Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 821
Hei.

Jeg har fjernet museakselerasjonen i windows xp, men vil gjerne ha den tilbake. Har prøvd å søkt på nettet men finner bare fikser som fjerner aksellerasjonen og ikke hvordan man får den tilbake. Noen som har noen reg-filer som fikser problemet?
Hvordan fjernet du den da? Kan du ikke bare stille på det i kontrollpanel?
Nei, ikke i windows xp. Fjernet den med å kjøre en regfil som fikser på musesettings i registeret. Vet det skal finnes en reverse-regfil men aner ikke hvor jeg finner den
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Kontrollpanel - Mus ?
Kan du ikke bare gå inn i regedit å slette filen du la til? kjør > regedit.
Vet ikke helt om det funker, men det går jo an å prøve.
Sitat av Stickyshift
Kontrollpanel - Mus ?
Vis hele sitatet...
Går som sagt ikke ann å endre på der i windows xp

Kan du ikke bare gå inn i regedit å slette filen du la til? kjør > regedit.
Vet ikke helt om det funker, men det går jo an å prøve.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor det ligger eller hva verdiene skal være. Er år og dag siden jeg endret det
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Hvis du laster ned CPL-gui (CS-greie) får du med et verktøy som fjerner museakselerasjon, eller mousefix som det kalles, og et verktøy som setter det på igjen.
Jeg kan forandre det på min XP, Kontrollpanel > Mus > peker options.

Vis det ikke fungerer der. Vis det er noen andre verdier som er forandret må du jo inn i regedit og lette da. Kan ikke si jeg har hørt om noe regfil som kan forandre muse hastigheten.

Håper du får får det til da!
Sitat av Freaken
Hvis du laster ned CPL-gui (CS-greie) får du med et verktøy som fjerner museakselerasjon, eller mousefix som det kalles, og et verktøy som setter det på igjen.
Vis hele sitatet...

Takker, jeg fant den. Freaken er dagens mann!
men det går fint ann å fikse på det i kontrollpanel i windows xp.

Det kalles pekerpresisjon så vidt jeg husker, sitter i annet OS nå så får ikke sjekka.

men kontrollpanel --> mus, pekeralternativer "pekerpresisjon"
Sitat av Ast3rix
men det går fint ann å fikse på det i kontrollpanel i windows xp.

Det kalles pekerpresisjon så vidt jeg husker, sitter i annet OS nå så får ikke sjekka.

men kontrollpanel --> mus, pekeralternativer "pekerpresisjon"
Vis hele sitatet...

Nei, det fjerner ikke aksellerasjonen fullstendig. For å gjøre det i windows xp må man gjøre endringer i registeret.
Tør jeg spørre hva som er forskjellen på å ha på museakslerasjon og ikke?
Sitat av l2s
Tør jeg spørre hva som er forskjellen på å ha på museakslerasjon og ikke?
Vis hele sitatet...
Forholdet mellom hvor langt du beveger musa og hvor langt musepekeren flytter seg på skjermen forandres etter hvor fort du beveger musa.

Eksempel: Hvis du beveger musa sakte 4 cm på musematta, flytter musepekeren seg over halve skjermen. Hvis du istedenfor beveger musa raskt de 4 centimetrene, flytter musepekeren seg over hele skjermen.

En, for meg, veldig unyttig og ganske irriterende funksjon. Musepekeren bør bevege seg like langt uavhengig av hvor langt du beveger musa! Men dette har vell kanskje også litt med ens vaner å gjøre...