diamant ^^

For min del har jeg ikke hatt hull på ett og ett halvt år :P *Stolt*
Du sa at de limte på reservetann, så da har ikke HELE tanna falt ut, men det er igjen en del? Isåfall kan de fikse perment løsning på dagen. (10-15år?)

Har selv knekt av nesten hele nabotanna til fortanna, å fikk fiksa det på dagen når jeg var liten.
Sitat av Volch0k
Du sa at de limte på reservetann, så da har ikke HELE tanna falt ut, men det er igjen en del? Isåfall kan de fikse perment løsning på dagen. (10-15år?)

Har selv knekt av nesten hele nabotanna til fortanna, å fikk fiksa det på dagen når jeg var liten.
Vis hele sitatet...
Ja, de limte på en reservetann som skulle være der helt til jeg fikk den skikkelig tannen som visstnok tok så jævlig lang tid å lage...
Så fortell det til tannlegen min du.
Tannlegen din bruker sikkert en tannteknikker lokalisert i Kina etc.
Han må sende avtrykkene han tok av deg til kina..ca 10 dager. produsere tann 5 dager. sende tann tilbake til Norge ca 10 dager. Da har har en måned gått fort gitt.
Er det småe feil ved tanna du får, kansje en nyanse feil farge eller litt dårlig passform, så driter tannlegen i dette å sementerer tannen i..fordi det tar nok en måned å få endret noe småtteri.

Derfor, når du skifter tannlege så sørg for at han bruker NORSK tannteknikker! Fra en norsk tannteknikker henter avtrykk, har han ferdig produkt etter 3-5 dager klar til å sementere på. Er det fargefeil etc, så kan dette ofte fikses på dagen, eller dagen etterpå.
Forbehold om at tannlegen bruker en lokal tannteknikker.

Jeg har skiftet ut en del tenner som har blitt knekt og knust, og betalt litt for mange tannlegeregninger på 5000+, så jeg føler at jeg har litt peil her
hvsi du går til en privat tennlege eller tannteknikker, kan det hende at det går fortere. kommer ann på hvor mange private det er der du bor, men på den andre siden er dette dyrere. det er jo tros alt privat. jeg var hos en privat tannlege og hun gjorde en kjempe fin jobb

angående fargen på tannen kan det hende at du må dra til tanteknikkeren.
Sist endret av plopp; 6. juni 2008 kl. 04:59.
Kom til østlandet, her har vi gode tannleger.

Jeg fikk laserskåret en krone, den ser helt ekte ut og har aldri hatt noen problemer med den

Må bare si at jeg har også fått mitt på forsikring så derfor bør du få muligheten til det samme
Sist endret av n1ce; 6. juni 2008 kl. 12:40.
Ring forsikringsselskapet og få de til og dekke skaden, så ringer du til en privat tannlegeklinikk, og tanna er fikset i løpet av ei lita uke.
Sist endret av pr0tec; 6. juni 2008 kl. 13:16.