Tråd: 1. gang Hasj?
View Single Post
helt enig med speq....

HA HA HA

hvor får du hasjen fra?? ikke for å være kritisk men denne personen kommer kanskje om 5 år IKKE til å være din kompis. kanskje din forretningspartner...

hadde selv akkuratt de samme holdningene som deg og samme alder... var aktiv i ishockey og fotball.... som snowboard og downhill er dette EKSTREM sporter noe som forteller meg at du allerede er svak for rus, fordi du hadde ikke drevet med dette visst ikke du hadde likt adrenalinkicket/rusen gir.... ufff, moralist men jeje, jeg er 24 og har flere venner som hadde samme holdningene som deg, og de klarer seg helt FINT... jævlig bra noen av de... men har ENDA flere, MEST venner som er helt på tur eller bare svever i et sosialklient/dagarbeider dus... ca 20% / 80 % ratio....

for å si det slik så var en av de kompisene som passer mest til din beskrivelse, i snowboard fotballmiljøet... har sitti inne mer en 2 år allerede og er solgt pga gjeld til et liv i kriminalitet og dop og meg selv...

...jeg som sagt hadde samme holdningene som deg.. og jeg er temmelig selvbehersket, for mye og det tror jeg er en farlig ting å bli besatt med selvbeherskelse.. som 15, 16 åring skal man ikke beherske seg, man skal vokse i full blomst og går man i rettninger hvor man må beherske seg kan man fort blir ja, "behersket".... er det "behersket" du digger med snowboard eller er det den digg feelingen med å være i fri flyt og bare ri på "det som kommer" kicket... dette kan bli din instilling til dop også... men pga all moraliseringen i norge har en så mange tanker om hvor farlig og bad det er for deg at man tenker "beherskelse".... istedet for kanskje å bare gi faen røyke seg skeiv og smelle ner exstacy og amf og kokain og bare trippe villt og ha det fett i noen år uten beherskelse for dermed å være ferdig med den perioden vil eller heller kan nettopp "beherskelsen" være din værste fiende...

en som "behersker" dop KAN fort bli en som lurer seg selv jævlig mye....

har sett flere av de som gikk på heftig smell fort og kom seg vekk fra rus enn de som "behersket" rusen i årevis før det gikk opp for de at, faen, helvete...hva i helvete har jeg egentlig gjort de siste 5 årene....

selv begynnte jeg en sommmer som 15åring røykte, kjente ikke spess, fordi jeg ikke inhalerte og hadde aldri sigga så jeg røyka mest i kjeften.... ikke før vi mekka bonge etter kanskje 3dje gangen kjente jeg noe som helst... gikk kanskje halvt år og jeg kunne tell på to hender hvor mye jeg hadde røyka... var veldig kritisk da engang en av de kompisene som har idag klart seg bra kom og sa han hadde røyka igår, på en hverdag.... herregud tenkte jeg, nå sklir det ut... røyka ikke på 10 mnd noe særlig kanskje et par ganger, selv om de fleste jeg kjente røykte endel, ukjent hvor mye da dette var noe jeg ikke interreserte meg spess for men heller lærte meg mye om data...

men så fikk jeg jævlig sansen for rusen, mer som 17åring, fikk en god kompis men som kanskje egentlig var en djevel for meg, et par år eldre og mer dreven.. testa sopp og gikk på en heftig badtripp og skulle seff aldri teste hallusinogener igjen, enda en uttalelse kun en 17åring kunne si... for jeg har spist heftig mye lsd og sopp og hallusinogener generelt siden den gang..... var veldig kritisk til stimulanter da jeg "behersket" meg selv nok til å se hvor godt disse rusmiddllene fungerte på kompiser og hvor enkelt det var å bruke de sosialt... men testa xtc i thailand, på ferie tenkte jeg så jeg ikke gikk inn i mønster hjemme og hadde en feit opplevelse som gav meg mye i 6mnd... dette angrer jeg ikke på den dag i dag, og jeg spiste ikke mye og har ikke spist mye xtc.. men jeg har spist nok nå som 24 åring... men jeg var og er veldig behersket.... nettopp derfor jeg kanskje leker med rus... jeg vil se hvor langt jeg kan presse grensene eller min "beherskelse".....

ufff... veldig moraliserende og "fy fy" men jeg er erfaren nok til å si tilogmed alle de som det gikk fint meg, og meg inkludert, det har ikke gått gale med meg, har absolutt ikke "gitt opp livet" eller no, som 17åring fikk jeg fulltidsjobb som webdesigner grafisk ansvarlig og jobbet med jobber i millionklassen i flere år, har tjent så mye penger som jeg har blåst på dop at jeg skjelver på det... og jeg har hentet meg inn igjen, reist i periodene jeg så hvor flippa ut vennene mine blei og har vært rundt store deler av sørøstasia, mer en 2 år reising... og jeg tok opp igjen skolen og fullførte 2klasse vgs som 22åring og nå sitter jeg i feid kåk i thailand og "studerer" 3dje påbygg, generell studiekompeanse... kjører feid 250cc chopper og rocker vilt...

men er for tiden bandasjert fra topp til tå da jeg som følge av mye tenking på hjemreisen etter 10mnd her og mye damepiss osv endte i pillepsykose og blackout på motorsykkelen... skal fjerne stingene i dag forresten, men drikker heftig med pils nu fordi den ene bandasjen på fingeren min er for stram og den værker....

sorry... håper deg all good luck med dine rusopplevelser... VELG DINE VENNER og husk hvem som vil deg bra og hvem som vil GI deg noe bra.... det kan gi deg et godt liv, og god profitt

mvh
fucked men på en bra måte, håper jeg... ser ikke livet i revy enda!
Sist endret av charras; 4. mai 2006 kl. 05:29.