Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4015
Vet ikke om dette ligger i riktig underforum men vi prøver,

Jeg og en kompis tar en 5dagers tur til amster på torsdag.
Vi har tenkt til å droppe og forhåndsbestille hotell og bare se hva vi finner til den rimeligste prisen. Så til dere som har vært der, hvor kan jeg finne et rimelig og et ganske sentralt hotell/sovested? Har søkt litt rundt på nettet, men finner bare dyre hotell. Har tenkt på noe til under 400kr natta.
Og noen som vet om det skjer noe der til neste helg? Noen store party eller lignende?

Edit: Mens vi er inne på det, noen som kan anbefale noe gøy og gjøre der nede? Noe annet en coffeshops

Alex.
Sist endret av eisval; 13. februar 2008 kl. 16:24.
vet ikke heilt hvor dette er med var det billigste
http://www.hotell.com/pageDetails.do...ldrenPerRoom=0
Jeg og en kamerat bodde på HEM Hotel for et par uker siden. Det er det billigste alternativet i Amsterdam tror jeg vi fant ut. Det ligger ikke veldig sentralt, men på den annen side er det et flott sted å spise shrooms. Taxi til Red Light District koster ca. 20 euro og "trikken" går så og si rett forbi hotellet.
Jeg har vært der to ganger. Bodde ene gangen på "hotell linda" å andre gangen på "hotell heart of amsterdam". Hotell linda var billigere. Men jeg anbefaler hotell heart of amsterdam - dette hotellet ligger rett i eller like ved redlight - partybule deluxe.
http://winston.nl/

Bra hotell og VELDIG sentralt, ganske billig også. 1 minutt unna den beste delen av red light district. Kort avstand fra togstasjonen, kort avstand fra Dam Square. tar 5 min til hver av dem.

Red Light District må dere bare ta dere en tur til, veldig kult strøk(prostituerte som står i vinduer, mange av damene er veldig pene, søk på youtube hvis du vil se mer om det. masse coffeshops og sex-relaterte butikker/shows). Det er masse å gjøre i Amsterdam. Anbefaler deg å skaffe det uteligger bladet der (tror det heter boom amsterdam eller noe), det står masse om klubber, hvor de befinner seg, og ting å gjøre i Amsterdam.

Stikk til en "smart-shop", de selger masse morsomt der inkludert magic mushroom og andre morsomme rusmiddler. Ellers så har vi madam tussad (voksdukker som ser ekte ut), Amsterdam dungeon (lignende av london dungeon, tortur og forferdelige ting som har skjedd i nederland), Anne Franks leilighet, kanal tur, banana bar(50 euro for 1 time der dere kan drikke så mye dere vil, damene kan gjøre show for dere for 50 euro til), casa rosso(stripping og live sex show, gode show og morsomt til tider), coffeshops selvfølgelig (de er overalt, the grasshopper og oude kerk coffeshop er bra), sex museet, hasj museet, maleri museum (husker ikke helt navnet på det, men det er kjent), mange gode klubber der og masse masse annet.

Håper dette var til hjelp
eisval's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ravenous
http://winston.nl/

Bra hotell og VELDIG sentralt, ganske billig også. 1 minutt unna den beste delen av red light district. Kort avstand fra togstasjonen, kort avstand fra Dam Square. tar 5 min til hver av dem.

Red Light District må dere bare ta dere en tur til, veldig kult strøk(prostituerte som står i vinduer, mange av damene er veldig pene, søk på youtube hvis du vil se mer om det. masse coffeshops og sex-relaterte butikker/shows). Det er masse å gjøre i Amsterdam. Anbefaler deg å skaffe det uteligger bladet der (tror det heter boom amsterdam eller noe), det står masse om klubber, hvor de befinner seg, og ting å gjøre i Amsterdam.

Stikk til en "smart-shop", de selger masse morsomt der inkludert magic mushroom og andre morsomme rusmiddler. Ellers så har vi madam tussad (voksdukker som ser ekte ut), Amsterdam dungeon (lignende av london dungeon, tortur og forferdelige ting som har skjedd i nederland), Anne Franks leilighet, kanal tur, banana bar(50 euro for 1 time der dere kan drikke så mye dere vil, damene kan gjøre show for dere for 50 euro til), casa rosso(stripping og live sex show, gode show og morsomt til tider), coffeshops selvfølgelig (de er overalt, the grasshopper og oude kerk coffeshop er bra), sex museet, hasj museet, maleri museum (husker ikke helt navnet på det, men det er kjent), mange gode klubber der og masse masse annet.

Håper dette var til hjelp
Vis hele sitatet...
Takk for fin "guide".
Hotell Winston var fult den helgen så jeg tror jeg går for HEM, men jeg tar gjerne imot flere tips
Sist endret av eisval; 13. februar 2008 kl. 19:27.
eisval's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om de er strenge på aldersgrenser osv der nede? Coffeshops og uteliv?
Hvis du/dere ser nogenlunde ut som dere er over 18, så er det ikke noe problem.
eisval's Avatar
Trådstarter
Jeg er 18, så for meg er det ikke noe problem, men kameraten min er 17, men han ser ut som en 18åring, og han kommer seg inn på utesteder her i norge uten leg. Så tror nok det skal gå bra.
Noen andre som har noen erfaringer med aldersgrenser?
Vet isåfall de var rimelig strenge på leg på coffeshops. Jeg var 22 år å hadde skjegg, men ble spurt om leg. Men det er vell som i Norge. Varierer mye.
Jeg er 19 og han jeg var der med er 21. Vi ble spurt om leg begge to på "The Bulldog". Kan sammenligne det med McDonalds. Det er en stor kjede, så jeg skjønner godt at de ikke vil miste privilegiet å selge narkotika lovlig. Trust me, det blir ikke noe problem i det hele tatt. Det er coffeeshops og andre morsomheter overalt
Coffeshops er ganske strenge på leg, hvis politiet finner ut at de har solgt til en mindreårig så blir den stengt ned med ganske raskt. De har lav terskel på det der. Det er 18 års grense ja. Det er 18 års grense på ting i "smart shops" også, men de spør nesten aldri etter leg. 18 års grense på alkohol over 23% hvis jeg husker riktig, men de er ganske avslappet på det også. Dere kan som oftest dra inn på en pub og bestille absinth f.eks uten at leg blir spurt om.
eisval's Avatar
Trådstarter
Så de er ganske strenge der nede altså, så han bør anskaffe seg et leg, selvom han ser ut som en 18 åring?
Ang. ting som skjer neste helg:
Fredag, Tiësto på Escape (www.escape.nl),
Lørdag, Trance Energy (http://trance-energy.nl. Riktignok i Utrecht, men kun en halvtime med tog.
Et alternativ til overnatting er Hostel, billig som bare det men ofte er konseptet basert på at du deler rom med andre. Som kan både være positivt og negativt, du kan treffe de kuleste menneskene i verden (eller de fineste jentene) eller du kan få en tørrpinne som snorker (eller noen dundrer som ser ut som... ja)
Men billig er det.

www.hostels.com har en grei oversikt og andre som har vært der har gradert dem.

På et generellt grunnlag fra et par reiser i USA kan jeg si at jeg har stort sett møtt likesinnede mennesker som enten er der for å chille å bli fjern eller feste villt. Generelt sett så er det også bare ungdommer som velger å bo på rom med andre selv om det finnes unntak.

Hvis du velger å bo på hostel så vil jeg forøvrig annbefale å ringe til hostellet i stedet for å bestille online, da det har vært en del problemer med bookinger fra 3de part.

Som the Streets synger: "Going to Amsterdam in the new year, top gear there."
eisval: Det er ikke bare å skaffe seg leg nei, eneste godkjente legitimasjon i Nederland er "state issued id" mao; førekort og pass. Har han ikke dette kan han egentlig bare glemme å komme seg inn på coffeshops (noen steder kommer du inn, men han får ikke kjøpt WHATSOEVER) da de er jævlig strenge der med god grunn.
Dere kan dra inn på flere coffeshops helt til dere finner noen som vil selge dere uten å spørre om leg. Noen kamerater av meg gjorde dette, siden de hadde en som var 17 med seg, og de fant en til slutt som ikke spurte om leg.

Ellers så kan du kjøpe til dere begge, og røyke utenfor, på hotellet eller et annet sted.
På en av shopene vi var i godtok de ikke bankkort, men derimot et skolebevis... Så hvis du er heldig kan jo det funke