Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 20567
Nå er ikke dette spennende lenger.. Alle de syke tanke om "Det hemmelige rommet i fjellet" jeg hadde komt opp med nå - alt i vask
Trådstarter bør sjekke hvilken tid dette malingspannet er fra. Kansje dette kan gi noe perspektiv på når det sist gang var sivilisasjon i dette mystiske hulerommet.
Det er jo mulig at noen andre õg var ute å gikk i skogen en vakker dag, og fant et hemmelig rom de likte, for så å kamuflere det for andre slik at det ikke skulle bli funnet. Om man tar det som utganspunkt er det mulig at isoporen faktisk ble lagt på som kamuflasje lenge etter etter døren ble laget, og at dette en gang i tiden faktisk var en bunkers eller et tilfluktsrom.
Sist endret av avispapir; 15. november 2007 kl. 15:23.
Sitat av SameGeriljaen
Jeg skal forklare hva dette er. Jeg bor i Hurum kommune selv. Dette er en bunker som Milorg soldatene bygde som skjulested for nazistene. Naboen min (som er over 80) er en av de siste medlemmene av "gutta på skauen" som var med på å bygge dette. I 10. klasse lagde vi en film om "Gutta på skauen" og deres kamp mot nazistene i søndre Hurum.
Her har jeg vært mange ganger. Det finnes også flere "bunkere" og rester av gamle trehytter fra krigens dager.
Poenget med slike bunkere var å gjemme seg selv, forsyninger og sprengstoff og ammunisjon.

Bare kontakt Hurum Historielag hvis du ikke tror meg!
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha for litt fakta. Hørte med far om han kunne si meg hva det kunne ha vært brukt til, han var ikke sikker men trodde det kanskje kunne være sprengstoff oppbevaring. Så det er da ikke så usansynelig.
Du kunne ikke legge ut filmen din a?
Sitat av Hjelpestikker
Takk skal du ha for litt fakta. Hørte med far om han kunne si meg hva det kunne ha vært brukt til, han var ikke sikker men trodde det kanskje kunne være sprengstoff oppbevaring. Så det er da ikke så usansynelig.
Du kunne ikke legge ut filmen din a?
Vis hele sitatet...

Det spørs om jeg finner den igjen. Må nok lete litt. Det er dessverre bare ett eksemplar av den, som gjør at den blir vanskelig å finne. Det gjør ikke saken enklere at vi nettopp har flyttet lenger ned mot Tofte (sør i Hurum).
MEN, jeg skal gjøre mitt beste
men nå kan jo du bruke den som HB-bod B)
Sitat av TinnSoldat
men nå kan jo du bruke den som HB-bod B)
Vis hele sitatet...
Det er det ca. 20 før deg som har nevnt!

Men ja, den kan sikkert brukes som HB-bod
Etter krigen, ble de fleste bunkere og mannhull, både tyske og norske støpt igjen, for å unngå ulykker. Det kan se ut som om dette kan ha vært en naturlig hule, som har fått støpt igjen munningen, og montert inn en dør. Om døra og isoporsteinene er kommet på plass under krigen, eller etterpå, kan være vanskelig å si. Mange slike milorg-reder ble brukt til våpen- og forsyningslagre en stund etter 2. verdenskrig, og et stykke inn i den kalde krigen.

Etter at heimevernet sluttet å bruke disse hulene til depoter, kan det ha vært brukt som arbeidsskur ved arbeid og vedhogst. Et sted å oppbevare redskap og bensin. Da kan et klokt hode tatt med seg en malingslump, og klint utover inngangen, for at den skulle være lettere å finne, der inne i buskaset.

Hva vet jeg? : )
Sitat av Kamikatze
Etter krigen, ble de fleste bunkere og mannhull, både tyske og norske støpt igjen, for å unngå ulykker. Det kan se ut som om dette kan ha vært en naturlig hule, som har fått støpt igjen munningen, og montert inn en dør. Om døra og isoporsteinene er kommet på plass under krigen, eller etterpå, kan være vanskelig å si. Mange slike milorg-reder ble brukt til våpen- og forsyningslagre en stund etter 2. verdenskrig, og et stykke inn i den kalde krigen.

Etter at heimevernet sluttet å bruke disse hulene til depoter, kan det ha vært brukt som arbeidsskur ved arbeid og vedhogst. Et sted å oppbevare redskap og bensin. Da kan et klokt hode tatt med seg en malingslump, og klint utover inngangen, for at den skulle være lettere å finne, der inne i buskaset.

Hva vet jeg? : )
Vis hele sitatet...

Du hadde visst dette her hvis du hadde sett øverst på side 3:

Jeg skal forklare hva dette er. Jeg bor i Hurum kommune selv. Dette er en bunker som Milorg soldatene bygde som skjulested for nazistene. Naboen min (som er over 80) er en av de siste medlemmene av "gutta på skauen" som var med på å bygge dette. I 10. klasse lagde vi en film om "Gutta på skauen" og deres kamp mot nazistene i søndre Hurum.
Her har jeg vært mange ganger. Det finnes også flere "bunkere" og rester av gamle trehytter fra krigens dager.
Poenget med slike bunkere var å gjemme seg selv, forsyninger og sprengstoff og ammunisjon.
Vis hele sitatet...
Nydelig sted for gangstere og gjemme drugs da!
bare se izzat :P
Sitat av SameGeriljaen
Jeg skal forklare hva dette er. Jeg bor i Hurum kommune selv. Dette er en bunker som Milorg soldatene bygde som skjulested for nazistene. Naboen min (som er over 80) er en av de siste medlemmene av "gutta på skauen" som var med på å bygge dette. I 10. klasse lagde vi en film om "Gutta på skauen" og deres kamp mot nazistene i søndre Hurum.
Her har jeg vært mange ganger. Det finnes også flere "bunkere" og rester av gamle trehytter fra krigens dager.
Poenget med slike bunkere var å gjemme seg selv, forsyninger og sprengstoff og ammunisjon.

Bare kontakt Hurum Historielag hvis du ikke tror meg!
Vis hele sitatet...
På en måte var det fint å få vite hva det var, men var litt dumt at det var noe så "kjedelig".

Sett opp spoilertag eller noe?
Jeg tror naboen hans kan ha funnet det ganske spennende...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å det der lille hullet ved siden av døres bruktes sikkert som skytehull/kikkehull.

for folk som har peilings på bunkers vet att det ble vaneligvis laget små hull ved siden av døren,om det skulle komme uvelkommende venner ;]
Eller kanskje noen har dyrket/oppbevart noe, som de ikke ville politiet skulle finne?
Synes bilen var interresant jeg.Bunkersen har vi fått forklaring på.
Ligger det noe skjelett under bilen?Hva eller hvem kan ha ødelagt frontruta på bilen?Hvorfor er det rust på høyre bremselys og ikke under bremsekanyplene bak?
Er det noen som eier bilen?Hvorfor er den satt igjen?Er det bensin på den?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Hjelpestikker
Nja, trokke jeg gidder ta meg bryet, men hørte med nærmeste bebodde og de ante ingen ting.
Vis hele sitatet...
Nå begynner ting å gi mening. Grunnen til at de som bodde i området "ikke ante noe i det hele tatt" er selvfølgelig fordi det er de som bruker skjule-rommet. Alle naboene dine har trolig en hemmelig hjemmebrent produksjon. Foreldrene dine ante vel heller ingen ting om dette? Do the math. De er nok med på det de også.

Sitat av SameGeriljaen
Jeg skal forklare hva dette er. Jeg bor i Hurum kommune selv. Dette er en bunker som Milorg soldatene bygde som skjulested for nazistene. Naboen min (som er over 80) er en av de siste medlemmene av "gutta på skauen" som var med på å bygge dette. I 10. klasse lagde vi en film om "Gutta på skauen" og deres kamp mot nazistene i søndre Hurum.
Her har jeg vært mange ganger. Det finnes også flere "bunkere" og rester av gamle trehytter fra krigens dager.
Poenget med slike bunkere var å gjemme seg selv, forsyninger og sprengstoff og ammunisjon.

Bare kontakt Hurum Historielag hvis du ikke tror meg!
Vis hele sitatet...
SameGeriljaen er helt klart leder for hele hjemmebrent produksjonen. Han har fått høre rykter om denne tråden og har derfor diktet opp denne historien.


Flere som støtter denne teorien? hm =P
kjøp et agregatt og begynn å plante cannabis
Fytti rakkern for en bump. Men mens vi er i gang, flere her som bruker å dra til bunkere og andre spennende plasser, helst på natta? Selv har jeg vert ved ei falleferdig hytte, ei gammel kirke og en demning som ligger rundt 2 km fra her hvor jeg bor og en bunker med 3 kanonplasser og 1 oppbevaringsrom som ligger litt uttenfor byen. Til sommeren blir det tur til kysten for å finne noen festninger fra krigen
hæhæ Skjønner ikke hvordan den bilen har kommet seg helt inn i skogen der xD Så jo ut som det var store trær over alt ;O

Ble sikkert brukt til'no under en krig eller's er det en psyko morder sitt skjulerom ^^
Sikkerhetsklarert
Sitat av hallooghei
Synes bilen var interresant jeg.Bunkersen har vi fått forklaring på.
Ligger det noe skjelett under bilen?Hva eller hvem kan ha ødelagt frontruta på bilen?Hvorfor er det rust på høyre bremselys og ikke under bremsekanyplene bak?
Er det noen som eier bilen?Hvorfor er den satt igjen?Er det bensin på den?
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å se bremselys når det er bilde forfra?
kanyplene? Mener du kaliptere? I såfall de finnes kun på biler med skivebrems, bilen der har trommelbrems.
Du må få fatt i et par-tre lommelykter, og ta flere bilder til oss.
Dette var kult
Foreslår at du låner deg en metalldetektor og løper litt rundt i området rundt hulen, kanskje finner du noen koselige gjenstander du kan vise oss?
Sikkerhetsklarert
flere bilder av lastebilen, Dodge Fargo 1940-1945, usa eksport.

http://i63.photobucket.com/albums/h153/truls0206/DSC00822.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h153/truls0206/DSC00823.jpg
hvordan pokker havna den lastebilen der, om der ikke finnes noen form for vei dit!
Harry potter sin lastebil!! Han fløy dit for å skjule seg i hulen sin, for så å troll binde alle som bodde i nærheten! pewpew!
Sitat av juzz
hvordan pokker havna den lastebilen der, om der ikke finnes noen form for vei dit!
Vis hele sitatet...
Utrolig hvor mange steder man kan komme til, bare ved å gi litt ekstra gass
Sitat av juzz
hvordan pokker havna den lastebilen der, om der ikke finnes noen form for vei dit!
Vis hele sitatet...
Som du kansje vet, så vokser trær.
Det vil si at de blir større, for 50 år siden var det mest sannsynlig lite trær der.
Men såklart det kan jo være at det var Harry Potter som fløy dit
Sjekk om den starter da
tøys, det er eit ofringsrom for satanistiske kulter. dei maler ofrene sine og fyller dei med camo-isopor før dei sett fyr på dei.

elr..
byr 500 spenn for lastebilen.
Sitat av LazySunday
byr 500 spenn for lastebilen.
Vis hele sitatet...
Vrakpant er 1500 ellerno?
blir et hælvete å få bilen ut derifra da .. må jo hogge 3 km med skau
▼ ... over en uke senere ... ▼
du får ikkje vrak pant vist bilen ikkje er reg. ....
Alkoholisert gamer
Sitat av BringItOn
Vrakpant er 1500 ellerno?
Vis hele sitatet...
Det har gått opp til 3000kr tror jeg hvartfall.. Men du må ha skilter på bilen da Er litt usikker på den søte bilen der
Er det "kjøper betaler frakt" på denne bilen? xD
en sånn har vi i skien også, under en demning ...
Der et lite rom er åpent, mens resten er murt igjen ... Spennende !
Du ser også en grunnmur fra et hus oppe på demningen , der det ser ut som det
har vært en kjellergang , som mest sannsynlig ledet ned til det rommet som er Murt igjen ...

EDIT: kjellerluken var også murt igjen ...
Sist endret av Digitech; 4. april 2008 kl. 23:29.
Tror det gjelder andre regler for vrakpant på personbiler/lastebiler, ihverfall som har vært i kommersielt bruk.
Mulig jeg tar feil, men orker ikke sjekke den akkurat nå.
Tror uansett ikke timer vs betaling ville lønne seg for å få lastebilen ut av skauen..
▼ ... over en måned senere ... ▼
dæven her skulle det vært morro å søkt med metalldetektor eller markradar. ser ut som dette kan være et skjulested for mostanden under krigen.
Sist endret av macman; 27. mai 2008 kl. 19:14.
Mulig jeg skal oppover til hytta om et par uker. Kan sikkert ta fler og bedre bilder da.
Hadde vært herlig hvis du kunne gjort det
ta med deg en heftig lommelykt eller noe når du er der, eventuelt et kamera med blitz
min teori er at det ble hugd ut og mest sannsynlig var i bruk under krigen, så ble isoporen lagt på senere, heimertkjeller en periode?
Min teori angående de isopor platene er at den har blitt brukt i forbindelse med no film tv opplegg