Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6578
Hoy.
Er det noen måte å hacke riks tv på?

Jeg har et tv-kort i pc-en min, og en antenne. Og kan jeg bruke pc-en min som en dekoder og samtidig hacke riks tv?
cardsharing ? eller tenker du på, bruke tv tunner kort som støtter bakke nette ?
Sist endret av ranvik; 10. april 2008 kl. 12:46.
Trådstarter
13 0
Gratis riks tv tenkte jeg på :P

Lurer bare på om det er noen måter å få det på...
Jeg må vel ha et tv-kort som støtter bakke nettet, så jeg i det hele tatt kan få signalene. Det har jeg ikke nå, men kan lett skaffes.
Og så er vel problemet å dekode disse signalene jeg får, uten å ha kjøpt et slikt abbonemang/kort...

Hva er Cardsharing? At jeg kan kopiere et kort?
ja du må ha tv kort som støtter bakke nette, MEN veldig få kort som gjør det.
du må ha kort for og kune se noe.
Cardsharing: er IKKE kopier kort, MEN dele korte ditt :-)
isteden for kopiere korte, så er det 1 jævel som payer for full pakke. så når tunner din spør om koden fra kort, så spør den over inet til den som har korte (normalt 10stk pr kort)
det vil si korte vil funke helle tiden.(så lenge han enne payer)

det er jo derfor ALLE vil ha dreambox til parabol, siden da er det bare bytte firmeware på den :-) ,MEN du må forsatt ha noen som payer for korte.
Sist endret av ranvik; 10. april 2008 kl. 13:06.
www.digsat.net sender deg langt på vei :]
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
13 0
Nå har jeg sett litt rundt, og fant til slutt en side som noen har greid å få til NRK kanalene fra bakkenettet. http://avforum.no/forum/digitalt-bak...c-dummies.html

Så da gjenstår det bare å få til resten av kanalene :P
Det enkleste er vel å få en kompis eller foreldre til å kjøpe en boks til. Den får de 70% rabatt på abbenomentet. Altså under 100,- pr mnd. Enkelt å billig.


http://www.rikstv.no/Bli-kunde/
Trådstarter
13 0
Jeg regner med det blir til at vi kjøper flere bokser. Men jeg har alltid syntes at ting smaker bedre gratis... (?) :P
Ikke glem at om en person kjøper flere abonement så får han 70 % på de andre, så da er det mye å spare. Bare å finne en person som vil være med og dele.
Jeg blir irritert når jeg ser at så mange gjenntar ting som allerede er sakt! Sorry offtopicen.
Ja rolvs, jeg sikter blant annet til deg.
Sitat av Tu30r6
Nå har jeg sett litt rundt, og fant til slutt en side som noen har greid å få til NRK kanalene fra bakkenettet. http://avforum.no/forum/digitalt-bak...c-dummies.html

Så da gjenstår det bare å få til resten av kanalene :P
Vis hele sitatet...
Å få til NRK-kanalene er vel egentlig ikke å få til noe som helst siden de er ukryptert og åpen for alle?
analognettet blir jo lagt ned om et par år?
da er det ikke åpent for alle, og du må ha den berømte boksen :P
kan alle tosker på forumene som ikke vet hva å hacke er slutte å bruke ordet hacking å cracking osv. uten å vite hva det betyr?
irriterer dritten ut av meg!
Sitat av warvik92
kan alle tosker på forumene som ikke vet hva å hacke er slutte å bruke ordet hacking å cracking osv. uten å vite hva det betyr?
irriterer dritten ut av meg!
Vis hele sitatet...
Kan ikke du forklare for oss tosker hva begrepene 'hacking' og 'cracking' betyr?

Det hadde vært veldig fint, så blir alle litt smartere.
Sitat av flexd
Kan ikke du forklare for oss tosker hva begrepene 'hacking' og 'cracking' betyr?

Det hadde vært veldig fint, så blir alle litt smartere.
Vis hele sitatet...

Fra gammelt av:
Hacking: Betjene en datamaskin, panel el. som bruker tastaturliknenes betjening
Cracking: Å få ting til å fungere slik de ikke er konstruert/programmert for

Nå til dags brukes begge ordene for noenlundes det samme, hacking går også inn under hardware, mens cracking somregel går på software
Sikkerhetsklarert
Du trenger et DVB-T kort med mpeg-2 støtte for å ta imot rikstv.
For litt siden så sende de alle kanelene ukryptert slik at du fikk inn allt sammen på pc uten abbonnement.

Er også mulig å få dette inn på pc på den lovlige måten ved å benytte et cam.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Huff, det står er en stickie i SAMME forum hvor du blir linket til hva forskjellen er.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=44364

EDIT:
Poenget mitt var at drmight har feil.
Jeg hacker ikke nå, når jeg bruker pcen. Selv om den faktisk har et tastatur!

Hacking: F.eks tweake programvare/os til å gjøre ting det ikke er lagd for.
Cracking: Bryte seg ikk i systemer.
Enkelt og greit.
Sist endret av Kekurikekaka; 1. mai 2008 kl. 23:42.
Sitat av Trasken
Huff, det står er en stickie i SAMME forum hvor du blir linket til hva forskjellen er.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=44364

EDIT:
Poenget mitt var at drmight har feil.
Jeg hacker ikke nå, når jeg bruker pcen. Selv om den faktisk har et tastatur!

Hacking: F.eks tweake programvare/os til å gjøre ting det ikke er lagd for.
Cracking: Bryte seg ikk i systemer.
Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Merk: Jeg skrev
Sitat av DrMight
Fra gammelt av:
Vis hele sitatet...
og
Sitat av DrMight
Nå til dags
Vis hele sitatet...
ta en kikk på textfiles.com
Trådstarter
13 0
Nå handler ikke denne tråden om forskjellen på hacking og cracking. Så hold kjeft!



Og: DrMight

Hvordan i svarte skal denne siden hjelpe noen med å få riks tv på pc?

textfiles.com
Sist endret av Tu30r6; 2. mai 2008 kl. 14:54.