Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1055
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hei!

Fikk min nye macbook idag, å skal legge inn msn nå. Har prøvd 3 ulike msnklienter, men får samme problem alle gangene; jeg kan ikke koble til. Siden porten msn bruker er sperret, må jeg koble til gjennom port 80. Dette fungerer på alle pcene med windento og en annen fyr sin mac i klassen. Nå jeg kobler til, kan jeg se kontaktlisten min, men jeg kan ikke skrive/motta meldinger. "Det var problemer med å levere følgende melding".

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
aMSN har iallefall en funksjon for å route igjennom port 80.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
aMSN har iallefall en funksjon for å route igjennom port 80.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg gjør. Kanskje jeg formulerte meg litt feil. Når jeg kobler gjennom "direkte til internett" får jeg connection error. Når jeg går gjennom port 80, kommer jeg inn og kan se kontaktliste, men kan ikke sende/motta meldinger.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Prøv å logg på via HTTP.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Prøv å logg på via HTTP.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har 3 muligheter, og for meg høres det ut som HTTP og port 80 går for det samme?

x Direkte tilkobling til internett (bruker port 1863)
x Koble til via HTTP (bruker HTTP via port 80)
x Koble til via proxy
Jeg vil tro "Messenger: Mac" (eller hva den offisielle klienten het igjen) er den du har mest sjanser for å få på beina.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av fuzzy76
Jeg vil tro "Messenger: Mac" (eller hva den offisielle klienten het igjen) er den du har mest sjanser for å få på beina.
Vis hele sitatet...
Vel, med denne kommer jeg ikke inn til kontaktlisten engang.
Bruk adium, og under preferences, kan du gå inn på kontoen (msn kontoen din) og gå under Options og velge port, evt kan du også sette opp adium til å fungere gjennom proxy. Adium har også støtte for flere andre nett, slik som google talk og AIM etc. Personlig synes jeg også Adium er den beste klienten for Mac.

link: http://adiumx.com/
Har liknende problemer innimellom, og har blant annet funnet ut at azureus kan være et problem. Derimot, når jeg har med maskinen på skolen, der det ikke går å bruke torrrents, så funker det greit så lenge jeg har huka av at den skal koble til over http, selv om stort sett resten av skolen også gjør det. Så... tja, jeg vet ikke helt hva du kan gjøre, du har ikke på noe annet program som kan skape konflikter?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
Har liknende problemer innimellom, og har blant annet funnet ut at azureus kan være et problem. Derimot, når jeg har med maskinen på skolen, der det ikke går å bruke torrrents, så funker det greit så lenge jeg har huka av at den skal koble til over http, selv om stort sett resten av skolen også gjør det. Så... tja, jeg vet ikke helt hva du kan gjøre, du har ikke på noe annet program som kan skape konflikter?
Vis hele sitatet...
Nei, tror ikke det. Hadde bare lagt inn firefox og msn klienten, ingen andre programmer utenom de som allerede ligger inne.
vel, da kan jeg desverre ikke si noe annet enn snodig :/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Audium.. fungerer like godt som msn, samtidig som du har masse koole plugins. /brb
adium er best, ingen protest.
Adium er grei, men da må man kjøre msn-transport over jabber. Adium klarer ekstremt sjeldent filoverføringer og støtter heller ikke personlige statusmeldinger, noe de fleste andre klienter har gjort i over ett år....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om du er ute etter en über IM klient til Mac, så last ned Mercury Messenger, nettopp kommer en fullversjon kalt 1.9. Brukt denne klienten i over ett år og er strålende fornøyd med den, mulighet til alle Windows MSN funksjonene utenom Voice chat.. Men uansett, anbefaler denne klienten sterkt. Link er her: http://mercury.group1fo.com/Mercury_1_9.dmg.zip

Last i tillegg ned "Growl" som er en info addon, som sier ifra fra alle støttede programmer når en my melding kommer, f.eks Melding på msn, eller om en nedlastning fra Limewire er ferdig.
Sist endret av neptuNe; 24. oktober 2007 kl. 10:28.