Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1386
Hei!

Trenger å få "faket" til meg en legeattest på at jeg har en nakkeskade. Har vært i en ulykke, har derfor en grunn til å skulle ha en slik skade. Lurer bare på om det er lett å påvise om jeg lyver eller ikke, gjennom målinger og undersøkelser? Kan en lege si at nei, dette har du ikke, eller er det vanskelig å påvise/avvise?
Hvis du påstår at du har nakkeskader selv om du ikke har det, kan de ikke motbevise det. Konsikvensene for deg blir da oppfølging resten av livet, ikke til å anbefale.
Ved å ta røntgen og MR kan man se om du har pådratt deg en nakkeskade.
om det faktisk skjer deg noe i en bilulykke att du får knærta nakke kan forsikrings selskapet nekte å betale ut noe fordi du har en "nakkeskade" fra før og de kan skylde på det. det lønner seg ikke i det hele tatt å juge på seg noe sånt. kamerat av meg som ikke fikk jobb heller fordi han jugde på seg dyseleksi. keep it real heller
I hvilken sammenheng vil du ha dette for, tør jeg spørre?
Sitat av madikken
Ved å ta røntgen og MR kan man se om du har pådratt deg en nakkeskade.
Vis hele sitatet...
Ja, man kan se om nakken er skadet på den måten. Men hvis du påstår at kjenner smerter, selv om det ikke vises på røntgen, har legene ingen ting de skulle sagt.
Ta heller å si til militærfolka etter et par uker at du får angst eller noe liknende så slipper du nok unna.
Riktig det Pelle pirat sier, forsikrigsselskaper (og andre) har en lei tendens til å kreve hele journaler, selv om dette ikke er lov, derfor skriver mange leger litt om journalene sine for å ikke lage problemer for pasientene sine. Jeg har en skade, men min lege skriver konsekvent nakke problemer selv om denne skaden er påvist (detter er bare positivt for meg). Det vil være vanskelig å lyve på seg nakke problemer til annet en en kortvarig sykemelding og det er da virkelig bra, vi har nok uføretrygdede her i landet. Ikke misforstå, mange er reelt dårlige, men endel kunne fint jobbet.

Sitat av Diablo
Ja, man kan se om nakken er skadet på den måten. Men hvis du påstår at kjenner smerter, selv om det ikke vises på røntgen, har legene ingen ting de skulle sagt.
Vis hele sitatet...
Jo, de har faktisk endel å si.
Sitat av madikken
Jo, de har faktisk endel å si.
Vis hele sitatet...
Legene kan ikke motbevise at du har smerter i nakken (eller andre plasser), det har vært mange saker om akkurat dette i media. Legene kan g deg oppfølging, men de kan ikke motbevise at du har smerter.
Nei, det kan de selvfølgelig ikke motbevise, det ville jo vært umulig å bevise noe slikt. Men uten påviselig skade står du svakere i forhold til systemet.
Som noen har foreslått; det gjelder dimming av militæret. Er ikke interessert i å dra inn dit i det hele tatt. Skjønner dilemmaet med forsikringsselskapet, men har fortsatt følgende spørsmål:

1) Diablo skriver om oppfølgning resten av livet. Det er det vel strengt tatt jeg som bestemmer, ingen kan "oppfølge" min medisinske situasjon uten mitt samtykke?

2) pelle pirat skriver også at det kan bli et problem i jobbsammenheng, hvordan i all verden kan det være tilfelle? Ingen jobber (bortsett fra noen få) har da tilgang på mine medisinske journaler?
Faker du en nakkeskade og du mister sjansen din til å få livsforsikring, sykeforsikring og alle andre kroppslige forsikringer resten av livet.
Sitat av caddylack
Som noen har foreslått; det gjelder dimming av militæret. Er ikke interessert i å dra inn dit i det hele tatt. Skjønner dilemmaet med forsikringsselskapet, men har fortsatt følgende spørsmål:

1) Diablo skriver om oppfølgning resten av livet. Det er det vel strengt tatt jeg som bestemmer, ingen kan "oppfølge" min medisinske situasjon uten mitt samtykke?

2) pelle pirat skriver også at det kan bli et problem i jobbsammenheng, hvordan i all verden kan det være tilfelle? Ingen jobber (bortsett fra noen få) har da tilgang på mine medisinske journaler?
Vis hele sitatet...
Papirene dine fra militæret får forsikringsselskapet aldri tak i. Men du må du jo ha med attester fra legen hvis du skal spille på enn nakkeskade..

Men hvis du har tenkt til å dimme, så prøv å spill på angst, depresjonser eller rus..

Kjenner en som dimmet på 'psykiske problemer pga steroider og som igjen resulterte i stoffmisbruk - som igjen lagde enda mere angst på ham'. Han hadde jo ikke noe problemer med dette i det hele tatt og ikke eneste attest heller..

Bare tenkt godt gjennom hva du skal si og sett deg inn i det som skal være problemet ditt, slik at du vet hva du snakker om til psykologen..

Møter du opp drita full eller ruset, så er det ganske sikkert at du blir dimmitert..
Dersom du ennå ikke har vært på innrykket, så ville jeg heller kjørt på med psykiske problemer der. Selv sa jeg at hadde selvmordstanker ved innrykket, og ble dimmitert. Gjør research først, det er tross alt en lege du skal overbevise.