Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 836
Hei,
jeg har en gammel tv på rommet som jeg lurer på om det er mulig å kjøre pc-bildet oppå?

Noen som har link eller noe?
Kjøp deg en slik en og en scart med mulighet for s-video.

Edit: En feil der. Du kan prøve med denne først. Og om du ikke får farger kjøper du den jeg linken jeg skrev først.
Sist endret av Torst3in; 5. november 2007 kl. 16:24.
Hmm, men det blir litt gambling, ingen som har noen sikre forslag?
For det første må du ha ett TV-kort på pc'n din.
Selv bruker jeg en scart-adapter og en s-videokabel, men med dette får jeg ikke farger, så jeg trenger en sånn kabel Freaky47 linker.
Må jeg ha tv-kortet i pcen for å få pcbilde på tven?

Ingen som vet?
Sitat av MartinB
For det første må du ha ett TV-kort på pc'n din.
Selv bruker jeg en scart-adapter og en s-videokabel, men med dette får jeg ikke farger, så jeg trenger en sånn kabel Freaky47 linker.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke TV-kort. Skjermkort er alt man trenger for å bruke TV'en som skjerm.
Se hvilken utgang du har på skjermen og hvilken inngang du har på tvn din. Kanskje skjermkortet har mulighet for å koble til en tv skjerm via s-video elle no sånt.
men man trenger mer en 1 utgang for å kjøre begge delere! + så er det noen skjermkort som ikke takler mere en 1 skjerm (dvs. de gamle skjermkortene!)
En lang nok S-Video kabel funker..
Gjør det samme selv når jeg ser film osv. den er gul i begge ender, fås kjøp på div. el-butikker
Sitat av Mentaltilfelle
Trenger ikke TV-kort. Skjermkort er alt man trenger for å bruke TV'en som skjerm.
Vis hele sitatet...
Det må vel i det minste være ett skjermkort med muligheten for TV-out? og ikke ett hvilket som helst skjermkort?
Trenger ikke være TV-out heller vell?
Så lenge det er S-video utgang skal det funke blåbær det!
Sitat av MartinB
Det må vel i det minste være ett skjermkort med muligheten for TV-out? og ikke ett hvilket som helst skjermkort?
Vis hele sitatet...
Ja ja, de fleste har nok det. Alle skjermkortene jeg har hatt de siste 6-7 årene har iallefall hatt TV-ut.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Så lenge skjermkortet enten har s-video, kompositt eller sånn geforce-plugg så kan du bruke denne so skjerm på pc'en.

Legg merke til at en bilderørstv suger lut som skjerm. Det eneste den kan brukes til er å se film.
Er det noe slikt jeg trenger?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du har s-video ut fra pc-en, og kun scart inn på tv-en så.
Sitat av ThaMan
Er det noe slikt jeg trenger?
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hvert deg, hadde jeg også letet etter ett litt billigere alternativ.
Trur ikke du merker forskjell på en slik fra "Monster (merkekabel)" eller en billigversjon.
Jeg har noe slikt som er i linken til ThaMan.. Men jeg finner ingen drivere til mitt ATI-kort, så jeg får ikke sett noe på TVn uansett :/
Tips til steder hvor de kan ha noen billigere alternativer til den?

Vil det lønne seg å kjøpe på internett?
Vil nok muligens lønne seg så sant du ikke har noen elektro butikker i nærheten,
t.d clas ohlson e.l.

Her er de nede til 108kr. inc. frakt (19kr egentlig :S)
Sist endret av Restyle; 5. november 2007 kl. 22:55.