View Single Post
Sitat av Dodecha
"I told you so"

Det jeg synes er virkelig kjipt, er at selv om journalisten ikke kunne garantere for vinklingen, så påsto han at han skulle ta med tradisjonell og spirituell bruk av stoffet.

Men som jeg luktet på lang vei så skriver han dette makkverket av en artikkel.
Total rettet mot å skremme vettet av husmødre og andre som ikke aner hva dette er.

Jeg må nesten fnyse av de typiske dårlige utsagnene som:
"stoffet er i slekt med LSD, meskalin, peyote og mange andre."

1. Stoffet er ikke et alkaloid
2. Stoffet er nevnt som distinktiv annerledes enn LSD, Meskalin, Psilocybin.
3. Stoffet har ingenting med 5-HT reseptorene å gjøre, noe som gjør det svært spesiellt, i og med at de fleste andre hallusinogener har noe med de reseptorene å gjøre.

Takk for at du knuste det lille håpet vi hadde på å få igjennom en seriøs artikkel om salvia,
og de som bidro med sine erfaringer angrer vel kanskje på at de ikke var hakket mer kritisk til tabloidjournalister med gulltunge.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke overrasket, men hadde dog et lite håp om en noe mer rettferdig artikkel.
Jeg bidro ufrivillig da sitat er hentet fra forum ;-) Skulle jeg bidratt frivilling skulle det jaggu vært noe mer konstruktivt enn det han klarte å plukke frem.

Det er uansett trolig ingenting som kunne vært gjort for å hindre denne artikkelen, syntes bare det er tåpelig av journalist å misbruke brukerene her på den måten.
Sist endret av Zendelum; 3. oktober 2008 kl. 12:15.