View Single Post
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Må først si: UTROLIG bra skrevet. Var helt facinert her jeg sto, på jobb
Vel, det er som de sier: det er gode dager og det er vonde dager, selvom de fleste ofte har lettest for å fokusere på de negative tingene i hverdagen, så tror jeg det viktigste man kan gjøre er å trekke frem de POSITIVE. Bagateller, ting du tar for gitt som gjør dagen din så utrolig mye bedre. Det kan være at du plutselig får en klem av en du kjenner, en kamerat ringer deg og spør om dere skal finne på noe, hele familien samlet rundt spisebordet osv osv. Sånne ting som gjerne skjer hver eneste dag, slike småting, er det som i mine øyne gjør at jeg innerst inne er ganske fornøyd med meg selv.

Og negative ting? Vel, det er jo bare ting... Hva så om sjefen er litt forbanna en dag? Det går over, hva om du søler hele 10liters bøtta med vann utover gulvet, det kan tørkes opp... Virker som det er en del her inne som sitter med dårlig selvfølelse og er negative generelt, men da må dere tenke at det er viktig å se positivt fremover.

Det er sommer rett rundt hjørnet, bra vær (håper vi), lettkledde damer, festivaler, strandliv osv, en flott årstid. Som de sier i Hitch: "Start every day as if it was on purpose", lev livet mens dere kan..
Og for all del, dersom noen faktisk sitter med selvmordstanker; Tenk på familien, venner og bekjente, de etterlatte generelt... Jeg ville aldri villet folkene rundt meg så vondt....

En litt rar post fra min side kanskje, men følte det var riktig
-totto