Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 686
Så, etter at jeg har gått til anskaffelse av en PDA (for dere som har fått med dere det) og kastrert den ene katta og forsikret dem begge, så skal jeg skaffe meg en PC som fungerer ypperlig til å spille Oblivion med beste kvalitet på!

(http://www.oblivionportal.com/info/systemreq.php)
Jeg vet ikke om det de anbefaler er ypperligt til å kunne spille Oblivion med max på alt?
Jeg vet ikke helt om jeg skal opgradere den jeg har nå (må vel bytte ut det meste, så hovedsakelig vil det si at jeg beholder skjermen, musa og kabinettet samt den ene harddisken) eller om jeg skal kjøpe helt ny. Men det billigste hadde nok vært å beholde den har jeg nå og bare oppgradere.
Jeg vet ikke helt hva slags greier som passer inn i kabinettet mitt, men jeg vet at det er en HP! HoHo! Også står det bla. Pavilion 700 på en av klistremerkene. Hmmm...

Det meste som er i PCen fra før av er crap, og ingenting er brukbart til å kunne spille Oblivion på - såpass vet jeg, kan ikke engang spille OLDblivion slik den er nå. Eneste jeg har som er brukbart er 1gb RAM - men holder det? Også er jeg rimelig fornøyd med harddiskene

Hva trenger jeg til PCen? Og hvor billig kan jeg få det? Gjerne linker til sider som selger akkurat den delen jeg trenger til en billig penge
(talk to this noob like the noob she is)
siden jeg er for trøtt til å gidde å linke del for del nå så kan du ta deg en tur innom dell ( www.dell.no )
der skal det stå ganske så over siktligt. Du kan jo ta hensyn til det som er anbefalt å kjøre oblivion på!
se om du finner noe som inneholder de delene eller bedre, trenger ikke verdens beste pc for å spille dette tydeligvis

men om du vill oppgradere den gammle og vill ha hjelp må vi nokk ha lit mere info

for å finne info kan du gå innpå kontrollpanel>system>maskinvare>enhetsbehandling !

der står det du har av deler inni kabinettet ditt

håper dette var til lit hjelp og god natt
Hvor mye hadde du tenkt å bruke på ny pc, isåfall? Skal du fortsette med stasjonær? (Beklager, men må bare si dette) Jenter har somoftest mer bruk for bærbar, har du det?
Du klarer fint å kjøre oblivion på en ny bærbar idag, om du ikke kjøper det aller aller billigste.
Sist endret av Volch0k; 18. mars 2008 kl. 05:08.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
La oss si det slik, oblivion er ikke massivt systemkrevende med dagens standarder.

Dersom du kjøper en normal pakke til 5-7000 (med et PCI-EX basert skjermkort og ikke et integrert skjermkort) vil du klare å spille dette uten problemer.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Pokker meg litt trett jeg også, for når jeg ser på enhetsbehandlingen så kan jeg lure på hvorfor jeg har "bussvertskontrollere" og "busskontroller", jeg er da pokker meg ikke Haukeliexpressen heller!?
Annyway.
- Prosessorer: ADM Athlon(tm) XP 1800+
- Skjermkort: NIVIDA GeForce2 MX/MX 400 <- er ikke det sånn oldis greie?
Var det alt dere trengte å vite?

Volch0k: Hvor i alle dager har du det ifra? At jenter har behov for en bærbar? Eneste gangene jeg har behov for en bærbar er når jeg spiller onlinespill og bruker mer enn en konto på en gang, da er det greiest å ha en bærbar vedsiden av den stasjonære med en mule på.
- Stasjonær FTW!
Og hvor mye jeg har tenkt å bruke? Nei, det kommer ann på hvor mye jeg trenger å bruke! Men det er jo ikke nødvendig å bruke mer enn nødvendig! Det er ikke akkurat slik at jeg spiller verdens mest avanserte spill, jeg vil jo bare spille Oblivion med über kvalitet uten problemer, og Pokemon Silver/Gold/Crystal på GB emulator!

AtXbYeA: ... Hva vil en normal pakke si? Vanlig ferdig PC fra butikken, liksom?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. PCen du har per idag er av 2001kaliber.
2. Ja, en hver PC fra komplett eller elkjøp med et frittstående skjermkort.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Jaha. 2001kaliber? Altså at den er slik som pcer var i 01? (akk, another nooby question)
Ok, vanlig PC, man trenger altså ikke skrujern? XD HoHo! Annyway, men er det billigere enn å bare stappe inn nye deler i den jeg har nå? Min erfaring er at løse deler koster mindre enn noe som allerede er skrudd sammen, slik som møbler fra IKEA....
(jeg skal ikke skru det inn selv, det er en PC kyndig her - når han er edru. hah!)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trikset er at dersom du skal oppgradere den PC'en du har idag må du ha nytt :

- Hovedkort
- CPU
- Minne
- Strømforsyning
- Skjermkort

Mao, like så greit å kjøpe ny PC.

Om du vil kjøpe den i deler eller ferdigbygget er opp til deg selv.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
HeHe, jau, da tror jeg nok at jeg kjøper meg en ny pc.
Takk for hjelp
Får vel velte meg innom diverse nettsider og skummle butikker så snart staten sender meg skattepengene dine.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ha, no worries, jeg betaler mer i skatt enn du tjener i året :-(
Sitat av GothQueen
Volch0k: Hvor i alle dager har du det ifra? At jenter har behov for en bærbar? Eneste gangene jeg har behov for en bærbar er når jeg spiller onlinespill og bruker mer enn en konto på en gang, da er det greiest å ha en bærbar vedsiden av den stasjonære med en mule på.
- Stasjonær FTW!
Og hvor mye jeg har tenkt å bruke? Nei, det kommer ann på hvor mye jeg trenger å bruke! Men det er jo ikke nødvendig å bruke mer enn nødvendig! Det er ikke akkurat slik at jeg spiller verdens mest avanserte spill, jeg vil jo bare spille Oblivion med über kvalitet uten problemer, og Pokemon Silver/Gold/Crystal på GB emulator!
Vis hele sitatet...
Sier det nettopp fordi du ikke spiller de nyeste spillene, da er det kanskje like greit å kjøpe en laptop. Sa bare at du burde tenke på det, ikke var sånn i ditt tilfelle
Sist endret av Volch0k; 18. mars 2008 kl. 17:35.
hvis du bare skal spille oblivion kan du vel bare anskaffe deg en konsoll (xbox360/PS3) mye billigere
Lec-Z, Oblivion uten mods suger.
Sitat av The Freak
Lec-Z, Oblivion uten mods suger.
Vis hele sitatet...
Kost meg mange timer med det jeg da hjelper jo litt med expansion-packs og da men dette blir vel for offtopic, så nok om det
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
AtXbYeA:
That's the sad part.

Volch0k:
Hvorfor skal man spille de nyeste spillene? Når de gammle er best! Du er vel en av de som alltid spiller de nyeste fifa spillene? Ikke fordi de er nytenkende eller anderledes enn de forrige - men fordi de er nyest?
Oblivion har digg grafikk, digg handling og uendelig med muligheter inne rase, klasse og quests. Jeg syns tross alt at Morrowind fremdeles er like digg som det var da det var helt nytt.

Lec-Z:
Konsoll er teit. Jeg liker ikke konsoll. Jeg liker PC! Jeg liker å ha muligheten til å spille spill i små vinduer mens jeg kan lese nyhetene på nett.
Jeg hadde GB på pcen mens GB fremedels var kult å ha i hånda. Alt er bedre på PCen i mitt hode.