View Single Post
..
Trådstarter
Sitat av kardemommeby
Problemet er at jeg ikke helt stoler på "løsningene" dine, om du har helt oversikt over hvordan legen reagerer på hva du sier, hvilke sykdommer som får deg ut etc.

.....
Vis hele sitatet...
En utrolig bra post! KP-materiale.


Grunnen til at jeg gir tips, og ikke fasit-løsninger, er at det finnes ingen. Som du selv sier i posten, har legens reaksjon mye å si. Problemet er at legen i Forsvaret er som dommeren i det sivile. Han betyr alt. Forsvaret har et reglement å holde seg til, men forskjellige leger tyder/bøyer det på forskjellige måter.

Som tidligere nevnt i denne, og flere andre tråder om samme emnet, så har det funket for mange å si dem "digger knarken lizzm". Mens for andre har det ikke gjort noe forskjell.

Selv fikk jeg utslett pga kulden i nord, arvelig belastet visstnok. Jeg var hos legen der og spurte hva det var for noe. Fikk beskjed om at det var en filleting, og gikk bort på 1-2-3 med hydrokortison. Så var jeg på UB opptaket, her måtte vi også innom lege, men her var det en helt annen tolkning. Det var mer enn god nok grunn til å nekte meg befalsutdanning og tjeneste til sjøs.
Når jeg så snakket med legen oppe i Nord igjen mente hun det bare var tull.
Sist endret av Goda; 25. mai 2007 kl. 17:14.