Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 15021
Et par veldig gode poenger her til slutt - hvis du ikke vil brenne bibelen e.l., fordi dette er "din" religion, så bør du ha tilsvarende respekt for alle andre også, ikke bare religioner, men andre symboler, så som flagg.

Kanskje dere heller skulle satse på 20 minutter med morgenbønn?
Suger musikken deres så utrolig at dere må gjøre et patetisk stunt som støter de fleste som har en smule respekt for landet vårt, grunnloven og kongehuset.
Jeg tror ikke det er så fantastisk sjokerende noe av det du kan finne på, husk at din familie generasjon vokste opp med Sid Vicious, Johnny Rotten, Ozzy, osv. Så skal du sjokkere så må du kunne toppe disse. Det eneste du oppnår er å irritere folk unødig, og du vill bli husket som "han idioten fra skole-konserten" eller hva det nå er.
Sitat av Aela
82.7% Er vel strengt tatt ikke tallet på kristne. Vær så snill, ikke kom med noe fjerdeklassesitat "Ja, men du er døpt, da tror du på GUD!"
Vis hele sitatet...
82,7% er ikke tallet, men andelen kristne i Norge. Jeg kan ikke skjønne at det skal være urimelig å anta at et medlem i statskirken er kristen.

Hvor vidt et medlem i statskirken tror på gud eller ikke, har jeg ikke uttalt meg om.

Sitat av junkpal
Jeg vil ikke "angripe" kristne siden jeg er en selv... Det har jo ikke noe å si med hvem jeg støter. Men jeg syntes det blir for dumt å brenne bibel når jeg er kristen selv. Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det hadde blitt for dumt å brenne en bibel hvis du hadde vært muslim. Når du selv er kristen, er det mye mer legitimt å protestere mot kristendommen. Da viser du nemlig at du vet hva du protesterer mot, og folk vil få mye større respekt for det du gjør, fordi du vet hva du gjør.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FrittTheBandit
82,7% er ikke tallet, men andelen kristne i Norge. Jeg kan ikke skjønne at det skal være urimelig å anta at et medlem i statskirken er kristen.
Vis hele sitatet...
Tja, fordi /alle/ blir tvangsinnmeldt når dei blir døpt sånn meir eller mindre, og at det måtte 3 forsøk til før eg var utmeldt av statskyrkja t.d.?

Om du skal finne ut kor mange nordmenn som er kristne er det vel langt meir nøyaktig å gå ut frå meiningsmålinger enn å ta utgangspunkt i eit medlemsregister dei aller fleste er einige i at er FUBAR.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har, som vidarlo, forsøkt å melde meg ut av statskirken -- men jeg er fremdeles medlem.
Å påstå at nærmere 90% av Nordmenn er kristne er helt latterlig. Det reelle tallet er nok nærmere 50-60%, hvorav en stor andel bare tror på gud-og-jesus-og-sånn, men her nå du nesten selv google litt etter relevante undersøkelser.
Sitat av vidarlo
Tja, fordi /alle/ blir tvangsinnmeldt når dei blir døpt sånn meir eller mindre, og at det måtte 3 forsøk til før eg var utmeldt av statskyrkja t.d.?
Vis hele sitatet...
Dette må jeg innrømme at jeg ikke visste om, og det setter selvfølgelig saken i et litt annet lys.

Men poenget er det samme; det er ikke noe vits å være "rebell" hvis du er redd for å støte folk.
«Dette krenket hundretusener av gode nordmenn og tv-seere på selveste nasjonaldagen», skriver partiet i en pressemelding.

Nå har de anmeldt Sagen til politiet.

I forbindelse med anmeldelsen sendte partiet ut følgende pressemelding:

- Straffbart
«Programleder Steinar Sagen er, så vidt vi kan forstå, den ansvarlige for at Det norske flagget ble antent i underholdningsprogrammet «Torsdag kveld med Steinar Sagen» som ble vist på NrK1 17. mai.

Demokratene reagerer med avsky mot at det å skjende Flagget skal gjøres til underholdning. Millioner av mennesker har slitt nettopp for at Norge skal bli et trygt og velstående land. Tusener har falt for vår frihet. Sagens markering er en grov krenkelse av alle disse som har gjort vår generasjons behagelige liv mulig.

Flaggbrenning er straffbart. Krenkelse av hundretusener av seeres følelser for Norge på nasjonaldagen er fullstendig uakseptabelt. Demokratene har derfor anmeldt Steinar Sagen til politiet for forholdet og krevd at han tiltales og straffes.»
Jeg er sterkt kritisk til at (høyreekstremistene i) Demokratene sier at "hundretusener av gode nordmenn" ble krenket, fordi de da later som om de snakker på vegne av befolkninga. Jeg ble f.eks ikke krenket.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dobbeltmoralen her stinker. Jeg foreslår at du setter fyr på degselv og de andre i bandet, det er både mer kontroversiellt og sjokkerende enn å heise opp et flagg eller tenne på religiøse tekster.
Sist endret av Cadex; 7. mars 2008 kl. 22:21.
Det er vel en sovende lov uansett. Alle slike anmeldelser som politiet har motatt de siste årene, har blitt henlagt.
Ulovlig vet jeg ikke om det er, men hadde du gjort det her jeg bor hadde du nok fått bra med bank og politiet hadde henlagt anmeldelsen din.

Hvis du henger det norske flagg opp ned ser det likedan ut.
Sist endret av zlamaniac; 2. mars 2008 kl. 20:33.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av FrittTheBandit
Jeg kan ikke skjønne at det skal være urimelig å anta at et medlem i statskirken er kristen.
Vis hele sitatet...
Er du kristen er det nok høy sannsynlighet for at du er medlem av statskirken, men jeg tror få av disse 82,7 % regner seg selv som kristne. Statskirken har nok en såpass høy andel medlemmer p.g.a. at det er et fåtall som gidder å melde seg ut av den. Et par jeg kjenner har gjort det, vidarlo har gjort det nso har prøvd, jeg ville gjort det om jeg var døpt (foreldre som skjønner at en 6 dager gammel fjomp ikke er sikker på om han tror at Jesus er idolet). Det er rett og slett altfor få som gidder å bry seg.

Det er ikke noe stress å være med ikke sant? Om du ikke har interesse for slike ting kan du bruke tiden på annet enn å diskutere med ansatte i statskirken om hvorfor du vil melde deg ut. Kan kanskje minne om denne episoden...
Sitat av nso
Jeg har, som vidarlo, forsøkt å melde meg ut av statskirken -- men jeg er fremdeles medlem.
Å påstå at nærmere 90% av Nordmenn er kristne er helt latterlig. Det reelle tallet er nok nærmere 50-60%, hvorav en stor andel bare tror på gud-og-jesus-og-sånn, men her nå du nesten selv google litt etter relevante undersøkelser.
Vis hele sitatet...
50-60% vil jeg si er svimlende høyt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_nor...ke#Oppslutning <--- Henviser til en undersøkelse fra 2006; 29% tror på Gud. Betyr ikke engang at de er kristne. Kan være usikre agnostikere der også.

Jeg tror det reelle tallet ligger på 1/10 eller mindre (som virkelig er kristne).
Sist endret av Jonta; 2. mars 2008 kl. 21:00. Grunn: Quote føkkøpp
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av FrittTheBandit
Men poenget er det samme; det er ikke noe vits å være "rebell" hvis du er redd for å støte folk.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg sier er at jeg ikke vil gjøre noe som motsier min egen religion. Alle kristne er forskjellige og det gjør ikke noe om jeg støter noen kristne bare det ikke har noe med noe som gjør at jeg må gjøre narr av min egen religion. Hvis du forstod.
Viss du ikke vill støte deg selv og andre kristne personer, så må jeg spørre hvorfor vill du på død og liv støte alle andre?
Mye til musiker kan du jo umulig være.
Hvorfor vil du gjøre noe så teit ?
Greit nok at du kjeder deg i hverdagen. Det finns jo masse annet å gjøre enn å drive med bullshit!
Blir sikkert veldig populær musikk vist dere tagger flagget..

Kødder du med flagget, kødder du med Norge!

(Vist du er utlending så go go ! )
Sitat av junkpal
Det eneste jeg sier er at jeg ikke vil gjøre noe som motsier min egen religion. Alle kristne er forskjellige og det gjør ikke noe om jeg støter noen kristne bare det ikke har noe med noe som gjør at jeg må gjøre narr av min egen religion. Hvis du forstod.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt, Iq'en min sank relativt kraftig av å lese posten din og jeg ble veldig irritert på deg...
Beklager og si det, men hvor er patriotismen blitt av? Skjende vårt eget flagg. Hadde jeg sett du hadde gjort det, så hadde jeg banka deg herifra å ned i helvette!

FJOTT!
Sist endret av Doffi; 4. mars 2008 kl. 18:03.
Sitat av Doffi
Beklager og si det, men hvor er patriotismen blitt av? Skjende vårt eget flagg. Hadde jeg sett du hadde gjort det, så hadde jeg banka deg herifra å ned i helvette!

FJOTT!
Vis hele sitatet...
eniig.. men man trenger ikke bruke vold:P`?
Sitat av Doffi
Beklager og si det, men hvor er patriotismen blitt av? Skjende vårt eget flagg. Hadde jeg sett du hadde gjort det, så hadde jeg banka deg herifra å ned i helvette!

FJOTT!
Vis hele sitatet...
Du høres jo ut som en reflektert person. Lurer på om du hadde turt å gå bort til en person å si at du skal banke ham ned i helvete in real life.

Junkpal: Kan du forklare litt mer? Altså.. Hva er budskapet ditt til publikum med den flagg opp ned ideen?
Detter har du tydligvis blitt inspirert av ei nyhetssending eller eit eller anna der dei viser folk som brenn det norske flagget.
Det du tydligvis ikkje har fått med deg er at du aldri ser ein pakistaner male kryss over sitt flagg.
Du ser aldri ein Israeler henga falgget sitt opp-ned.
Dei fleste land er stolt over flagget sitt, dei fleste utanom Noreg.
Viss det ikkje er sarkasme inni bilde her så er eg flau over å være medlem av dette forumet.

Nå har ikkje eg gidda og lest meir enn til side 3 fordi dette blei for dumt for meg.
At det skal være mulig å komma på ein så dum ide. Det overgår min fantasi.
Og at det skulle være ein kristen som kom på dette er både sjokkerande og forunderlig.
Det norske flagget er laga utifrå eit kristent symbol. Nemeleg korset som den herlige Jesus vart hengd på for syndene dine.

Jesus ville ha vridd seg i grava over denne toskete ideen din.

Utifrå det eg har lest så har du ikkje funne ut noko budskap med dette du skal gjere, og reaksjonane du vil få trur eg er mest negative.
Foreldra dine vil sjemmast øve deg.

Du kan jo klippe ut korsbiten av det norske flagg og ha det på deg som ein tanga og synge Antikrist med Ozzy Osbourne. -_-
Sitat av LowRider
Du ser aldri ein Israeler henga falgget sitt opp-ned.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser egentlig et opp-ned israelsk flagg ut?
Jeg sier vi boikotter musikken hans. Det sier iallefall jeg til noen som er villige til og miste sin kristne tro, og bringe fram djevelens hånd! Brenning av flag er som og ikke bruke kondom, doens't bring any good!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bestemors
Brenning av flag er som og ikke bruke kondom, doens't bring any good!
Vis hele sitatet...
Gravid av det blir du også...
Jeg er redd jeg ble noen hakk dummere av å lese denne tråden
Nå har ikke jeg noen spesielle innvendinger mot det å brenne flagg, men dette blir for dumt. Hva er egentlig budskapet du skal fram med? Og hvis du er så kristen og ikke vil nedverdige din egen religion, hvorfor i alle dager har du lyst til å skjende det religiøse symbolet som flagget vårt er?

Når det kommer til det med statskirke, så har jeg hørt at (hvis du er døpt og meldt inn in the first place vel og merke) den eneste måten å melde seg ut på er å melde seg inn i en annen livssynsorganisasjon som for eksempel human-etisk forbund. Da jeg kan se flere grunner til å hverken ville støtte det ene eller det andre er jo dette en relativt drøy praksis, hvis det stemmer. Er selv ikke døpt og slipper iallefall å styre sånn med akkurat det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ifni
Og hvis du er så kristen og ikke vil nedverdige din egen religion, hvorfor i alle dager har du lyst til å skjende det religiøse symbolet som flagget vårt er?
Vis hele sitatet...
Løsningen blir rett og slett å klippe ut den blå delen av flagget og bruke den som tanga imens du synger nasjonalsangen baklengs og veiver de brennende flaggrestene over hodet. På brystet tatoverer du "Osama For The Win! Death to the Infedel!"
Sitat av DonTomaso
Hvordan ser egentlig et opp-ned israelsk flagg ut?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel egentlig, hvordan vet man om flagget er oppned eller ikke?
Sitat av junkpal
Det eneste jeg sier er at jeg ikke vil gjøre noe som motsier min egen religion. Alle kristne er forskjellige og det gjør ikke noe om jeg støter noen kristne bare det ikke har noe med noe som gjør at jeg må gjøre narr av min egen religion. Hvis du forstod.
Vis hele sitatet...
da bør du vel strengt tatt la være å brenne det norske flagg, siden det inneholder et KORS. som forøvrig er kristendommens mest kjente symbol. hahaha, herregud.
Både norge og kristendommen er råttent, så fyr løs for min del hvertfall
Brenne flagg er vel og bra om du vil nå fram med budskapet nasjonalisme er idioti, eller om du mener den rød-grønne regjeringa suger, men det er ganske håpløst å brenne flagg om du ikke har noen mening bak det.
Du kan bruke det som ett politisk virkemiddel, men ikke for at det ser kult ut. Du må også kunne svare på hvorfor du brenner flagg og da blir du sett på som en idiot hvis svaret ditt er at det er ser fett ut.
Sitat av Elefanten
Både norge og kristendommen er råttent, så fyr løs for min del hvertfall
Vis hele sitatet...
Det blir bare verre og verre, hva i allværden er råttent med Norge?
Du bor i verdens beste land å leve i å det eneste du greier å finne på er at det er greit å brenne flagg fordi Norge er råttent.
Begynner å bli jævlig lei av all denne sytinga over at Norge er så jævlig å bo i.
Sitat av zlamaniac
Det blir bare verre og verre, hva i allværden er råttent med Norge?
Du bor i verdens beste land å leve i å det eneste du greier å finne på er at det er greit å brenne flagg fordi Norge er råttent.
Begynner å bli jævlig lei av all denne sytinga over at Norge er så jævlig å bo i.
Vis hele sitatet...
Oversikkerhet. Og været. Og der stopper det for meg også.
Utenom nevnte er det supert å bo i Norge.
Synes trådstarter virker som en liten drittunge som ikke har særlig mye vett i hue!

Hadde du stått forran meg å brent/sprayet/disset det norske flagg, så hadde jeg i beste fall gitt deg ei god gammeldags trøndersk ørtæv! Maken til barnslig fyr
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg innehar det noe upopulære synet at flaggbrenning er stort sett tåpelig. Jeg skjønner ikke helt hva folk mener de skal oppnå med det, om det ikke er for å såre en gruppe mennesker. Selv om ikke du eller dine kamerater blir såret av en slik handling så sårer du noen andre uten å fortelle verden en dritt om hva du faktisk selv mener.

Jeg skal innrømme at hadde jeg sett noen stå å brenne det norske flagget så hadde jeg nok blitt mildere irritert. Det viser liten respekt for det landet og de lovene som har gitt deg verdens beste oppvekstvilkår. Norge har fått mye gratis pga oljen, men det er ikke det som gjør Norge til et fenomenalt land å leve i. Det finnes flere land som har større olje resurser, men som på ingen måte har de samme leve vilkårene. I Norge har man gjort et valg, i mine øyne et godt valg, man har fordelt godene relativt jevnt.

På den måten har nok Norge skaffet seg europas fattigste middelklasse, men vi har heller ikke mange fattige. (om man ser på det store bilde, raddiser ) Nesten enhver normann som har skaffet seg en høyere utdannelse og snakker en forståelig engelsk kan får seg en MYE bedre betalt jobb om han flytter til feks USA. Grunnen til at ikke flere gjør det er nok pga vi er ganske fornøyde med smøreost på matpakken og allle de andre rare tingene som følger med ved å velge å bo i Norge.

Så når jeg ser en normann som brenner det norske flagget, den norske stats nasjonalsymbol, blir jeg trist å håper personen innser hvor mange puter han har fått sydd opp under armene siden han ble født.

Til slutt vil jeg føye til et sitat fra professor i statsvitenskap ved Universitetet i Bergen, Frank Aarebrot
- Det viser hvor lite peiling de har på statsvitenskap. De vil gjerne protestere mot et lands regjering, i stedet tråkker de på symbolet for hele nasjonen. Flagget er det man dør i krig for, og heier på når det er fotballkamp. Brenner du det, fornærmer du et helt folk. Skal du protestere mot den amerikanske regjeringen, bør du heller brenne flagget med den amerikanske presidentens segl. Ikke det amerikanske flagget, sier professoren.
Vis hele sitatet...
Å kunne vise respekt er ikke noe du skal skamme deg over. Desverre virker det ut som om mange tror det...
Sist endret av sptz; 7. mars 2008 kl. 22:20.
Ingen vil bry seg hvis du er muslim og later som om du er sint på muhammed-tegningen..
Sitat av junkpal
Skeid: Har du lest postene? Jeg vil ikke på noen måte "angripe"/gjøre narr av kristne.

Edit: Jeg trenger flere gode ideèr hva jeg kan finne på. Husk: Ikke noe dissing av kristne & ting forengår innendørs.
Vis hele sitatet...

Ok... Greit å vite at man bare skal være ekkel med alle kristne utendørs :P
Jeg føler meg ganske trygg på, at uansett hva du hadde gjort på den scena under de 20 minuttene, hadde du ikke klart å hverken sjokkere meg eller fått meg engasjert på noen som helst måte. Om du så hadde runka sædn din på familiebildet som henger i stua vår.

Dette avdi du virker som en "kristen kar" som liksom skal underholde! Typisk godt gammalt norsk indremisjons-pakk! "...og etterpå skal vi leke flasketuten peker på og dagens kollekt går til bedehuset i skogen..."

Kjenner typen! Og ja, jeg dømte deg av det du hadde skrevet i denne tråden og jeg kommer til helvete- jeg tar med meg generalen og mobilen. Makan til sløv tråd! "..vi skal underholde ved å tenne på det norske flagget for å sjokkere lærerene! men jeg er kristen så jeg kan ikke tenne på bibelen.." Korset i det norske flagget har vår kjære Harald den Hardbarkne eller hva faen han hette banka på for 1000 år siden da han innførte kristendommen til Norge med jernhånd. Det er et kristent symbol (korset. google it).
Sist endret av hyys; 8. mars 2008 kl. 06:37.
Sitat av hyys
Jeg føler meg ganske trygg på, at uansett hva du hadde gjort på den scena under de 20 minuttene, hadde du ikke klart å hverken sjokkere meg eller fått meg engasjert på noen som helst måte. Om du så hadde runka sædn din på familiebildet som henger i stua vår.

Dette avdi du virker som en "kristen kar" som liksom skal underholde! Typisk godt gammalt norsk indremisjons-pakk! "...og etterpå skal vi leke flasketuten peker på og dagens kollekt går til bedehuset i skogen..."

Kjenner typen! Og ja, jeg dømte deg av det du hadde skrevet i denne tråden og jeg kommer til helvete- jeg tar med meg generalen og mobilen. Makan til sløv tråd! "..vi skal underholde ved å tenne på det norske flagget for å sjokkere lærerene! men jeg er kristen så jeg kan ikke tenne på bibelen.." Korset i det norske flagget har vår kjære Harald den Hardbarkne eller hva faen han hette banka på for 1000 år siden da han innførte kristendommen til Norge med jernhånd. Det er et kristent symbol (korset. google it).
Vis hele sitatet...
Helt enig.

Enten lager en BRA underholdning, eller så klarer man å sjokkere på en BRA måte, alt annet blir bare for dumt.
Sist endret av nidhogg; 8. mars 2008 kl. 07:03.
"Sjokkerende" uten mening blir bare tomt og teit. Enig der.
Det som virkelig irriterer meg er begynnelsen på denne tråden, hvorfor faen er alle så positive til å brenne flagget?
DonTomaso, kinseek, hva er det som egentlig gjør at dere oppfordrer til dette?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av nso
Å si at man er stolt av å være Norsk er omtrent like omtenktsomt som å stå i et rom med blinde og si at man er stolt av å kunne se.
Å si at man er stolt av å være Norsk er omtrent like tankeløst som å stå i et rom med mennesker med fødselsdefekter og si at man er stolt av å være født sunn.

Nasjonalfølelse er vel og bra -- men det er ikke annet enn tilfeldigheter som gjør at vi har det så jævla bra her i vår del av verden.

Det er nok få i Norge som skulle ønske de var annet enn Norsk, men hvis du vil slå noen som skjender det norske flagg så er du en ekstremist. Jeg presenterer nå til deg min egen satiriske muhammed-tegning. Kos deg med den.

http://bildr.no/thumb/162848.jpeg
(Klikk for større versjon)
Vis hele sitatet...
Det er på tide å sitere meg selv igjen.
Det har vel mere med å være takknemlig for de mulighetene vi har fått, ikke for å hovere over andre. Hvis jeg skal tenke som nso her da så blir å brenne flagget det samme som å stå forran en sosial klient å brenne tusenlapper for å vise at jeg er som han å ikke er stolt over å tjene penger.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sammenligningen din er helt på jordet, så det stemmer nok ikke.
Sitat av nso
Det er på tide å sitere meg selv igjen.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvor du vil nso.

Det er da ikke tilfeldig at jeg er norsk. Jeg er norsk fordi foreldrene mine er norske- bor i Norge, og de valgte (eller var fulle og utilregnelige nok til) å få meg. Derfor er jeg norsk.

Det er ikke tilfeldig at jeg er det! Jeg kunne ikke likså godt vært somalisk.

Når det er sagt, kan det sies at vi er heldige som er født i et så godt land som Norge. For jeg kunne vært født i et annet land om foreldrene mine var fra et annet land (om det var det du mente nso).

Jeg har to synspunkter på flaggbrenning. Personlig, blir jeg ikke støtet på noen som helst måte når jeg ser på dagsnytt at noen jallaballa karer tenner på det norske flagget. Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Det er bare for dem det er så forbanna krenkende.

På den andre side, synest jeg vi skal ha respekt for landet, grunnloven og de som har kjempet for at vi skal ha det så godt som vi har det. Tenker da på de som kjempet for landet i WW2 og han som "bygde opp" Norge igjen etter WW2- Einar Gerhardsen.

Edit: men så lenge de bare tenner på falgget, og ikke landet, gir jeg faen. Den dagen de kommer her og "tenner på" landet vårt, skal jeg ta AG'en fatt og kjempe for friheten og Norge. (nei, jeg er ikke ekstremist eller vigrid medlem)

Derfor står jeg opp 17 mai, om jeg er aldri så fyllesyk og tar på meg dressen med "norsk sløyfe", samtidig som jeg kjenner litt frysninger når jeg hører nasjonalsangen til salutten.
Sist endret av hyys; 10. mars 2008 kl. 02:38.
Sitat av hyys
Skjønner ikke helt hvor du vil nso.

Det er da ikke tilfeldig at jeg er norsk. Jeg er norsk fordi foreldrene mine er norske- bor i Norge, og de valgte (eller var fulle og utilregnelige nok til) å få meg. Derfor er jeg norsk.

Det er ikke tilfeldig at jeg er det! Jeg kunne ikke likså godt vært somalisk.

Når det er sagt, kan det sies at vi er heldige som er født i et så godt land som Norge. For jeg kunne vært født i et annet land om foreldrene mine var fra et annet land (om det var det du mente nso).
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke jeg har hørt slik selvmotsigelse siden lillesøsteren min var 5.

Det er da ikke tilfeldig at jeg er norsk.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt, kan det sies at vi er heldige som er født i et så godt land som Norge.
Vis hele sitatet...
Heldige og tilfeldig. Same shit, different words.
Sitat av SalkiN
Jeg tror ikke jeg har hørt slik selvmotsigelse siden lillesøsteren min var 5.

Heldige og tilfeldig. Same shit, different words.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor gammel lillesøsteren din er nå, men om hun er over 13, kan du sende meg en PM.

Jeg mener jeg er heldig som er født og bor i et land som Norge. Jeg mener jeg er heldig som ikke er en sulten stakkars neger med bollemage og en fluesverm som forfølger meg hvor jeg enn går. Med andre ord: Jeg mener jeg er heldig som ble skapt av akkurat mine foreldre.

Men det er langt fra tilfeldigheter som gjør at jeg ikke er denne negergutten.

Produktet "meg" er skapt av to norske foreldre, som er bosatt i Norge og er norske. Det var lenge før min unnfangelse, betinget at jeg kom til å bli norsk. Jeg hadde med andre ord ikke sjangs i havet for å bli denne negergutten. Hvorfor? Fordi jeg er "meg".

Så om du mener dette er "det samme", ber jeg deg om å komme med et noe mer konstruktivt svar, og ikke bare sitere fordi du ikke har noe å tilføye i diskusjonen.
Sist endret av hyys; 10. mars 2008 kl. 03:58.
Er det ikke snedig at den store flagg-brennende rebellen ikke svarer på noen av de negativt vinklede synspunktene og spørsmålene? En så samfunnsorientert person må da ha noen gode motargument, evt gode forklaringer.....