Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 8984
Det jeg stusser over, er at til tross for hvor jævlig vi ser at narkomane må ha det når de ikke får sin daglige dose (som er en realitet for mange narkomane), så begynner stadig fler med narkotiske stoffer. Hvorvidt jeg kan dø av narkotiske stoffer eller ikke er ikke veggen som stopper meg fra å prøve. Det som stopper meg er skremselsbildene av hvor ille det må være å løpe rundt når rusen har gitt seg, på jakt etter penger for å skaffe seg mer. Huff.
Sist endret av emphi; 5. november 2007 kl. 14:25.
jeg er av den oppfatning at det som i dag er ulovlig, er nettopp det av en grunn. jeg har personlig ikke noe til overs for legalisering av verken cannabis eller andre milde narkotikum, jeg tror ikke dette ville føre noe godt med seg. unntaket som bekrefter regelen i såmåte ville være å gi cannabis til pasienter med kroniske/fatale lidelser som kreft, HIV/Aids, kronisk leddgikt osv, da på resept.
men legalisering er jeg sterkt i mot.
jeg skal ikke si at jeg på noen måte er moralensvokter på dette topicet, men jeg tror samfunnet er tjent med at dette er ulovlig, så da de som er brukere må slite for å få tak i stoffene. tror en legalisering vil være med å ufarliggjøre stoffene, noe yngre, lettpåvirkelige mennesker ikke er tjent med.
Morsomt å se hvordan noen angriper folk som er for alternativ ''narko'' lovgivning, og klager og hvor umodne og hvor lite de vet om stoff...
Men jeg kan ikke si at div personer her som er for forbud har litt snøring på hva de forskjellige stoffene innebærer.
Egentlig skremmende hvor lett dere ser på dette, ser dere alt annet og i svart og hvitt???
Og dere som vaser og babbler om hvor skremmende det er å se på de som er avhengige av ''stoff'' trenger sin daglige dose... Hva stoff tror dere at de er avhengige av?
Hasj, syre,MDMA, amfetamin OSV OSV?

Leste et par skriver at man bør forby alt som er sterkere enn alkohol, viss man hadde gjort det så hadde en del stoffer blitt legalisert siden alkohol slettes ikke er et svakt uskyldig rusmiddel som de fleste på dette berget som vi kaller land bor.
Men uansett hva av informasjon dere får som bekrefter dette så greier dere ikke å få det i hode. Kunne nesten tror at viss dere hele tiden fikk høre at 2+2=5 så hadde dere trodd på det resten av livet....
Vi har politikere som ikke vet forskjell mellom hasj og heroin, og det er kun 2 sider av en sak. Som sagt verden er jo svart og hvit, mye enklere for folk og forstå hva et problem innebærer istedenfor å tenke litt å faktisk se at det er ikke så enkelt som mange vil ha det til!

så og at en sa at man kan ikke forby alkohol siden man så hva som skjedde sist gang det ble forbudt og drikke alkohol, hva tror dere har skjedd med de 200+ andre stoffene da???
Eneste man gjør viss man forbyr alkohol er å gi de personene som tjener på et forbud en ekstra inntekt. Mens man selvsagt skjuler problemet alkoholikerne ville møtt, ikke minst alle fordommene folk som liker å drikke hadde fått i tryne. Egentlig så vil jeg tro at viss man hadde gjort alkohol-holdige drikker ulovlige så hadde man sett en akkurat lik situasjon som man ser med ulovlige stoffer nå til dags, både politisk og synet folk ville hatt...

En ting og jeg blir litt forundret av..
Det virker som mange definerer en person etter hva rus h*n foretrekker. Er rus virkelig en stor del av en persons væremåte?

Dette innlegget er kun rettet mot div personer som har skrevet noen merkverdige poster i denne tråden. Og litt for å provosere. hehe

EDIT; Jeg skal være enig i at det finnes personer som aldri skulle rørt et rusmiddel i sitt liv , men det er alt for mange slenger alle som liker alternativ rus i samme bås som de som virkelig havner på ''kjøret''... Vi har ikke en gang noen nøyaktige tall på hvor mange som har tatt\bruker et ulovlig rusmiddel, hvordan kan vi da fastslå at alle er på tryne pga de foretrekker et annet rusmiddel enn apedopet alkohol? Det har til og med blitt funnet rester etter amfetamin og kokain i toalettene i stortinget. Og det virker som kokain ikke er så uvanlig som det en gang var ifølge avisene, som for en stund siden skapte et oppstyr pga det er en del i ''ihvertfall'' oslo som er glade i kokain.
Sist endret av sneipen; 5. november 2007 kl. 21:30.