Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1941
Hei.

Får bare et grønt bilde på skjermen når jeg prøver å spille av ting i media player og f.eks tv2 webtv. Har en LG 50" plasma som jeg ENDELIG har klart å koble opp, takket være clas ohlson sin kabel! Hehe, men nå er problemet at alt jeg spiller av bare er grønt. Får ikke bilde i det hele tatt. Kun på youtube som er sånn flashsak!

Noen som kan hjelpe meg? Har tilogmed installert den codec pakka, klite eller hva den nå heter.
Bruker du windows media player for å streame webtv?
Eller QuickTime?

Ifølge denne tråden var flere codecs svaret dersom du bruker WMP...
Windows Media Player help (Green screen when streaming videos)?

Fra microsoft: HURTIGREPARASJON: Videoen kan inverteres og bli grønn i Windows Media Player 10

Symptom
I Microsoft Windows Media Player 10 spiller du av videodatastrøm med flere bithastigheter. Når Windows Media Player 10 tynner ut videodatastrømmen ved å velge en lavere bithastighet, kan videoen inverteres og bli grønn.
Vis hele sitatet...
Hentet fra "Windows Media Player Help"

Problem:

When I play a video file the video area of Microsoft Windows Media Player is green or displays random pink and green flashes?
Possible Solution

This can occur if there are problems with your video driver. Contact the vendor of your video adapter to inquire if a driver update is available. To work around this issue, Microsoft recommends you take the following steps:

In Windows Media Player, click Properties on the File menu.
Click the Advanced tab.
Click Video Renderer, and then click Properties.
Click the DirectDraw tab, and then click the YUV Flipping check box to clear it.
Click OK, click OK again, and then click Close.
Quit, and then restart Windows Media Player. Test to determine if the issue is resolved by playing a video file. If the issue is not resolved, continue to step 7.
In Windows Media Player, click Properties on the File menu.
Click the Advanced tab.
Click Video Renderer, and then click Properties.
Click the DirectDraw tab, and then click each check box that is selected to clear it.
Click OK, click OK again, and then click Close. Quit, and then restart Windows Media Player.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 22. februar 2008 kl. 19:15.
Bruker du IE? Jeg hadde samme problemet. Last ned firefox og bruk det istedet. Funket for meg.
Får samme grønne bildet i VLC mediaplayer og alt av andre ting jeg prøver å spille av i.

Har den klite full codec pakka og det funker fortsatt ikke.