Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3761
Jeg tenkte å kjøpe et turbokit fra ebay og lurte på ca hvor mye toll jeg må betale for å få det inn i landet.
Link til produkt
Trådstarter
92 0
Tusen takk(mangefleretegn)
Sitat av geirmash
Jeg tenkte å kjøpe et turbokit fra ebay og lurte på ca hvor mye toll jeg må betale for å få det inn i landet.
Link til produkt
Vis hele sitatet...

Du må ikke ut med en eneste krone i toll, faktisk.

mva. derimot er vel på 25%
Det kittet der anbefaler jeg på det sterkeste IMOT!

Ikke ta snarveier på motorbygg, du ender opp med å måtte legge ut mer en hva du KUNNE ha
sluppet unna med.
Trådstarter
92 0
Nå spurte jeg ikke om anbefaling. Ville bare ha svar på om det var toll
Sitat av geirmash
Nå spurte jeg ikke om anbefaling. Ville bare ha svar på om det var toll
Vis hele sitatet...

Ok, det er ikke toll.
Sitat av Wipeout
Ok, det er ikke toll.
Vis hele sitatet...
geirmash: Men det er altså moms, slik at du ikke tror det blir gratis.
hvis personen som sender pakken er en grei kar, så sender han den som gave. og skriver verdi på pakken til under 200 spenn og vips ingen mva...
Sitat av Armada
hvis personen som sender pakken er en grei kar, så sender han den som gave. og skriver verdi på pakken til under 200 spenn og vips ingen mva...
Vis hele sitatet...


Gaver kan ha en verdi på opptil 1000,- NOK før det er snakk om .mva.
Hvis det er gave så er grensen verdi under 1000 NOK.
Må være fra privatperson bosatt i utlandet til privatpers. for bruk for deg eller din familie. Går ikke som gave hvis det er fra firma til priv.pers

For vanlige sendinger (ikke gaver) er grensen verdi under 200 NOK for at den skal være avgiftsfri.
Husk også at det er 25% moms på frakt (ved vanlig import sendinger)


du kan finne allt du trenger av info på toll.no


edit:
slått av Wipeout der
Sist endret av supernoob; 5. mars 2008 kl. 21:30.
Sitat av supernoob
Hvis det er gave så er grensen verdi under 1000 NOK.
Må være fra privatperson bosatt i utlandet til privatpers. for bruk for deg eller din familie. Går ikke som gave hvis det er fra firma til priv.pers

For vanlige sendinger (ikke gaver) er grensen verdi under 200 NOK for at den skal være avgiftsfri.
Husk også at det er 25% moms på frakt (ved vanlig import sendinger)


du kan finne allt du trenger av info på toll.no
Vis hele sitatet...
Kjøpte en klokken på ebay til 1200 kroner (ble sendt fra amerikansk firma i USA). Jeg ba han spesifikt om å sende som gave og skrive verdien til under 1000. Har hatt klokken på hånden i et halvt år uten at staten har fått et rødt øre... har tollerne gjort en feil, eller er det ett fett hvem som sender?
De som behandler pakker fra utlandet får ikke med seg alt. Noen ganger er man heldig og andre ganger er man ikke heldig. Hvis du regner med å måtte betale det som egentlig skal betales så blir du kanskje gledelig overrasket, men du må ihvertfall ikke ut med mer
Kan hende det er ekstra tillegg, pga du skal legge til hestekrefter på mopeden din eller hva du skal ha det til. Er det på biler i hvert fall, har den over så så mange hestekrefter, koster det mer og importere den....
Sitat av n1ce
Kan hende det er ekstra tillegg, pga du skal legge til hestekrefter på mopeden din eller hva du skal ha det til. Er det på biler i hvert fall, har den over så så mange hestekrefter, koster det mer og importere den....
Vis hele sitatet...
Er nok ikke aktuelt i denne saken, da det ikke er en bil han skal importere.