View Single Post
drQ
Egendefinert
634
Sitat av Pappagutten
Den ENESTE grunnen til at jeg stoppet var jo faktisk fordi jeg var redd han skulle kjøre meg ned.

Men på en annen side, hva betegner du som å stoppe folk? At han skulle kjørt opp på siden av meg og tatt en skikkelig håndbreksladd foran meg ?

Jeg vil si at han stoppet meg, jeg vet ikke hva som hadde hendt om jeg hadde kjørt videre, men jeg tviler ikke på at han ville kjørt forbi meg og stoppet bilen foran meg, men det kunne uansett skapt en farlig situasjon for både meg og han, så jeg tenkte det var best å kjøre ut siden det var helt tydelig at han ville ha meg ut.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne kanskje fått det enda bedre frem, men jeg skrev også:
Å kjøre inn til siden er nok den naturlige reaksjon for den ekstreme oppførsel (ex-?)vekteren her har drevet med.
Vis hele sitatet...
Men som sagt; å blinke med lysene kan neppe sies å være ulovlig (med unntak av feil lysbruk). Hvis jeg ber deg pent om å løpe 3 km så du ikke gjøre det, men hvis jeg opptrer truende, så er det kanskje enklere å gjøre det enn å la være. Men det at jeg ber deg gjøre det er ikke ulovlig, det er den truende oppførselen.

Skjønner du poenget mitt nå? Ikke ment som kritikk til deg.

Forresten skal du ha kudos for å ha håndtert situasjonen bra. Der og da er det ofte lurt å holde en lav profil, men en telefon i ettertid satt sikkert firmaet også pris på, slik at de kunne luke ut et dårlig eple.