View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
EDIT: Etter å ha sjekket med en kollega som har bygget vesentlig flere PC'er enn meg, ser det ut som at den ene RAM-brikken min er dau. Får i alle fall bilde med kun én brikke i A2.

EDIT 2: Fikk bootet til hjemskjerm én gang med kun én RAM-brikke, men når jeg satte opp igjen PC'en, så har problemet kommet tilbake: Hvit VGA-lampe. Har forsøkt begge RAM-brikkene hver for seg, både i A1 og A2, uten hell.

EDIT 3: Problemet er trolig løst ved hjelp av flashing av BIOS.

EDIT 4: I'm back. Se innlegg lengre nede.

For litt over en ukes tid siden installerte jeg en ny GPU (RTX4070) i PC'en min, og dette har fungert helt supert. I dag tidlig, da jeg skulle skru på PC'en, fikk jeg bare svart skjerm, og VGA-lampen på hovedkortet lyser fast hvitt etter å ha gått en kort syklus mellom oransje (DRAM) og rød (CPU).

Jeg har forsøkt å reseate RAM'en fra A2B2 (Anbefalt for mitt hovedkort tydeligvis) til A1B1, og tilbake til A2B2 uten hell. Jeg har gjort PC'en helt strømløs og tatt ut CMOS-batteriet, men dette funket heller ikke.

Jeg har også forsøkt et forslag fra Reddit som har sett ut til å fungere i lignende tilfeller, men dette fungerte heller ikke.

Som nevnt er GPU'en omtrent helt ny, og har fungert helt perfekt senest i går kveld. Ingen tendenser til varmgang eller noe. Viftene spinner opp ved oppstart, og kortet ser ut til å fungere greit, men det er null og niks bilde over hverken displayport eller HDMI.

Deleliste:
Hovedkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, Socket-AM4
CPU: AMD Ryzen 2700X
RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB (2x8GB)
GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 OC
PSU: Corsair TX750M
M.2 SSD: Crucial P1 500GB
HDD: SeaGate Barracuda 4TB
Sist endret av Deadlock Radium; 25. august 2023 kl. 13:08.