Tråd: Hvit hasj?
View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det er har jo engang visst nok vært noe som skal hete hvit kashmir eller noe slikt. Om dette stemmer - eller om dette bare er en slags berg/stenart slik jeg har googlet det frem, eller at det finnes hasj fra kashmir som kan se ut som den inneholder mye krystaller i fra selve planten..
En slags ice?
Uansett, jeg har ikke vært borti hvit hasj, kun ice som er krystallene fra planten.

Hvit hasj hadde jeg vært meget skeptisk til - med mindre jeg hadde sett, kjent, luktet og fyrt på shittet for å lukte og kjenne på kvaliteten som varm. Smuldrer den seg som sand, er det nok ikke noe å juble over.

Slik min oppfattning er, er folk generelt mer glad i mørk hasj en pollen av en eller annen merkelig grunn.
Forandringer fryder - og hadde selv valgt mørk for en lenger periode.
Det som enkelte kanskje ikke vet, er at man kan bearbeide pollen hasj ganske bra. Slik du kan få den til å skifte farge fra lys til mørk brun, samtidig som den tørre greia - pluttselig blir myk og seig.

Om det er skikkelig pollen skal du kunne ta 0,5-1,0g og bearbeide den med fingrene, gjerne vete den engang i munnen for å få den til å bli mest mulig seig og og mørk.
Dette kan gjerne ta opp til 5 minutter..
Men da kan man alstå 'nulle' (piece'e) opp hasjen til små små klumper;baller - den den da passer ypperlig i #>>>>> *puff*. Om virkningen er anderledes skal jeg ikke påstå. men man får mer ut av smaken, og den varer også gjerne lit lenger ut i fra tidligere egne erfaringe.

Om en plate til en billig penge er lys på farge - behøver det strengt tatt ikke være noe god pollen - selv om det heter eller blir kalt pollen.
Pollen er ei noe "kvalitets-merke", men kjenner man rette folk - ja så gjør man det... Og da får man som regel bra vare også .. Slik er det vel bare..

Tråden skle litt ut .. men ..
.:End:.
Sist endret av spQ; 16. april 2007 kl. 23:42.