Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 881
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg leter etter et script som gjør at man kan selv skrive avsenders navn og mail adresse for også sende det til en mail adresse.

Jeg har søkt i flere timer nå, finner ikke noe som passer. Fant en del som fungerer, men mangler at jeg kan skrive avsenders navn.
Så det ender med at avsender er 'H-Sphere Httpd Daemon', , , osv....

På systemet e107, så har man mulighet for å gjøre det jeg er ute etter. Men da må jeg sette alle brukerne på siden min som administrator for at de skal kunne gjøre det, noe som er uaktuelt.

Så noen som vet om et script som dette ?

Eller vet om det er vanskelig å legge til avsenders navn i et allerede fungerende script?
Da har du ikke søkt godt nok

Kode

<?php
mail($to, $subject, $message, "From: Scepic <mail@example.com>");
?>
Eller tenker du på et ferdig system?
Er vel skyldig ql1rz en takk
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av ql1rz
Vis hele sitatet...
Ja, noe slikt.

Men jeg ser at den tar alt før @domene som Navnet til avsender.

Jeg ville gjerne hatt et eget felt til å skrive avsendernavn.

Så hvis en faktisk skal bruke mailen til noe seriøst, og mailen er , så kan han skrive Navn Etternavn som avsender, og mailen som avsenders mail.
Benytter tråden din til å stille et spørsmål jeg(gjerne til deg).
Når man kan velge avsender, kan man velge hvem som helst?
Eksempel:
På den måten gi seg ut for å være en annen.
Dette _bør_ jo ikke være mulig, med tanke på hvordan dette kan utnyttes, men foreløpig har jeg ikke sett hvordan det ikke er mulig. Hadde vært grei med en kjapp redegjøring på dette.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Det er fullt mulig.

Har et videopptak av broren min da han fikk mail av Jens Stoltenberg (jens@stortingen.no), hvor det sto at de gjerne ville ha hans hjelp til noen kampanjer og en diger lønn.

Så det er fullt mulig Kan sende deg en testmail hvis du har lyst, så kan du se ^^

Men igjen : Dette er det bare administratorene på siden min som kan bruke, ikke medlemmene.

EDIT:

Skriptet burde også ha mulighet for å logge alle mail og ip adresser.
Sist endret av Kekurikekaka; 1. desember 2007 kl. 02:58.
Jeg tenker mer på at for en tier i måneden er det mulig å sende mail fra Jens Stoltenberg og Jern-Erna til den gjengse boms. Dette er noe *hvem som helst* kan gjøre, med andre ord, bare man er villig til å skaffe seg mailklient til et par kroner i året. Ikke bra.
Sitat av Dably II
Jeg tenker mer på at for en tier i måneden er det mulig å sende mail fra Jens Stoltenberg og Jern-Erna til den gjengse boms. Dette er noe *hvem som helst* kan gjøre, med andre ord, bare man er villig til å skaffe seg mailklient til et par kroner i året. Ikke bra.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke et kvidder av hva du prøver å kommunisere.

Uansett, SMTP krever ikke autentisering, så enhver morroklump kan sende epost med ønsket avsenderadresse. Du kan gjøre det med din egen e-post-klient om du ønsker det, eller ved å koble deg rett til en SMTP-server.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie
Jeg forstår ikke et kvidder av hva du prøver å kommunisere.

Uansett, SMTP krever ikke autentisering, så enhver morroklump kan sende epost med ønsket avsenderadresse. Du kan gjøre det med din egen e-post-klient om du ønsker det, eller ved å koble deg rett til en SMTP-server.
Vis hele sitatet...

Men det er ikke målet. Målet er å legge et sånt script på siden min, så alle medlemmer kan sende så mange mail de vil, fra hvor de vil og når de vil. Heh
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av ma10as
Da har du ikke søkt godt nok

Kode

<?php
mail($to, $subject, $message, "From: Scepic <mail@example.com>");
?>
Eller tenker du på et ferdig system?
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte mer på et ferdig script/system