Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4337
Hei!

Jeg har en hjemmekino Panasonic SA-HT335. Også er det en ting som irriterer meg veldig, jeg har prøvd gang på gang, men får det ikke til. Jeg prøver å få vanlig TV-lyd i høyttalerne, også når jeg ikke ser på DVD. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal gjøre det?

I dag kjøpte jeg meg audiokabler, og hadde virkelig trua på at deg skulle fungere.

Altså problemet er at høyttalerne bare virker når jeg ser på film, ikke når jeg ser på vanlig TV eller spiller Playstation 3.

Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk!
Ta audiokabelen fra DVD-spilleren din og stapp den i TV'n. Det burde funke!
Har selv Panasonic surround-anlegg, som jeg har koblet opp mot TV og PS3. For å koble den til TV`en har jeg brukt en scart-kabel, og satt surround-anlegget på AV. For å koble den til PS3 har jeg brukt en audiokabel, og satt surround-anlegget på AUX.
Tror eneste muligheten er å finne en utgang på tv for lyd. Dette er ofte scart. Hvis ikke du har det, så går det nok ikke an å bruke hvilken som helst inngang.
Trådstarter
3 0
Sitat av DemoniuM
Har selv Panasonic surround-anlegg, som jeg har koblet opp mot TV og PS3. For å koble den til TV`en har jeg brukt en scart-kabel, og satt surround-anlegget på AV. For å koble den til PS3 har jeg brukt en audiokabel, og satt surround-anlegget på AUX.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke AV og AUX på surround-anlegget. Det jeg har å velge mellom som jeg finner er:
- TV
- VCR
- DVD/CD
- FM
- AM.

Sitat av Blomsen Jr.
Ta audiokabelen fra DVD-spilleren din og stapp den i TV'n. Det burde funke!
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort, uten at det skjedde noe. Er nok noe jeg må innstille surround-anlegget på, jeg vet bare ikke hva!
Stapp en kabel fra audio-ut på televisjonsapparatet og inn hvor det er merket "TV" på anlegget. Skru på televisjonsapparatet og velg TV på anlegget. Det burde funke brillefint.
Trådstarter
3 0
Sitat av DemoniuM
For å koble den til PS3 har jeg brukt en audiokabel, og satt surround-anlegget på AUX.
Vis hele sitatet...

Takk for svar alle sammen, jeg fikk lyden til å virke på tv'n..

Men sliter fortsatt med PS3. Ang. det du skriver om PS3, det er vel ikke audiokabel-utgang på PS3? Ikke sånn svart/hvit og rød jeg har kjøpt hvertfall..?
Bruk HDMI kabel på PS3? Evt component?
På ps3 er det noe annet, da kobler du bare den røde og hvite rett i Hjemmekinoen, og velger den inngangen du bruker.
Sist endret av Rellativ; 11. mars 2008 kl. 10:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DemoniuM
Har selv Panasonic surround-anlegg, som jeg har koblet opp mot TV og PS3. For å koble den til TV`en har jeg brukt en scart-kabel, og satt surround-anlegget på AV. For å koble den til PS3 har jeg brukt en audiokabel, og satt surround-anlegget på AUX.
Vis hele sitatet...
Hvor kjøper man Audio-Kabel som passer til ps3?
Tror du også har optisk digital kabel på ps3.
Vi har koblet tven inn i VHS-spilleren, og videre til surround, og fra dvd til surround. Tror det er sånn vi har det.
Sitat av GauteAga
Hvor kjøper man Audio-Kabel som passer til ps3?
Vis hele sitatet...
I en vanlig elektronikkbutikk som selger duppeditter til konsoller, til dømes der du kjøpte PS3en.

Du kan enten bruke vanlig RCA-kontakt (rød, grønn, gul) som er proprietær til playstation og som gir dårlig bilde og stereolyd. Ellers kan du bruke HDMI for bra bilde og surround (HDMI er ikke proprietær, og finnes i enda flere elektronikkbutikker) eller optisk kabel (også ikke proprietær) for surround sammen med RCA-kontakten eller en komponent-kabel for bilde (grønn, gul, blå) som er proprietær.

Proprietær = laget spesielt for playstation.

Sitat av Rellativ
På ps3 er det noe annet, da kobler du bare den røde og hvite rett i Hjemmekinoen, og velger den inngangen du bruker.
Vis hele sitatet...
Gir dog bare stereo.
Sist endret av Kinseek; 17. juli 2008 kl. 10:14.