View Single Post
Sitat av jensemann23 Vis innlegg
ja, "luksusfellen" er et ord som dukker opp i hodet mitt avogtil.

Jeg har 530.000 brutto hittil i år, og nå har jeg 180 kroner på kontoen. Det er ganske jævlig Har egentlig ikke kjøpt noe spesielt heller. Og vi prøver å handle for 2000 kroner, også leve av det i 2 uker. Det er ikke så galt for 2 stykker?
Vis hele sitatet...
Ja, norge er dyrt i forhold til andre land, men vi tjener også penger deretter. Norge er vel faktisk totalt sett et av de landene i verden der man må jobbe minst for å ha råd til f.ex. en handlekurv med mat eller en tank bensin.

Tror nok greia bare er at du har helt hinsides dårlig økonomisk styring, det er helt klart et eller annet du bruker vanvittig mye penger på, men i og med at du har rundt 50000 i mnd, så skal det faktisk ganske mye til for å få penga til å forsvinne så fort som det høres ut på deg.

Jeg tjener også ganske bra nå, men har nettopp blitt ferdig med studiene, så jeg har vært litt snill med meg selv i det siste, siden jeg har vært utrolig blakk i tre år nå, og har derfor kjøpt litt mye jeg har trengt/ønska meg lenge (iphone, ny mac, nytt kamera og ny tv). Selv om jeg ikke har like mye i mnd som deg, og jeg har kjøpt alt dette tullet her, OG har en (mye) dyrere leilighet (2,3mill - men heldigvis "bare" 2,1 i lån og litt sikkerhet via foreldre så jeg kommer ned på 60%) - ALLIKEVEL har jeg faktisk igjen penger nå, når neste lønning kommer om noen dager. Da har jeg også nettopp betalt ned 10000 på mastercardet.

Så, for å oppsummere - tenk litt mer gjennom hva du bruker penger på, for noe er det, og jeg tviler på at det er noe veldig viktig som får penga til å forsvinne så fort.