View Single Post
Ble selv kalt inn til militæret etter sesjon og endt videregående skole. Jeg skrev så en søknad og sendte det til dit det skulle, (husker ikke hvor jeg sendte det ), og skrev at jeg hadde planlagt å begynne på høyere utdanning. Fikk så avslag på denne søknaden. Da begynte jeg å bli jævli forbanna på militæret, og på at de skal kunne bestemme over folks liv på den måten (ja, vet at førstegangstjeneste er lovfestet, men allikavel...)

Skrev så en klage på avslått søknad der jeg "kjeftet" på militæret fordi de ikke forsto at jeg kunne tape på å dra i militæret (på grunn av tapt/glemt matte- og fysikk-kunnskaper). Hele klagen var egentlig veldig bra skrevet, og jeg krevde også i klagen at de måtte behandle saken på nytt. En major ringte meg noen dager etterpå og kjeftet på meg fordi jeg hadde kalt dem for idioter (?!) og han mente jeg var svært uhøflig Men fikk så skriftlig beskjed noen dager senere igjen om at jeg slapp å dra inn i militæret for denne gang grunnet utdanning.

Poenget er; jeg har inntrykk av at militæret ikke liker papirarbeid og klager som kan føre til ekstra arbeid for dem. Ga tipset til en kompis som også fikk avslag på sin søknad. Han skrev også en veldig god klage på avslaget og slapp militærtjenesten for alltid!