Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 453
Hei der!

Skaffet meg nylig en Linksys WRT54GL, og ville installere dd-wrt på denne (v23 SP2). Dette gikk jo forsåvidt greit, men jeg har hørt at v24 skal være så mye mere stabil? Stemmer dette? Og om jeg skulle ha lastet ned og flashet, hvilken av de skulle jeg ha lastet ned?

Jeg er for øyeblikket i struktur:
downloads/beta/GENERIC BROADCOM (Linksys,Asus etc.)/dd-wrt.v24 beta/2007 - 0815
og sitter nå å lurer på hvilken av de jeg skal laste ned?
dd-wrt.v24_std_generic.bin virker jo som det mest logiske valget, men jeg har lyst å være sikker, så jeg ikke bricker boksen.


Og så over til mitt spørsmål om CPU;
Jeg sitter med en forsåvidt midt på treet (kanskje under nå) PC.

Asus P5B HK, 2GB Crucial pc6400, GF 8800GT og selvfølgelig min flaskehals: Intel Core2 duo, e4300.

Og jeg lurer på hvor mye som skal til for å merke ytelsesforskjell CPU-wise. Jeg vet at e4300 er rimelig klokkevennlig, og at flere kjører de på 3.0Ghz med en annen kjøler. Men jeg vet at min er slitt ut, og begynner å bli slakk (iallefall i mine øyne). Jeg har lurt flere ganger på å skaffe en kjappere prosessor, men i disse tider er det jo et massivt utvalg av både 1-2 og 4 kjerner.

Så jeg har blitt litt paff, og søker nå råd. Er det håp å få litt ytelse av min maskin ved å oppgradere bare prosessoren? Og i så tilfelle, hvilken burde jeg gå for? dualcore? quadcore? 2.4 - 3 Ghz?

Tusen takk på forhånd om det er hjelp å få (noe det sikkert er )


PS: innså nå at tittel kan være litt missvisende. Jeg beklager dette.
Sist endret av catolh; 2. mars 2008 kl. 11:49.
Jeg kjører DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) mini på min router, har ennå ikke opplevd noe krøll. Stabil og grei.
Jeg kjører også v23 sp2, men ikke mini. Den er jo forsåvidt grei og stabil, men jeg er alltid på jakt etter det "nyeste", og lurte derfor på hvilken jeg skulle installere.
Vet du om hovedkortet ditt støtter prosessorer med 45 nm transistorstørrelse?

Q6600 (2,4 GHz), men 65 nm teknologi.
eller
Q9300 (2,5 GHz), med 45 nm teknologi.

Vet nå at Q6600 kan klokkes til over 3 GHz uten alt for store problemer.
Jeg har dette hovedkortet: http://www.asus.com/products.aspx?l1...78&modelmenu=1
Så det støtter 45nm. Takker for tips!