Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 14128
Amper stemning her inne:S

OnT; Gleder meg til han åpner, jeg
Sist endret av Tr1pp3r; 5. oktober 2007 kl. 00:03.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Tr1pp3r
Amper stemning her inne:S

OnT; Gleder meg til han åpner, jeg
Vis hele sitatet...

Det er jo tross alt et tema som engasjerer veldig mange da. Det kommer veldig mange sterke meninger frem, fra flere parter som ikke blir enige.

Ser frem til han åpner selv...

Men jeg skjønner ikke hvordan han har klart å holde coffeeshoppen på Otta gående så lenge. Og jeg skjønner heller ikke hvordan han skal holde denne sjappa gående i mer enn noen timer.

Får jeg mulighet osv skal jeg dukke opp tidlig på åpningsdagen.
Snuten står nok og venter når han åpner om mårningen.....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av halla
Snuten står nok og venter når han åpner om mårningen.....
Vis hele sitatet...
Hvorfor? De står da ikke å venter når han skal tenne pipa kl 4:20 på løvebakken

Hippi
¨Har den åpnet enda?
Nei.
Er linket til norcan på første siden, der diskuteres saken aktivt..
tror ikke at den fyren kommer veldig langt ass :P
Johnny står på han, må jo regne med at man møter på visse problemer..
Gikk fint i gudbrandsdalen..
Det ser ut som Johnny Linnerud fortsatt jobber med saken

http://overgrow.tv/cms2/index.php?itemid=25#more
"Cannnabisen som skal selges er utelukkende norskprodusert og vil bli kvalitetsssikret av de ansatte i foretaget"

Har de noen ledige stillinger?
Er nok bare å stelle seg i kø. Trur ikke akkurat han får problemer med å ansette folk hvis de får smake på varene. problemet er vel å la det være igjen noe til kundene
Jeg støtter tiltaket 100%, men regner dessverre med forebyggende tiltak fra Politiets side. Jeg tviler på at prosjektet noen gang blir realisert. Selv om cannabis er registrert som et reseptbelagt legemiddel, betyr ikke det at hvem som helst kan produsere legemiddelet, så det hjelper nok ikke med en sunn, god og hjertevarm visjon når Politiet kun tenker "ulovlig produksjon av narkotika i salgsøyemed".
Ja og det er det som er så synd med dette.
Wow !

kom meg gjennom alt stoffet tok sin tid, men var verdt det !

mye saklig og "en del" usaklig, et tonn med rapporter om ditt og datt, orka ikke alle de rapportene, så sterkt er ikke engasjementet lenger.

men vil likevel skrive noe her som jeg ikke så var notert opp (beklager om det allerede står noe om det her, var kun ment som et tilskudd fra min side!)


- Kaunda skrev: vi vil få flere misbrukere (om coffe-shops åpnes i landet vårt)

hmmm.. jeg tror ikke omfanget av misbrukere er det som vil øke mest, jeg tror det er SYNLIGGJØRINGEN av de som røyker ofte \ hele tiden som vil komme fram her.
Myndighetene har jo såkalt "kontroll" over alle som drikker etc (bla bla bla... :P )
vet ikke om en type "klippe kort" løsning hadde fungert (jeg tenker nå i første omgang på alkohol og sigaretter) hvor staten kunne lett ha undersøkt hver enkelt persons forbruk av en enkelt (lovlig) vare f.eks ukesvis eller månedlig (whatever, når det passer dem egentlig)
klart, her spiller vel "menneskerettighetslovene" og slike ting inn, og man er vel på grensa til overvåket, men de har jo allerede klart "en del" overvåking for det ene og det andre i landet vårt, så hvorfor ikke ?

kanskje ikke klippekort jeg tenkte mest på, men ett eller annet system for kort, som evt kan skaffes ved en gitt alder. da har man jo på en måte oversikt over antall mennesker per kommune eller på landsbasis som benytter seg av legale midler.
kanskje i neste omgang (om andre stoffer hadde blitt lov) så kunne man videreføre dette systemet, og slikt sett fått en oversikt over antall brukere av dette. ingen leg. i butikken, ingen handel !

ja ja, jeg er fullt klar over smuglervarer, eldre som kjøper for mindre, folk som stjeler av foreldra osv osv... og jeg vet også at prikksystemet på bil lappen suger ræv ! men det er statens egen feil !
de som har "kontroll" :P

jeg er ikke for krangel på siste punkt, jeg lufter bare et forslag (som sikkert er vanskelig å få til) men likevel er jo lov å håpe litt



- Kaunda skrev: Nær sagt alle voksne mennesker har hatt venner som har falt helt ut etter at de begynte med hasj.


denne synes jeg varierer litt. jeg prøvde hasj FØRST ! men de fleste jeg vet om begynner med lovlige midler FØRST !
det er verdt å merke seg ! tror ikke de aller fleste går rett til et xtc-miljø for å si det sånn... (første gang de skal prøve et rusmiddel) jeg tror det begynner med det lovlige. (som oftest)
det er først når man oppsøker det ulovlige (som forresten er litt spennende, man føler seg "gæærn" :P følte ialle fall jeg da jeg som 19-åring begikk lovbruddet.) at avstanden til å gjøre annen ulovlig aktivitet kortes. Man får et kick av å bryte en lov ên gang, hjertet hamrer og man føler seg spesiell innvendig, så begår man et nytt lovbrudd, og får samme kicket, kanskje ikke like kraftig nå, derfor prøver man noe annet for å opprettholde kicket !

tørr nesten påstå at adrenalin i en slik setting er et eget "rusmiddel" og man får kanskje mere ut av det enn rusmidlene man velger å innta :P litt på spissen men

forresten: alle har venner som faller utenfor ! det finnes alltid noen i samfunnet som ønsker å ta steget videre, de søker noe de ikke helt har funnet seg bekvem med (tror jeg)
noen kjører fort, så fortere og fortere osv... andre velger annen type rus.

slik sett så er menneskerasen (kanskje uten å vite det selv) avhengig av en eller annen form for rus, lovlig eller ulovlig !
men det ekstra kicket kommer vel når man gjør noe ulovlig
det gjelder bare å finne den rusen som passer for DEG ! strikkhopping, kokainsniffing, fisking, synge... rus kan være så mangt egentlig

jeg vet jeg sporet litt av temaet her, jeg ville bare poengtere hvilket syn jeg selv har på verden, trass i min alder av 23. har selv vært med på mer eller mindre uskyldige ting, og har funnet min plass i livet, hvor jeg trives



- dexter skrev: om folk røyker hasj i stedet for å drikke alkohol vil dette
forbedre hele samfunnet både sosialt og økonomisk, og vi kan vinke farvel til vold, skilsmisser, avhengighet og dødsfall.

ehm, tror nok vold, skilsmisser, avhengighet og dødsfall alltid vil eksistere, rusfritt miljø eller overbelastet tungt miljø ! men hyppigheten og omfanget uttaler jeg meg ikke om.
jeg kan ikke forestille meg en verden full av lovlige rusmidler, og tørr derfor ikke uttale meg på dette.
Tørr påstå at de fleste rusmidler over tid (og hyppighet) kan slå ut i depresjoner (ikke bare cannabis) og dette kombinert med utroskap og kjærlighetssorg er med på å øke en del dødstall, trist men sant (slik jeg ser det)




- andropothead: bra innlegg ! er det jeg selv ville fram til: avkriminalisering !
tror det er nærmeste vi kommer fredelig røyking i dette landet !
er nok lettere å ta ut denne spikeren i veggen enn å rive hele blokka, om noen skjønner hva jeg mener... begynne i det små vettu

er det liv er det håp !



uff, søvnen slår til


synes nesten litt synd på kaunda, som ikke vil se andre sider av saken... er litt trist at et samfunn som vakler innen politikken har hindret gutten \ jenta fra å tenke litt selv



takk for nå
-tommen
NFFs husbedreviter
Misbruk av stoffer skjer i ALLE samfunn.

Man har de lovlige folkene, som ruser seg på de lovlige stoffene(koffein, sukker, nikotin, alkohol osv.) De gjør ingenting galt...

Så har man de onde, de narkomane, (som først begynner med de lovlige stoffene, selvfølgelig!) som prøver et eller annet ulovlig stoff, f.eks cannabis, og finner ut at "hey, dette varke så ille, nå slapper jeg jo helt av, trengte ingen sigg, ingen alkohol, ingen snus". Disse menneskene, som er akkurat som de lovlige menneskene, bare de prøver noe som staten ikke mener er riktig, disse menneskene bør få sin rettferd!

Avkriminalisering sier noen av dere, det mener jeg er helt på tryne, hvorfor i himmelens navn kan ikke staten gripe inn og ta dette inn under statlig kontroll, slik alkohol og tobakk har blitt tatt inn, la cannabis bli regulert av staten, eller, egentlig burde alle stoffer bli statsregulert slik tjener staten spenn på det + og det og dette er det viktigste, vi slipper at barna våre har tilgang til stoffene på gata.

Vi fjerner også den lette utveien for mang en undom, dealing, det er en kjapp vei til sukseess, men fallhøyden er så enorm og dessverre er statens straffer så ille at livene deres ødelegges, og de kommer kanskje lettere inn i en syklus. I tillegg bruker nok endel dealere også stoffene selv, da de har stoffet i så store kvantum, dette er heller ikke heldig.

Ihvertfall legaliser cannabis og selg dette på vinmonopolet eller apoteket, la folk få fred, pluss at cannabis i tillegg har endel godt for seg, det kan tilogmed fungere utmerket som selvmedisinering om man har disiplinen til det.

Det jeg i bunn og grunn mener er at staten må ta ansvar og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har gjort det før, MISBRUK AV STOFFER ER ET SOSIALT PROBLEM, ikke et kriminelt! Lær heller folk hva som er de gode og de dårlige sidene ved stoffer, og vis at misbruk av de feile stoffene fører til elendighet. La folk få grunnlaget til å ta det riktige valget, slik at de ikke blir dratt med av gruppepresset...
Sist endret av Dsverre; 6. desember 2007 kl. 00:35.