Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  352 29107
Noen som har tips til gode og omfattende sider som tester og anmelder fra app store?
Sitat av commie
PwnageTool 2.0 låser ikke opp operatørlåsen på iphone 3G.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke helt skjønt enda. Har bestilt min første iphone, fra netcom, og har plan om å si opp italk og betale meg ut etter ca 30dager. Dermed blir jo telefonen min låst opp, og egentlig spiller det liten rolle.

MEN, er det enda ikke mulig å fikse den slik at den åpnes for andre simkort? Er det ikke det "jailbreaking" gjør? Og hva er forskjell på jailbreak og pwnagetool? Bruker du pwnagetool til å jailbreak'e tlf'n liksom, eller er dette to vidt forskjellige ting?
Sitat av [Narayan]
Dette har jeg ikke helt skjønt enda. Har bestilt min første iphone, fra netcom, og har plan om å si opp italk og betale meg ut etter ca 30dager. Dermed blir jo telefonen min låst opp, og egentlig spiller det liten rolle.

MEN, er det enda ikke mulig å fikse den slik at den åpnes for andre simkort? Er det ikke det "jailbreaking" gjør? Og hva er forskjell på jailbreak og pwnagetool? Bruker du pwnagetool til å jailbreak'e tlf'n liksom, eller er dette to vidt forskjellige ting?
Vis hele sitatet...
Det er enda ikke mulig å softwareunlocke iPhone 3G, som betyr at man åpner for at den kan brukes med andre simkort. Hvis man kjøper seg fri fra Netcom slik at de åpner den er det akkurat det samme resultatet som en annen unlocking.

pwnagetool er et softwareprogram som jailbreaker begge versjonene av iPhone, som igjen gjør at man kan installere annen programvare enn den som er laga av Apple. I tillegg kan du unlocke 1.generasjons iPhone med pwnagetool, men altså ikke 3G-versjonen, ennå.
ahaaaa... takk!

telefonen min ankom omlastingssentralen 0024 OSLO her i byen idag kl 09.49 (etter en rundtur via bodø), så jeg får den vel i morgen tenker jeg...
Det ryktes at både Telebutikken Oslo City og Byporten får inn en haug iPhoner på Onsdag formiddag
▼ ... over en uke senere ... ▼
Si at jeg kommer over en iPhone som ligger på gata i dag. Hva må jeg gjøre for at den skal fungere på mitt abonnement, som i tilfellet er OneCall?

Takker for alle svar som kan hjelpe asap. Er ganske nysgjerrig...
"Lovlig" kjøpt og bundet til et abonnement, f.eks. AT&T eller NetCom, trenger du bare jailbreak'e ved hjelp av PwnageTool. Er det en 2G (altså 3G iPhone), har de vel ikke klart å knekke 3G- baseband enda, men tror det skal fungere.

EDIT: Er iPhone-en allerede jailbreaket, gjenopprett den i iTunes og jailbreak igjen. Da får du en "ren" iPhone.
Sist endret av Svoldal; 2. september 2008 kl. 19:23.
Forrige eier hadde et netcom sim i den, så regner med at den er bundet til netcom.
Ja, det er en 2G.
Er det en 2G (altså 3G iPhone), har de vel ikke klart å knekke 3G- baseband enda, men tror det skal fungere.
Vis hele sitatet...
Så er spørmålet: Får jeg brukt denne lekkerbisken, da jeg har et OneCall abt?
Ja eller nei, hvis ja ville jeg gjerne likt å hvite hvordan jeg gjorde dette.
Anyone?
Sitat av crangaz
Så er spørmålet: Får jeg brukt denne lekkerbisken, da jeg har et OneCall abt?
Ja eller nei, hvis ja ville jeg gjerne likt å hvite hvordan jeg gjorde dette.
Vis hele sitatet...
Nei, man kan ikke låse opp 3G pr i dag. Du kan bruke diverse simkort (google etter turbosim), men de er ustabile.
Hei:P

jeg har en iphone 3g 16gb som jeg fikk i gave av en venn fra usa.
Jeg får da ikke brukt denne i norge pga sim låsen... Og jeg har forstått det sånn at det er hittil umulig å software unlocken den

Er det noen som veit når dette blir mulig? leste på nettet at det virket som iphone dev team har løst koden og jobber med å få det public?
og hvis det er lenge til, er det noen anbefalinger på sånn greie til å sette på simkortet?
Hvis vi går ut ifra crangaz sitt tilfelle hvor det blir funnet en på gaten.

Hva om denne tas med til utlandet hvorpå man så stikker i et kontantkort-sim derifra. Vil dette da fungere?
Sitat av duxo
Hvis vi går ut ifra crangaz sitt tilfelle hvor det blir funnet en på gaten.

Hva om denne tas med til utlandet hvorpå man så stikker i et kontantkort-sim derifra. Vil dette da fungere?
Vis hele sitatet...
Hvis telefonen er unlocka kan den brukes med alle typer simkort, også kontantkort.
Nå dreier det seg om en som ikke er unlocka. Håpet på at den ville bli forvirret i utlandet
Sitat av duxo
Nå dreier det seg om en som ikke er unlocka. Håpet på at den ville bli forvirret i utlandet
Vis hele sitatet...
Hehe Den er nok like klar i toppen der som her. Amerikanske ikke-unlocka telefoner fungerer f.eks ikke i Norge, sånn helt uten videre.
Hva om jeg går i anskaffelse av et netcom iphone abonnement. Får jeg da unlocka den?
nei, men går du til anskaffelse av et netcom abn. kan du bruke den
Du kan bruke f.eks netcom kontant på den uansett om den er låst eller ikke. Eller vente til det kommer en uppdate som låser opp telefonen. Er sikkert ikke så lenge til det kommer.
Noen flere som har problemer med at de blir "kastet ut" av noen applikasjoner på iphone?
Noen her som vet om Telenor kommer til å selge iPhone 3G?
Sitat av mcc93
Noen her som vet om Telenor kommer til å selge iPhone 3G?
Vis hele sitatet...
Før eller siden: sannsynligvis.
Sitat av lille___meg
Noen flere som har problemer med at de blir "kastet ut" av noen applikasjoner på iphone?
Vis hele sitatet...
Hvis du har mulighet, oppdater firmware. Hvis du ikke klarer det, eller ikke har mulighet til det, så foreslår jeg at du klager. Jeg har aldri hørt om det problemet, og det kan sikkert være temmelig irriterende.
Nå får man iPhone med alle Netcom sine abo!! Sjekk ut netcom.no! Yess! Da blir det iPhone på meg og
kjipt at det ikke er MMS på iPhone
Sitat av infected41
kjipt at det ikke er MMS på iPhone
Vis hele sitatet...
Swirly mms var et tredjepartsapplikasjon til 1.1.4 hvor man kunne sende og hente MMS via EDGE.
Det kommer ut på firmware 2.0 snart!

http://blog.swirlyspace.com/#post21
min far skal til liverpool på et møte i januar, og da tenkte jeg at han kunne kjøpe med en iPhone 3G til meg. og siden jeg aldri har brydd meg noe særlig om iphone osv så vet jeg lite om priser osv. Er det noen her som vet sånn ca pris på hva den vil koste i liverpool? holder med en 8GB. og får jeg brukt den i norge? med æøå osv?
Det finnes pr. idag innen måte å låse opp iPhone 3G, men det kommer nok etterhvert. ÆØÅ kan ordnes ved å enten holde inne A eller O, ellers finnes det programmer som kan legges inn som ordner dette. Om de finnes til 3G enda, vet jeg desverre ikke.

Ang. pris så hadde jeg bare lett igjennom et par britiske nettbutikker for å se hvor det ligger, men jeg tror ikke det er mye å spare
ÆØÅ-tastatur på software 2.x finnes ikke, og såvidt jeg har forstått kommer det ikke heller, med mindre Apple lager et selv for nordiske brukere.

Når det gjelder kjøp i England selger O2 iphone med kontantkort, men 3G-telefoner kan pr i dag ikke låses opp for norsk simkort.
Så jeg kan bare glemme og kjøpe meg det, og bruke det i norge?
Sitat av Corsair
Så jeg kan bare glemme og kjøpe meg det, og bruke det i norge?
Vis hele sitatet...
Nja, all historie tilsier at man klarer å låse dem opp etterhvert, men altså ikke ennå. Jeg er temmelig sikker på at det kommer. Men spørsmål er om du sparer så veldig mye på det. Kjøåer du en 8GB fra Netcom, og kjøper deg fri fra abonnementet med en gang kommer det på like over 4000.
jeg skal ikke kjøpe det før i januar til nesteår. Mye koster den da, tror du? prisen i liverpool altså.
Hei, er det bare og kjøpe en iphone 3g akkurat som før 3g kom fra USA? unlocked så funker det i Norge?
Sitat av tozva
Hei, er det bare og kjøpe en iphone 3g akkurat som før 3g kom fra USA? unlocked så funker det i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke. 3G kan ikke unlockes.
Ok, så da er det ikke mulig og kjøpe fra Amerika?
Sitat av tozva
Ok, så da er det ikke mulig og kjøpe fra Amerika?
Vis hele sitatet...
Jo, det er mulig hvis du har et amerikansk personnummer.
Fikk iphonesimfreer i posten i dag. Min 3G fra usa funker med Tele2 sim kortet.
Endelig kan jeg ringe med den
Noen som har en god og ENKEL guide for jailbreaking av iPhone 3G?
Sitat av chb
Noen som har en god og ENKEL guide for jailbreaking av iPhone 3G?
Vis hele sitatet...
http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=200728
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som veit om denne fungerer for å jailbreake 3G?

http://www. btmon.com/Applications/Handheld/iPhone_3G_Jailbreak_with_WINDOWS_Support.torrent.html
Hei, har tenkt til og kjøpe meg en Iphone 3G. Går det ann og kjøpe den fra USA? Hva må jeg passe på?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som har prøvd "erase all content and settings" / "erase iphone" . ?

vil slette og restorte alt, slags "format c:".
den har holdt på nå i 10 timer. den jævla apple logoen bare rebootes engang iblant.
har googla osv, tydeligvis mange som har hat samme problem. men vet ikke hva jeg skal gjøre nå..
hvordan vet at jeg at det er ferdig eller hvordan kan jeg få den til å bli ferdig?
Vil bare at den skal "funke" igjen.
Har aldri prøvd det du sier, men en force-restore kan jo kanskje fungere. Koble telefonen til iTunes og hold inne HOME og LÅS helt til iTunes spør om du vil gjenopprette. Da trykker du ja. Men om dette påvirker og eventuelt ødelegger mer pga at telefonen allerede er i formateringsmodus aner jeg ikke.
hmm..har prøvd. ser ikke ut som itunes finner mobben.

Altså jeg har ikke gjort no galt nå. dette er en "service" som er i mobilen laget av apple.
Jeg bare skjønner ikke... helt oppgitt nå.. faen så mye tull det skal være..

eller vent, du sier "koble iphone til itunes"
er det no spess man må gjøre da?

jeg har den bare kobla til en hvit kabel fra mob til pc
Sist endret av Panini; 18. januar 2009 kl. 13:28. Grunn: ville spørre om noe mer
Sitat av Panini Vis innlegg
hmm..har prøvd. ser ikke ut som itunes finner mobben.

Altså jeg har ikke gjort no galt nå. dette er en "service" som er i mobilen laget av apple.
Jeg bare skjønner ikke... helt oppgitt nå.. faen så mye tull det skal være..

eller vent, du sier "koble iphone til itunes"
er det no spess man må gjøre da?

jeg har den bare kobla til en hvit kabel fra mob til pc
Vis hele sitatet...
Dra ut USB-kabelen. Slå av telefonen ved å holde inn begge knappene i 20 sekunder. Ikke slipp knappene, og koble telefonen til usb-kabelen. Slipp powerknappen, hold fortsatt nede hjem-knappen, og koble kabelen til PCen. Start iTunes og slipp hjemknappen når iTunes "ser" telefonen. Gjenopprett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Betaler man kun en gang for applikasjoner eller må man betale under veis så mye ma bruker dette ?

Forvirret
Sitat av fr334k Vis innlegg
Betaler man kun en gang for applikasjoner eller må man betale under veis så mye ma bruker dette ?

Forvirret
Vis hele sitatet...
Du må lære deg å stille et spørsmål så folk forstår hva du mener. Apps kjøpt via Appstore betaler du for en gang, og aldri mer. Hvis det er et program som opererer online må du betale for dette (hvis du ikke bruker trådløst nettverk), men ellers er programmer gratis. Jeg har i allefall ikke hørt om program til Iphone som har månedsabonnement.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Noen som har tips til gode og omfattende sider som tester og anmelder fra app store?
Vis hele sitatet...
http://www.appvee.com/

De har i tilegg til nettsiden et program til iPhone (AppVee.app) som lar deg se annmeldelser av de siste iPhone applikasjonene direkte på iPhonen din!

Et "must have" på enhver iPhone.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Heisann!

Er det noen her som vet ca. klokkeslett på når OS 3.0 kommer? Sitter og venter som en spent unge før julekvelden her. Vet egentlig ikke hvorfor, skjønner egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre med den etter at firmwaren er oppgradert, men jeg gleder meg nå hvertfall.

Så. Noen som vet? Kom hvertfall ikke kl. 00.00 norsk tid.
froskenfredrik's Avatar
Trådstarter Donor
Enkelte operatører har gått ut med tider til sine kunder (ikke i Norge). Ut i fra det antas OS 3.0 å komme i 18-19-tiden i kveld.
froskenfredrik's Avatar
Trådstarter Donor
Som sikkert mange av dere har oppdaget er PwnageTool for OS 3.0 nå sluppet på http://blog.iphone-dev.org/post/1264...ois-drei-h-rom.

Foreløpig bare for Mac, men Windows er neppe mange dagene unna.

Teskjeguide på norsk med nedlastingslinker finnes her: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=222319