Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 659
Jeg skulle forwardet noen porter til diverse spill, f. eks. Warcraft 3. Jeg tror ruteren min er Thomson-Alcatel SpeedTouch510v4.2 eller SpeedTouch510v4.0. Gjorde det som stod på portforward.com men det funka ikke. Skjønner ikkeno av det som står på siden, med inside port og outside port etc. etc.
Trodde ruteren var den trådløse, belkin, siden det var den jeg kom inn på før når jeg skrev inn 192.168.2.1, men når jeg går på ipconfig sier den standard gateway: 10.0.0.138, og da kommer jeg inn på speedtouch'en.

Dataen min er rar.

Hjelp!
Velkommen

Det er flere fine guider her på forumet om temaet. Søk litt så finner du garantert noe
Trådstarter
21 4
Jeg søkte også. Gjorde alt det som stod, men ingenting funka. Aner ikke hva jeg skal skrive i inside og outside ip. Har også sølt på google.
Skriv datamaskinens lokale ipaddresse på inside ip, og 0.0.0.0 evt din eksterne ipaddresse (www.minip.no) på outside ip.
Trådstarter
21 4
Hva er den lokale ip-addressen min, eller hvordan finner jeg den?
Du velger start > kjør > skriver inn "cmd", så skriver du "ipconfig/all" i vinduet som dukker opp.
Trådstarter
21 4
La inn dette og gikk på http://www.utorrent.com/testport.php?port=xxxx, men portene er enda closed. Er dette jeg skrev inn her rett?

Type Inside address Outside address Prot State
Stat 10.0.0.6: port <ip fra wimi.com>: port UDP NONE
Stat 10.0.0.6: port <ip fra wimi.com>: port TCP SYN_RECV

Vet ikke om dette har noe med dette å gjøre, men når jeg skriver ip addressen min (fra wimi.com) inn i addressefeltet kommer jeg også inn på ruteren. Er dette meningen?
Sist endret av haavy; 18. mars 2008 kl. 13:38.
Trådstarter
21 4
Er det noen som kan hjelpe meg? Problemet mitt er altså å forwarde noen porter på speedtouchen min, men trenger detaljert hva jeg skal skrive i de forskjellige feltene i NAPT.