Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3515
Noen som har noe erfaringer med iATKOS version av hackintosh?

Skulle prøve meg på denne guiden , har brent det på dvd og booter og den blir bare stående med apple logoen og den sirkelen som går rundt. Som om den jobber eller noe.

Noen som vet om andre mulighetere for å innstalere mac os på en pc? som er lette og som noen har erfaringer med. Har ikke så mye kunnskap så den må være ganske lett:P
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har drevet en del med det. Jeg har brukt forskjellige ferdig patchede imager.
Er som regel slik at enten går det, eller så går det ikke. Hvis ikke det går, prøv igjen med en annen release.
Tast F8 idet du starter dvden, da skal du få lov til å skrive inn noe før du starter opp. Skriv så inn "-v" uten gåseøyne, da starter du opp i verbose mode som vil si at du får tekst og kan lese hvor feilen oppstår.
Jeg laster ned fra denne torrent-fila: "iATKOS_v1.0i.3943157.TPB.torrent" som ferdig nedlastet har navnet "iATKOS_v1.0i.iso.zip" og har størrelsen 2.244 GB.
Er dette en versjon noen av dere har brukt?
Har hørt rykter om "fake" torrents ute på TPB.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kan du pakke den ut og se hva størrelsen blir? Ukomprimert iso bør være på rundt 4 GB
datagutten, jeg laster ned.
dvs. jeg er ikke ferdig å laste ned enda.
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
min var på 183 kb så den jeg lasta ned sa seg kanskje selv, ikke prøv den med nest mest seeders på www.mininova.com!

har du fått din til å fungere turbolego? hvis den er ferdig
Desværre går min übertregt, skal la den stå over natta...
Post i tråden, eller sen PM dersom noen finner en alternativ kilde enn TPB.

Nicho, kommer ikke inn..
The Following Errors Were Found
The max amount of members has been reached (5,000) and your invite code is incorrect. Please enter a valid invite code or request an invite at our invite site: http://bsinvite.ath.cx/index.php?showtopic=6
Vis hele sitatet...
Og dersom jeg prøver "our invite site" får jeg "Firefox klarte ikke å finne tjeneren bsinvite.ath.cx."

Er det noen forskjell mellom iATKOS og Kalyway forresten?
Sist endret av Turbolego; 19. januar 2008 kl. 18:48.
www.brokenstones.cn har både iATKOS og Kalyway, begge med masse seeders.

robe123: Prøv med -v og -x som bootparametere.
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
skal prøve ertterhvert, men er ikke i nærheten nå. Er det egentlig noe vits når .iso'en ferdig pakka ut er på kun 183 kb?

får heller ikke registrert meg på broken stones!
Sist endret av robe123; 19. januar 2008 kl. 21:55.
ok, driver å laster ned 2 forskjellige Kalyway'er fra TPB:

De går raskt å laste ned men er dette versjoner som funker?
Noen som drar bekjentskap på filnavnene?
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
Nå har jeg kjørt den med den "-v" saken. Sjekk bilde(trenger dere hele bilde så siifra)
noen som har noe løsning på dette? er den fake?

Men jeg forstår ikke helt det med at når jeg pakker ut isoen så er den bare på 180kb mens når jeg har brent den ut på dvd så står det at det er 2,53gb som er str.

takker for hjelp så langt
Sist endret av robe123; 20. januar 2008 kl. 14:56.
Turbolego: iATKOS og Kalyway skal fungere.

robe123: Øh, isoen skal være adskillig større selv når du har pakket den ut. Virker som om den har hengt seg på et tidlig stadie, så du kan umulig ha hele isoen.
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
ok, men da er spørsmålet: hvor i all verden er det en som fungerer som det skal? har lasta ned tre stk uten av de fungerer!
Tipper minst en av dem egentlig fungerer, men det er sinnsykt hardware-avhengig. Hva slags maskin sitter du på egentlig?
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
sitter på en HP compaq nx7010, bærbar. gammel sak.

- Intel Pentium M prosessor, 1.70GHz
- 512 mb ram

ikke helt sikker, hva trenger du?
Det der vil aldri fungere. Best bet er en utgave som er hacked for å fungere på eldre hardware, og som kjører en egen kernel av noe slag. Du får evt. prøve Kalyway-releasen, eller skaffe en maskin med _minst_ Core Duo og prøve på nytt.
robe123: Ligger fungerende versjon av iATKOS r2 på thepiratebay. Bare å sjekke md5-summen mot den offisielle.
Jeg har "Kalyway 10.4.10.Intel SSE3 Only.iso" (2,1 GB) med MD5: 658a741cf28ebfe1411a05e101d8bffd

Jeg har også "iATKOS_v1.0i.iso" ( 2,44 GB) med MD5: 166c9e104115ac7e6d6ee0a634b91471

Brukte terminal for å sjekke med...
Noen andre som har prøvd disse, med hvilken hardware?
Jeg har prøvd iATKOSen på en amilo pro v33205 uten hell. Den starter å installere men stopper opp på 60-65% (samme sted hver gang) og blir stående. Hvis noen har tips er det bare å rope ut

Laster ned Kalyway_10.4.10_IntelSSE3_V1... as we speek. Kommer tilbake med raport senere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ok... jeg installerte "Kalyway 10.4.10 (IntelSSE3 + V1.1_AMD&SSE2_Patch+fixes)" på en SkolePC, men jeg har litt trøbbel...

Installeringen:



Resultatet:
http://www.filefreak.com/pfiles/49754/Kalyway.mp4

Og der blir den stående... kommer ikke lengre.
Hjelp?

[EDIT:] Maskina er en Hewlwtt Packard 6715b hvis noen lurte. (AMD, ja.)
Sist endret av Turbolego; 19. februar 2008 kl. 17:43.
Tast F8 idet du starter, da skal du få lov til å skrive inn noe før du starter opp. Skriv så inn "-v" uten gåseøyne, da starter du opp i verbose mode som vil si at du får tekst og kan lese hvor feilen oppstår.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal prøve meg på KALYWAY 10.5.1 Intel SSE2 SSE3 på min pc i dag, så får vi se hva som skjer. Jeg har Vista på den ene HD og tenke å installere Leopard på en ubrukt IDE HD.
Hvordan er det med flere harddisker osv? Jeg har tre harddisker, og tenker å legge Leopard på en ubrukt HDD. Vil jeg da klare å finne de andre HDD mine? Vær gang jeg starter maskinen, må jeg velge Vista eller Leopard?
Du kan enten velge hvilken HD som skal startes via BIOS, evt. så kan du sette opp en bootloader (et "program" som så bestemmer hvilken partisjon som skal startes) på en av HDene som du så kan få valg av hvilket OS du vil starte. Jeg har satt det til å starte Vista hvis jeg ikke trykker på tastaturet innen 3 sekunder. Da kan jeg også smertefritt starte XP, Linux Mint eller Mac OS.
Sist endret av Kinseek; 3. mars 2008 kl. 15:02.
KALYWAY iso'en var litt for stor for en vanlig cd, så jeg skal prøve iATKOS versjonen i dag. Tror den var på bare 2 gb eller noe. Begge er iso. filer, må jeg gjøre de om til img.?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg prøvde for en tid tilbake å fyre opp en installasjon i vmware (husker ikke hvilket image jeg brukte). Fikk installert og alt fungerte, men det gikk ufattelig tregt. Dette var på en forholdsvis ny laptop med bra spesifikasjoner. Går det like tregt hvis du installerer direkte på pcen?
Nei, VMware er virtuellt/emulert (Kan det faktisk skrives sånn?) , en ordentlig maskin vil ikke være det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Spørsmål:
Har gjort dette selv nå på en maskin, problemet oppstår når jeg får opp "bootmenyen" og skal velge mellom vista eller mac. Uansett hva jeg velger er det vista som booter opp.