Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1776
jeg har nå fått installert trådløst nettverk, men opplever å få en hastighet på 9mb mens jeg med kabel får ca 16mb.. hva kan dette skyldes?
Hvilket trådløst kort og router bruker du?
Trådstarter
10 0
kortet er jeg usikker på,men routeren er en speedtouch 585i v6.
når jeg nå sjekker så har jeg faktisk ikke mere enn 4mb trådløst og nesten 15mb med kabel..
noen tips?

kortet er ett broadcom 802.11b/g wlan
Har du bra signalstyrke?
Tråløst er(som regel) litt tregere enn vanlig kabel, men de trådløse routerene eg har sett, er på 54 og 108 elns mbit.
Trådstarter
10 0
signalstyrken er på topp... hvor mye er vanlig å miste?
Jeg vet ikke helt, men det er responsen som er litt treigere tror jeg
Trådstarter
10 0
men så mye som 10mb skal man vel ikke miste uansett?
Sist endret av dosern; 28. februar 2008 kl. 18:50.
Nei, det hørtes merkelig mye ut, ja.
Trådstarter
10 0
noen tips da?
Hvor mye signal, hastighet o.l. er avhengig av hvor du har ruter i forhold til kort. Er det murhus med armering, andre dingser som innvirker? 2.4 ghz båndet er unntatt konsesjon (mener jeg) og brukes til så mangt..
Bruker trådløsen av og til, men hvis de som bor mellom meg og rutern bruker mikroen, da faller jeg ut.

Tror fjernkontrollen til garasjedøra deres og ligger på ca. samme frekvenser, men det er heldigvis kortvarige timeouts.. Bruker kabel nå
Trådstarter
10 0
er ca 2 meter bort til ruter uten hindringer...
Helt sikkert for dårlig trådløst nettverkskort!
Er som regel ikke normalt å få mer enn 500 kb/s ned. Er det mitt og alle andre jeg kjenner med samme typen kort ligger på og.
Trådstarter
10 0
hvordan kan jeg sjekke at det er det som er problemet?
Hmm. 2 meter skal jo absolutt ikke være noe problem.. Sjekk i maskinen din hva trådløst kort som står i så kanskje vi finner ut noe mer.
Trådstarter
10 0
kortet er ett broadcom 802.11b/g wlan
Det er seff noe feil her, prøvd og installere en annen nettverksdriver?
Min orginale trådløse driver fucka til så og si alt. Lasta ned ny og alt gikk som smurt.

Dog, hvorfor bruker du ikke kabel når det er 2meter unna?
Trådstarter
10 0
bærbar pc. vil helst slippe kabler på stua.
hvordan installerer jeg ny driver?
Søk på (google) device-vendors, let og du vil finne
Sitat av dosern
bærbar pc. vil helst slippe kabler på stua.
hvordan installerer jeg ny driver?
Vis hele sitatet...
Du kan laste ned enten herfra: LaptopVideo2Go, eller fra produsentens hjemmeside (t.d. dell, acer, HP osv)
Tipper det er en instilling i routern din som begrenser hastigheten. Routere har en funksjon der du kan begrense farten til trådløse tilkoblinger til feks. 2mbit. Prøv å sjekk ut instillingene i routern din
Trådstarter
10 0
finner kun en driver fra 2005 og den jeg har er fra 2006...

hvordan kommer jeg inn i routeren?

flere som har noen tips?

finner ikke noen instillinger i routeren ihvertfall. der står det 1212/17828.
Skriv inn IPadressen til routeren i nettleseren din, brukernavnet og passordet er som oftest ADMIN (Alt finner du informasjon om under routeren eller i bruksanvisningen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Drit God
Har du bra signalstyrke?
Tråløst er(som regel) litt tregere enn vanlig kabel, men de trådløse routerene eg har sett, er på 54 og 108 elns mbit.
Vis hele sitatet...
Du vet at når man bruker et trådløst nettverk så mister du halve hastigheten. Og hvis flere PC'er er på nettverket bli denne hastigheten fordelt mellom maskinene 0o. Men hvorfor du får så liten hastighet vet jeg ikke :-O
eh.. Hvilken modus kjører kortet ditt på? B eller G ? Sjekk om routeren broadcaster en av de.

Jeg Har en trådløs linksys wrt54gl som kjører b&g i mixed mode, og jeg har også et wireless g kort fra linksys. Jeg sitter på en 10/10mbit linje og laster ned/opp _via trådløst_ i 1.4Mb/s

Vet at ytelsen blir noe svekket i B modus.
Sist endret av catolh; 7. mars 2008 kl. 19:25.