Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 518
"Invalid Scan Frequency"

Jeg har problemer med å vise bilde på en plasma-tv fra en pc.

Skjermkort: ATI Radeon HD 2400 PRO
TV: HITACHI PW1 (mange nummer her, er i hvertfall en 55" plastma)
37PD5000
55PD5000
55PMA550
CMP5500

Det som skjer er at jeg kobler til tv'en via en monitorkabel (RGB) og det eneste jeg får vist på tv'en er mange gale farger i en horisontal snøstorm med feilmeldingen "Invalid Scan Frequency". Jeg har søkt rundt og observert at det er "bare å leke litt med instillingene". Jeg vet ikke hvilke instillinger dette er. Hz? Oppløsining? Farger? Jeg har prøvd mye med disse 3 instillingene uten håp. Eneste jeg har observert er at snøstormen blir verre jo høyere frekvens jeg tar på. Jeg har også observert at det er kontakt mellom pc og tv, da jeg ser at bildet reagerer på at jeg beveger på musen.

Hva kan jeg gjøre? Jeg er desperat!
Du sier det er plasma.
Dette skal man dessverre ikke koble til en pc, grunnet at det er mye av skjermbildet som er det samme hele tiden. Og da vil pikslene brenne seg fast
inhabil
Matthiesen's Avatar
Trådstarter
Vel det er ikke så skadelig som du sier tenker jeg. Har en annen plasma-tv, og den kobler jeg til ofte. (dessuten er det jo RGB-inngang på TVen, og Hitachi er rimelig destruktive om de legger opp til å bruke en inngang som ødelegger TVen).
Sitat av Crimatix
Du sier det er plasma.
Dette skal man dessverre ikke koble til en pc, grunnet at det er mye av skjermbildet som er det samme hele tiden. Og da vil pikslene brenne seg fast
Vis hele sitatet...
Eh?! Nei.

Innbrenning og slikt kan selvfølgelig forekomme, men ikke på nyere plasmaer. Kjører selv opp min laptop uten store problemer på min Hitachi 37" plasma, gjennom DVI og VGA. Jeg ville tatt en rask telefon til kundeservice.
Sist endret av Deezire; 26. februar 2008 kl. 22:10.
inhabil
Matthiesen's Avatar
Trådstarter
Vil det ha noe for seg å gå til innkjøp av DVI-kabel eller supervideo-kabel?
Hvis du ikke får bilde med annen kabel er det vel en grei investering med en DVI-kabel??
Koster jo ingen ting............
inhabil
Matthiesen's Avatar
Trådstarter
Men er det noen teknisk forskjell som sier at det ikke skal være en konflikt på de overgangene også? Det er en stund siden, men jeg mener å huske at jeg prøvde s-video på den forrige pcen min, og samme problem da også.