Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 854
I det siste har jeg drevet å lest en del om wep cracking. Etter mye lesing, samt noen gode hint og tips fra "Ranvik", så har jeg endt opp med masse forskjellige programmer og drivere. Jeg har installert haugevis med forskjellige drivere til mitt Broadcom wlan kort, (integrert i laptop) men det ser ikke ut til at noen har spesielt lyst å støtte mitt formål.

Anyhow, jeg endte til slutt opp med å velge og prøve meg med en Linux live cd. Så jeg lastet ned Back Track 3 Beta (Takk Ranvik) - Men nok en gang problemer. Når jeg skal starte den grafiske delen av linux distroen, altså Xserver ved å skrive kommandoen "Startx" så får jeg bare opp en error der det står:
"Could not find any screens". Noe slikt ihvertfall.

Så derfor lurer jeg på om noen som har anelse om hvordan jeg skal kunne fikse dette, helst uten å måtte instalere linux?
Du må sikkert konfigurere xorg først, står det ikke under oppstarten hvordan det gjøres? Eller er det bare slax? Husker ikke helt. Hvis det ikke står noe om det, prøv å kjør xorgconfig
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Ok, kan prøve på det.
Sist endret av Mcmak; 2. april 2008 kl. 11:08.
▼ ... noen uker senere ... ▼
I backtrack så configurer man skjermen etter at man har logget på, og før man start Xserveren. Med følgende kommando: Xconf