Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3387
jeg kjøpte en mathmos telstar i danmark for noen år siden,
fikk den billig fordi guggen inni hadde blitt skadet av sol lys,
å nå er jeg intrisert i å bytte innholdet.

jeg fant denne guiden, til hvordan og lage det selv.
men jeg lurer på om kjemikalene jeg trenger er mulig å få tak i (i norge)
... noen som vet?

ifølge linken, så kan jeg bruke:
benzyl alcohol
cinnamyl alcohol
diethyl phthalate
ethyl salicylate
Sist endret av TETRS; 8. april 2008 kl. 08:25.
Eg har laga mi eiga lavalampa, men eg brukte kunn ein stort glas, olive olje(eller ei anna matolje), sukker og kondittorfarge, og so mekka eg te me lys meg ein gammel lampe ein hadde liggende.
funket som faen
Sitat av Nissefar
Eg har laga mi eiga lavalampa, men eg brukte kunn ein stort glas, olive olje(eller ei anna matolje), sukker og kondittorfarge, og so mekka eg te me lys meg ein gammel lampe ein hadde liggende.
funket som faen
Vis hele sitatet...
Du bare satte glasset oppå lampa, også funka det?
Vanelig syltetøyglass/Norgesglass/Melkeglass ?

Gief details please!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Waffle King, gidd a.

Nå har nissefar en løsning på hvordan han gjorde det, så da kan jo han få lov til å skrive ned hva han gjorde, ikke hva man finner på google. Finnes sikkert mange måter å gjøre dette på. Jeg er også interresert i litt mer detaljer rundt hva Nissefar gjorde
TETRS's Avatar
Trådstarter
jeg er mest intrisert i å få "White Trash Lava Lamp" versonen, vil ikke mat olje og slikt bli gul aktig?
Sist endret av Cadex; 8. april 2008 kl. 13:07. Grunn: sitat fjernet
Sitat av TETRS
jeg er mest intrisert i å få "White Trash Lava Lamp" versonen, vil ikke mat olje og slikt bli gul aktig?
Vis hele sitatet...
Matolje finnes i flere farger.
Spess. utenlandske butikker har mye rare matoljer. Tror mange av dem er tilsatt diverse skummle stoffer.
Sitat av Nissefar
Eg har laga mi eiga lavalampa, men eg brukte kunn ein stort glas, olive olje(eller ei anna matolje), sukker og kondittorfarge, og so mekka eg te me lys meg ein gammel lampe ein hadde liggende.
funket som faen
Vis hele sitatet...

Bilde?

(titegn)
TETRS's Avatar
Trådstarter
Sitat av GothQueen
Matolje finnes i flere farger.
Spess. utenlandske butikker har mye rare matoljer. Tror mange av dem er tilsatt diverse skummle stoffer.
Vis hele sitatet...
nå vil jeg helst at både vannet og guggen skal være uten noen farge, helt krystall klart... og da tror jeg ikke at matolje er veien og gå... men jeg kan jo ta feil.

tenkte å ta en tur innom en biltema butikk og sjekke om de har noe isopryl alcohol (er isopropyl alcohol det samme?) . kansje jeg er heldig
Sist endret av TETRS; 8. april 2008 kl. 15:50.
Hva med babyolje isteden for matolje? Nogen lunde samme konsistens?
Tja.. Baby-olje er vel litt seigere enn mat-olje, men tror nok det skal funke.
Kan faktisk burke det som kjøling til pc'n din også xD

Evt. "Mineral Oil" altså mineral-olje, men det tror jeg ikke du får tak i, i norge. Har hvertfall ikke sett det.