Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 939
Jeg har nå de siste timene googlet og youtubet etter tapte perler fra min yngere barndom, uten hell. Dette er trancesanger av den mer rolige typen, uten noe vokalmelodi. Alt fra samme artist. Sist jeg hørte sangene var i 2002-2003 på en brent cd. Om jeg husker rett så heter noen av sangene: "Dream/Angel Falls" "Quiet before the Storm", "Lost (in) Paradise" og "Lost Memories".

Sangene er ganske simplistiske i forhold til dagens trance/techno. Annen konkret info har jeg dessverre ikke. Noe mer abstrakt kanskje er at titlene på sangene kan minne om fossefall, en strand, en storm som er på vei, en storm som har blåst over, drømmelandskap.

Artisten som ligner mest er The Cynic Project. Det er ikke Dj Mangoo jeg leter etter, bare så det er nevnt.

Her er en link til en sang fra The Cynic Project som hjelper å definere stilen jeg er ute etter:
http://www.youtube.com/watch?v=BFB9u...eature=related
Første jeg tenker på når jeg leser tittlene er pacific Blue, men det er jo fra 1999 sånn ca.. De har jo Hurricane, Raindrops, Serenity, Sunrise osv..
Høres veldig ut som at du leter etter Pacific Blue. Skjønner ikke at det kan være noe annet Jeg hadde den cd'en før husker jeg... Lurer på hvor den ble av.

Det er litt sånn feelgudd, lowtempo trance. Sangene minner meg veldig om naturen og sånt, så du kan jo prøve å se om du finner noe

edit: kan selvfølgelig være ATB du tenker på... De og Pacific Blue har litt lik sound tho (hvis jeg ikke husker feil)
Sist endret av Mowie; 6. mars 2008 kl. 00:30.
Hmm, jeg tenkte med en gang på Mauro Picotto, men det er kanskje ikke han? Spesielt denne tenkte jeg på.

Og når du nevner storm tenker jeg straks på ATB - Too much rain over paradise.

Jeg brukte forøvrig denne listen for å finne navnet på dj'en jeg tenkte på - Picotto. Kanskje den er til hjelp.
Er dessverre ingen av delene. Er kjent med Ayla, og kan si at de rolige sangene deres ligner en del. Men det ligner enda mer på The Cynic Project. Jeg har lagt med en nedpakket midi-fil hvor jeg har fra hodet prøvd å gjenskape startmelodien på en av sangene.
Darude hadde i sin tid en låte som het Calm Before the Storm. Kanskje det kan hjelpe deg litt på vei?
Er en mye roligere enn Darude, ATB, Dj Mangoo, Ayla. Er til dels kanskje en kombinasjon av trance og ambient.
Nå skal det sies at det er utrolig mange år siden jeg har hørt på noen av disse, men jeg mener da bestemt at Calm Before the Storm skilte seg veldig ut fra de andre låtene på albumet, i det at den var mye roligere. Du kan jo prøve å søke på Youtube, så finner du sikkert noe. Er vel verdt et forsøk, kanskje.

EDIT: Så først nå at det skulle være samme artist på låtene, så da tok jeg nok feil. Beklager.
Sist endret av Dandy Andy; 6. mars 2008 kl. 13:46.
Kan det være Airwave?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mitt tips er å putte tittlene du husker inn i søkeboksen til discogs.com og se om noen av treffene får de små grå i gang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Freeloader's Avatar
Trådstarter
Ingen hell dessverre Jeg har en mistanke om at musikken kanskje ligger på en ødelagt ekstern disk jeg har. Kanskje er jeg heldig og får henta de ut derifra. Men vanskelig når den ikke booter.
Hm, stemmer jo overens med det du sier i starten av tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=5lRMUVsmisk

The Cynic Project is producer Alex Smith from USA.

Tracklist:

1) Liquid Images
2) Dream Formula
3) Angels (Demo)
4) Lost in Paradise
5) Tropical Destination


The Cynic Project - After the Storm
http://www.youtube.com/watch?v=PNnr-7SUrrE
Freeloader's Avatar
Trådstarter
Der var den! Dream Formula! Jeg har hørt igjennom det meste fra TCP, men Dream Formula var den jeg ikke fant, og leitet etter. Takk for alle bidrag!