Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 881
Hei
dataen min begynner å bli ganske treig av seg:P
so eg lurte på om det er nokon som veit om nokon gratissprogram, antivirus eller lignende, som kan rensker dataen grundig, har Ad-Aware men den hjelpe ikkje so veldig...:P

takk for alle svar på forhond

ingen som kan hjelpe?
Ccleaner er et utmerket program til dette Senest for en uke siden brukte jeg det og fjerna 2 gig med unødvendige filer som lå på pcn.

Ellers er det registry mechanic, men der trenger du serial for å "fjerne problemer" men du kan analysere pcn gratis. Den konsentrerer veldig på ting som er i reistret på data'n som ikke trenger å være der (altså, ikke er i bruk, f.eks hvis du sletter et spill så kan det hende, hvis uninstallen er dårlig, at den etterlater seg masse i registret på pcn.)

Anbefaler begge disse programmene, bare å skaffe seg serial til Registry Mechanic
Sist endret av Vegar; 8. januar 2008 kl. 12:25. Grunn: trykkleif
Du kan også kjøre diskfragmentering, samt programmet Spybot. Å kjøre en virusscan kan også hjelpe.

Vist ikke så reformater
Som nevnt over (utenom det å reformatere, siden det faktisk er bare tull når den er treg)
+ Tuneup Utilities 2007. Gratis program der du kan rydde registeret, fjerne unødvendige filer, cache, logger, rense minnet osv.. Anbefales.
1. Last ned gratis versjonen av AVG. Bruk google så finner du den..
2. Bruk FF/Opera som nettleser, IE er håpløs.
3. Avinstaller gamle spill/unødvendige filer
4. søk på msconfig tutorial, da kan du fikse sånn at unødvendige programmer ikke starter opp når dataen starter. Dette gjorde min oppstart utrolig mange ganger raskere! Sikkert mye mer som kan gjøres.. Sitter på skolen, men kan edite seinere om jeg kommer på mer som kan gjøres
kan du begrunne hvorfor IE er håpløst, Xasma?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå er det faktisk en kjent variabel at windows råtner over tid (også kjent som winrot) så en reinstallasjon hvert 2-3 år er iallefall anbefalt.