Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1135
Hei!
Lurer på om noen har en lett måte å "gjemme" f.eks. en .bat fil inni en .mp3 fil Da mener jeg at man kan sende en fil til noen som f.eks. heter blæblæ.mp3. Når de åpner fila vil det isteden for en sang åpne seg en bat skript som f.eks. shutdown -s -t 10 -c "haha xD"

Noen som vet ?
Sist endret av Atec; 7. desember 2007 kl. 21:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, det er tatt opp ca. n->inf ganger her før, og konklusjonen er den samme kvar gang. Won't work.
Sitat av møkk
Jeg vil tippe at han har ved en tidligere anledning sendt deg enten en .exe fil, eller en .mp3 eller lignende fil hvor denne .exe filen er gjemt inni. Dermed har du installert .exe filen når du åpnet sangen din, og vips han har tilgang til din pc når han kan IP adressen din
Prorat er et program som enkelt kan gjøre det
Vis hele sitatet...
sitat fra : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=97315

Ser jo ut som det er en mulighet, men går dette bare med exe filer kanskje (er ikke veldig pro)?
Hvis det går med .exe så kan du bruke et program som gjør om bat-filen din til kjørbare exe-filer
Selv har jeg lest utallige poster ang. at dette ikke er mulig, men hvordan klarer da f.eks programmer som ardamax å lage en mp3 fil, MED instalasjonsfil inni, som faktisk fungerer.
En venn snakket en gang om et program som het nBinder.Jeg trodde på det før men har begynt å tvile på at det er mulig.
Det finnes masse progs som kan binde filer! Feks jpeg og exe til en fil!
Kan ha mye morro med det!

http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=
Sist endret av OracIe; 7. desember 2007 kl. 21:59. Grunn: legge til link
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OracIe
Det finnes masse progs som kan binde filer! Feks jpeg og exe til en fil!
Kan ha mye morro med det!
Vis hele sitatet...
Gi eksempel.

Du kan finne sikkerhetshull i billedbibliotek som t.d buffer overflows, men det finst p.t ikkj ekjente sikkerhetshull i nokon billedbibliotek i wintendo, og dermed finst heller ikkje programmet du beskriver.
Jeg vil tro at den eneste måten å få til noe sånt på, er å utnytte buffer overflows. Og da vil det kun fungere på en spesifikk programvare. Og det er neppe så enkelt som å bare pakke en .exe-file inn i en .mp3-fil.
Denne har jeg ikke prøvd selv, men skal funke.

"CoolBinder 2.2 Public

A binder is a simple program that will combine twoexecutables (exe .bat .com or scr files) together into one.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OracIe
Denne har jeg ikke prøvd selv, men skal funke.

"CoolBinder 2.2 Public

A binder is a simple program that will combine twoexecutables (exe .bat .com or scr files) together into one.
Vis hele sitatet...
Jippi.

To executables. Joda, det går heilt utmerka det. Men det er stor forskjell på å pakke sammen to programfiler og å pakke ei programfil inn i eit /passivt/ format, som t.d eit bilde.
fEvicol v1.0 pakker sammen bilder med exe/ .bat filer. Prøv selv!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OracIe
fEvicol v1.0 pakker sammen bilder med exe/ .bat filer. Prøv selv!
Vis hele sitatet...
Pakker vel et bilde inn i exe slik at du sitter igjen med ei exe-fil tenker eg?
hmm, finner ikke en download =/ har lastet ned 3 stykker, men der har det bare følgt med en info.txt fil hvor det står "Sorry, this download is not longer available!"
vidarlo: Det du sitter igjen med er en exe fil MED et bilde icon! Så det ser akkurat ut som et bilde når du trykker på det.. Problemet er bare at msn tar .exe som trussler hvis du skal sende det til noen.. Må zippe " bildet" før man sender det over msn isåfall.
Men det finnes jo mange andre progs du kan bruke:
- Camou121
- coolbind22
- dDaemon Crypt V2 Public
- freshbind
- SBinder

Last ned og test.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OracIe
vidarlo: Det du sitter igjen med er en exe fil MED et bilde icon! Så det ser akkurat ut som et bilde når du trykker på det.. Problemet er bare at msn tar .exe som trussler hvis du skal sende det til noen.. Må zippe " bildet" før man sender det over msn isåfall.
Men det finnes jo mange andre progs du kan bruke:
- Camou121
- coolbind22
- dDaemon Crypt V2 Public
- freshbind
- SBinder

Last ned og test.
Vis hele sitatet...
Igjen: so what? En minimalt oppegåande person vil ta tegninga. Ein ikkje fullt så oppegåande person vil glatt kjøre det om du sender ei bat-fil direkte.
Joa, sant det! Men det her var det nermeste jeg kom! Jeg har da prestert og lure noen av kompisene mine til å godta et "bilde" over msn.. og når de åpnet det bildet, kom cd-rom'en ut.
Så det er mulig. Funker best på jenter kanskje ?