View Single Post
Osap;
Tror likevel at alle som gjennomfører ett år med slit, vasking og fantastiske naturopplevelser ikke angrer på året.
Vis hele sitatet...
Ja, fordi det er disse personene som velger å fortsette i militæret og som derfor fullfører. Veldig mange dimmer jo, blant annet kompisen min som var inne i 1 uke for så å skrive søknad. Men ikke alle klarer å slippe unna det de blir tvunget til, så tviler sterkt på det du sier der er tilfellet.

Edit;
Ser at planer om å studere er et godt argument, i tilegg til at militæret bruker latterlig mye penger. Men har du studieplass har du krav om og beholde den til neste år, og hvis skolen nekter slipper du førstegangstjeneste. Det at du må bruke ett år av livet ditt på å gå turer og gjøre relativt harde men meningsløse ting er, enda så rart som det høres, en god ting. Spesiellt for de som bor midt i Oslo og ikke vet hvilken beveglese som må til for å gå framover på ski. Det at du begynner å sette pris på å bruke naturen, er vel i seg selv betaling nok for pengene som blir brukt(middels argument).. Tror likevel at alle som gjennomfører ett år med slit, vasking og fantastiske naturopplevelser ikke angrer på året.
Vis hele sitatet...

alle MÅ ikke like å gå i naturen, og militæret trenger ikke å ta vare på de "riktige" verdiene til det norske folk (som å gå på ski osv). Vi lever i et såkalt fritt samfunn og skal kunne ha de interesser vi vil ha, uten at noen skal kunne avbryte dette, som militæret faktisk gjør, for så å dytte de "riktige" verdiene opp i trynet på folk. Jeg synes ikke det er en god ting å kunne gå på turer i militæret, fordi jeg alltid har gjort dette og har vokst opp med å gå tur i naturen, jeg var også med i speidern. Jeg gikk på ski i en del år, men ble så lei, og vil ikke gå mer på ski. Jeg vil heller trene vekter eller kanskje sykle en tur. Så alt du sier er jo egentlig helt bak mål.
Sist endret av slickflick; 26. mai 2007 kl. 01:27.