Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 925
Problemet er at videoene som streames stopper når de er halveis. Noen som har eller har hatt samme problem?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ja, jeg har nesten samme problemet! Det stopper ikke halveis, men begynner å hakke(lagge) etter ca. 5-10 sek. og videre utover i filmen...

-Brammur er AV!
-Konsolen og PCen er koblet til med KABEL
-De er koblet via SpeedTouch ST546 har også prøvd med en vanlig router
-På PS3en står det:
UPnP: Tilgjenglig
NAT-type: Type 2
MTU: Automatisk
Osv. (Hvis det er noe mer som er vesentlig å ha med, så er det bare å si ifra)

Noen som har peiling på hvor problemer ligger? Evig takknemlig for svar

*Vet at tråden er gammel, men ser ikke noe problem med å ta den opp igjen*
Ingen som vet?
Har finni ut problemet Brukte heller Nero MediaHome, det fungerte strålende

Du kan også laste ned Mezzmo(piratekopi), Det skulle vist også fungere bra
så løsningen er?

Min PS3 funker helt greit med 802.11G trådløst med WPA-TKIP kryptering, og PC'n på CAT5E til en WRT54GL med v24 RC5.

Kan bare ikke spole over på over 10x uten at vidoen henger seg.
Sist endret av MagicalTrevor; 9. april 2008 kl. 11:00.
Sitat av CkZer0
Problemet er at videoene som streames stopper når de er halveis. Noen som har eller har hatt samme problem?
Vis hele sitatet...
hadde samme problem når jeg låne en ps3 selv, fant ikke ut hva som var galt så jeg bare ga opp ^^ Sikkert litt værre deg som har ps3 selv, men ser ut som JonAn har funnet det ut, prøv det og fortell oss hva som skjer
Hadde selv problemer med at det hang seg etter 8-12 min. Kjøpte HDMI-DVI. Fikk den i går. Funker som en drøm.
299 kr på komplett.no. Anbefales hvis du har HDMI på skjermen og DVI/HDMI på skjermkortet.

Husk og kjøpe han kabler, og ikke hun.
Det er snakk om overføring av filer og transkoding av filene så de kan spilles av via nettverket på en PS3.

Skjønner ikke hvorfor posten din er relevant Crabman.
Sitat av MagicalTrevor
Det er snakk om overføring av filer og transkoding av filene så de kan spilles av via nettverket på en PS3.

Skjønner ikke hvorfor posten din er relevant Crabman.
Vis hele sitatet...
fordi overføringa kan gå tregt med andre kabler, og en HDMI/DVI kabel kan da eliminere andre blokkader o.l. og da fikse problemet.
Men er første gangen jeg har hørt om at det skal ødelegge en allerede pågående overføring



Edit: så nå at det var nettverket det var snakk om, og det er en uhørt sak for meg om at en skjerm/lydkabel kan fikse overføringsproblemer over nettverket.
Sist endret av Ulvengunnar; 9. april 2008 kl. 11:54.
Jeg tror heller ikke en HDMI-kabel vil påvirke overføringa. Kanskje bildekvaliteten, men ikke overføringa.
Sitat av Crabman
Hadde selv problemer med at det hang seg etter 8-12 min. Kjøpte HDMI-DVI. Fikk den i går. Funker som en drøm.
299 kr på komplett.no. Anbefales hvis du har HDMI på skjermen og DVI/HDMI på skjermkortet.

Husk og kjøpe han kabler, og ikke hun.
Vis hele sitatet...

Den løsningen fungerer vell best for di som har PCen i nærheten av TVen, men for de som har PCen i ett annet rom enn PS3en/Xboxen og ønsker å få sett film i stua feks. med PS3/Xbox er ikke dette en god løsning! Hvis du ikke er keen på å ha en Lang tjukk DVI-HDMI kabel tvers gjennom huset.

Hvis jeg har forstått deg riktig, så mener du at man skal kjøpe en DVI-HDMI kabel, og koble dette mellom PC og TV og spille av filmene fra PCen i stedet for PS3en?

Da må jeg si meg enig med MagicalTrevor, at posten din var lite relevant i denne sammenheng. Men regner med at det var rettet mot di som har PC og TV i nærheten...



Nå har det dukket opp ett nytt problem:/
Har sagt tildligere i tråden at jeg bruker Nero MediaHome.
Når jeg skal starte å se film kommer filmen etter få sekunder, noe som den ikke gjorde med Tversity. Musikk avspilling fungerer ypperlig
Men problemet er at filmer plutselig stopper etter en stund og det kommer opp en feil melding:/ Det samme skjedde når jeg brant filmen på en DVD plate så lurer på om kanskje problemet ligger i selve filmen, men skal prøve med noen andre filmer i morgen så kommer jeg tilbake med opdates

Hvis noen vet om det er andre problemer enn selve film/avi fila, så er jeg evig takknemlig for svar

Takk på forhånd
mvh. JonAn
Det var nok mest sannsynlig AVI fila som det var noe feil med