View Single Post
Sitat av vidarlo
mp, vekteren kan tildelast begrensa politimynde, men vdekommande har nesten garantert ikkje fått det i dette tilfellet. Å få begrensa politimynde på eige område er ein ting, men å få det på offentleg veg er umulig.

Forøvrig kan du anmelde vekteren, det er kun politiet og vegvesenet som har lov til å stoppe deg på riksveg afaik.
Vis hele sitatet...
Vet det ville bare påpeke på at vektere kan få begrensa politi myndighet siden noen så bastante her påsto at det ikke lot seg gjøre.
Men på offentlige vei er vi nok ingen politimyndighet.
Har selv sett mange biler som kjører rett oppi ræva på bilen min. Har jeg ikke bikkja mi bak den dagen så bråbremser jeg. All påkjøring bakfra blir bilen bak sin feil. Og jeg kan bare si at det løp en katt over veien eller noe. Umulig og motbevise og uansett skal du ligge så langt bak at du har annledning til å stoppe. 3 sekunders tomelfinger regel.
Det som også kan funke om noen legger seg helt opp i ræva de er bare og touche bremsepedalen litt så du ikke bremser men bremselysa kommer på. Skal garantere bilen bak får seg en overaskelse