Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2377
Nå lurer jeg på hvor mye dette blir brukt eller om det har vært no testing på dette i heletatt?
Når jeg mener å bruke rusmiddler til å evt hjelpe med avrusning av ett annet rus middel.

Fks:
Heronoist fikk masse ecstasy i abstinens perioden sin.
Ville han fortsatt få abstinenser?

Det brukes jo mye legemiddler som forsåvidt er narkotika.
Men som jeg har oppfattet det så brukes det bare erstattninger eller sterke minuspiller som bare gjør deg ape.

Når jeg var en aktiv hasjrøyker og skulle ha pause periode.
Så startet jeg det på en fredag hvor jeg drakk meg kanon full. Så drakk jeg meg enda mere full på lørdagen. Så var jeg så fyllsyk på søndag at jeg ikke trengte noe å røyke på for å sove. Mandagen kommer og det gikk helt fint å sove.
Kunne dette funket i en annen setting involvert sterkere/annet narkotika?

Og evt bruke andre rusmiddler til å komme ned fra ett annet. Igjen så kan man jo spise sløvende piller, røyke seg stein eller noe minus for å komme ned fra amfetamin/ecstasy evt andre plussdop.
Men hvis man tok pluss dop når nedturer/abstinenser kom på fks heroin eller etter sterke sløvende piller.
Er det farlig?

Også psykidelika. LSD, Sopp og andre hallusigen.
Hvordan kunne dette blitt brukt til avvenning av sterke narkomaner?
Noen som har erfaringer? Synsvinkler?
Nå har ikke jeg noen førstehånds erfaring med heroin, men ut i fra det jeg har sett, lest og hørt så er det fysisk vanedannende. Altså, kjemien i hjernen endrer seg slik at heroin rett og slett blir et slags fysisk behov.
Dermed tror jeg at en som virkelig er på heroin kjøret neppe blir kvitt abstinensene ved å ta MDMA, amfetamin, kokain o.l. Men at det kanskje kan hjelpe litt ser jeg ikke bort i fra.
Rusmidler, likt andre medikamenter, vil gjerne lindre og dempe symptomer, abstinensene vil nok ikke forsvinne, men det kan gjøre overgangen enklere.
Sitat av Sigurd4u
Fks:
Heronoist fikk masse ecstasy i abstinens perioden sin.
Ville han fortsatt få abstinenser?
Vis hele sitatet...
Antakeligvis. Det må være helt spesielle egenskaper med et stoff hvis abstinensene skal forsvinne. Eksempelvis brukes GHB enkelte steder til alkoholavvenning, fordi stoffene virker inn på mange av de samme reseptorene.
/OFFTOPIC

Hvis du må bruke andre legemidler/rusmidler for og håndtere nedturen fra et stoff, eller behandle abstinenser, så er det etter min mening rusmisbruk. Hvis du har fått søvnproblemer av hasj, så er det et ganske godt tegn på at du ikke tåler det. Jeg har aldri hatt noe problemer med hasj, men det er jo veldig forskjellig fra person til person. Ikke alle tåler røyking i lengre perioder.

Brukte bare deg som eksempel Sigurd4u .

Det er så mange som skal kurere alt. Mange som bruker piller osv helt uten respekt. Mange som mener at det finnes en medisin for alt. Blir for meg helt feil å ruse seg, for så ruse seg på noe annet når nedturen kommer, for og slippe nedturen. Det er veldig korttenkte løsninger.

Når det kommer til heroin og opiater, så blir saken noe helt annet. Her kan det være eneste mulighet for og komme seg ut av helvette. Det skulle absolutt vært gjort enda mer forskning rundt dette område, selv om det allerede ligger mye forskning på området.

Veit dette ble veldig off-topic, beklager.
Sist endret av SnippeX; 12. februar 2008 kl. 19:55.