View Single Post
Jeg var selv på sesjon sist mandag.

Jeg kom inn med litt blandede tanker, skulle jeg bløffe for å slippe, eller skulle jeg holde meg ærlig å se om de ville ha meg? Etter foredragsaken i starten bestemte jeg meg for å være ærlig og redelig, så fikk jeg heller se hvordan det gikk:

De teoretiske prøvene gikk ganske bra over middels, sjekk hos legeassistent gikk bra bortsett fra litt nedsatt hørsel. Legen selv derimot ville ikke ha meg: All fysisk helse fikk toppscore, men da jeg fortalte om at jeg hadde hatt depresjoner og selvmordstanker for ett par år siden, og at jeg ennå har behov for å være for meg selv på vonde dager som kommer med jenvne mellomrom. Så var dette (samt tidligere benyttelse av cannabis) grunn nokk til at han satte en 1 (= ikke tjenestedyktig) på psykisk helse.

Jeg sa til han at jeg ikke hadde noen fomening om jeg ville i militæret eller ikke, men om jeg ble innkalt så hadde jeg ikke noe i mot det. Dette kan jo være litt av grunnen, at han så på meg at jeg ikke satt å holdt helvete bare for å slippe verneplikt.

Videre fortalte legen om at forsvaret i utgangspunktet øsket A4 mennesker. Å helt ikke ønsket mennesker med noen som helst form for tilretteleggelsesbehov.

edit: Høyt blodtrykk kan fakes ved å momse innpå med rent lakrisekstrakt. Dette finnes hos helsekost-kjeden life.
Sist endret av eXpergefacio; 25. mai 2007 kl. 17:29.