Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2201
For en stund siden bygget jeg mitt eget pokerbord (noe jeg har skrytt så mye av at jeg regner med de fleste har fått det med seg) og i den forbindelse tenkte jeg å lage en norsk guide for andre som vil gjøre det samme.

Den gang ble det aldri noe av, men etter flere oppfordringer har jeg omsider gjort et forsøk. Nå er den ferdig, og i den forbindelse håper jeg noen ville tatt seg bryet med å lese gjennom og se om det er mulig forstå noe som helst av den...

Det er altså primært guiden jeg vil ha feedback på, ikke webside skills, balla bankroll, tørr blogg eller lignende

På forhånd takk for hjelpen!

KLIKKA LINKA

-Cikey
Tja...om siden din hadde funket så, her får jeg i alle fall feilmelding.
Sitat av moridin
Tja...om siden din hadde funket så, her får jeg i alle fall feilmelding.
Vis hele sitatet...
Funket flott her... Finfin guide, og bra med bilder.
Sitat av moridin
Tja...om siden din hadde funket så, her får jeg i alle fall feilmelding.
Vis hele sitatet...
Siden fungerer fint her, og guiden ser god ut den.

Mac OS X 10.5.1 - Firefox 3.02b
Sist endret av Turbolego; 13. januar 2008 kl. 14:14.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av moridin
Tja...om siden din hadde funket så, her får jeg i alle fall feilmelding.
Vis hele sitatet...
Høh?

Feilmelding?

operativsystem / nettleser?

Siden er i grunn bare sjekket i FF og IE
Alt fungerer perfekt her (XP + FF).

Og til det du spurte om: Guiden er god og forklarende. Men du kunne kanskje legge til hvor mye du brukte på prosjektet, både av tid og penger
Sitat av Cikey
Høh?

Feilmelding?

operativsystem / nettleser?

Siden er i grunn bare sjekket i FF og IE
Vis hele sitatet...
Så ut som siden var nede herfra, funker dog fint nå. sikkert kuk i dns eller noe
Bra guide kp på deg.

Kommer til å følge den når jeg eventuelt skal lage meg eget bord ;D
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc
Alt fungerer perfekt her (XP + FF).

Og til det du spurte om: Guiden er god og forklarende. Men du kunne kanskje legge til hvor mye du brukte på prosjektet, både av tid og penger
Vis hele sitatet...
http://pokersiden.cikeyweb.com/index...det_materialer

http://pokersiden.cikeyweb.com/index...rbordet_utstyr

Men tiden kan jeg kanskje skrive noe om ja... Takker!
Damn. Bra pokerbord, og enda bedre guide. Fikk lyst å lage pokerbord selv nå.

KP til deg for utfyldene guide!
Stilig, hvor mye kostet det å lage bordet?
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Kjekt å høre at folk liker guiden (tror det var like mye arbeid med å lage den som å lage selve bordet)

Jeg brukte ca 3500 på bordet, men jeg antar det kan gjøres billigere om man planlegger litt bedre. Nå er det også langt flere som selger filt og slikt så kanskje det er penger å spare der også...

Detaljert handleliste med priser

Nødvendig utstyrsliste

------

Å lage bordet tar ikke så lang tid, men det gikk et par dager med beising / lakking av racetrack. beisen skulle herde et døgn, og så tror jeg jeg lakket to strøk om dagen altså totalt tre døgn på denne prosessen. + En dag med saging og en dag på montering, og da har man god tid.

Med skikkelig planlegging kan jobben gjøres på en helg!

Sitat av Cikey
Å lage bordet tar ikke så lang tid, men det gikk et par dager med beising / lakking av racetrack. beisen skulle herde et døgn, og så tror jeg jeg lakket to strøk om dagen altså totalt tre døgn på denne prosessen. + En dag med saging og en dag på montering, og da har man god tid.

Med skikkelig planlegging kan jobben gjøres på en helg!
Vis hele sitatet...
Om du bruker en annen type med lakk og beis, så kan det være tørt innen 3 timer

Edit: om du bruker heltre istedenfor kryssfiner, så får du ikke all fiberreisningen da du beiser/lakkerer. Ergo, du slipper så masse pussing.
Sist endret av Grimdoc; 13. januar 2008 kl. 23:31.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Heltre? Hvor store plater får man av dette da, og hva koster det?

Det er uansett ikke mye pussing det er snakk om, bare lett over med sandpapir. Er forresten mye mulig jeg kunne tatt flere strøk per dag med lakk, men det passet så greit med jobben (ett strøk om morgen før jobb, og ett om ettermiddagen / kvelden)
Heltre ja.. Selges under navnet hobbyplate, og fåes kjøpt masse steder.
er i mange størrelser, men usikker på om du får dem brede nok til et pokerbord.

Uansett kan man splitte opp og lime sammen til en plate selv, og så høvle den til ønsket tykkelse. Om man har mulighet til slikt verktøy.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc
Heltre ja.. Selges under navnet hobbyplate, og fåes kjøpt masse steder.
er i mange størrelser, men usikker på om du får dem brede nok til et pokerbord.

Uansett kan man splitte opp og lime sammen til en plate selv, og så høvle den til ønsket tykkelse. Om man har mulighet til slikt verktøy.
Vis hele sitatet...
Hehe, så man skal eh, splitte opp, lime sammen, og så høvle til for å slippe å bruke fem minutter på pussing mellom strøkene... Det er nok en grunn til at de aller fleste (alle som jeg har sett) bruker kryssfiner til denne typen bord