View Single Post
Sitat av Astron Vis innlegg
The Metasploit project
Vis hele sitatet...
Metasploit er både gratis, og opensource sist gang jeg sjekka, om det ikke har like store DB's som core er usikkert, men det holder da sannsynligvis til ditt bruk, om du skjønner hvordan du skal bruke det.

skiddies er ikke noe man kan hate uten vidre, det er når de prøver å presentere harde skills som egentlig ikke er til stede, at det blir irritabelt. Greit nok at man kan være irritert på disse, men det er da vel ikke noe harde definisjoner på hva en hacker er akkurat nå, er det? Blir arrogant sagt at alle som bruker software som er ferdigutviklet til å gjøre noe ikke er god i det hele tatt, da jeg betviler at det er dette som er tilfellet i de fleste tilfeller.

Dagbladet hackeren bruker dette for å vise hvor lettvint det er, som nevn tidligere sikkert som en skremme faktor for å få folk til å oppdatere sikkerhet, og "oppdatere opperativsystem", da mange driter i dette fordi det enten 1: "ikke gir noe bedre fps på cs", eller rett og slett 2: er for tidkrevende å begynne å fikle med alle programmene når du ikke trenger bruke de. Siste er vel senior holdningen, men ser en del til den i alle aldergrupper, da folk mener: " Jeg skal jo bare bruke pcen til word, hva kan da skje?" .


Sikkert ganske greit at de hadde et slikt innsalg med tanke på at dette kansje vekker noe av disse gruppene opp til å oppdatere greier.